Bouwverslag Pitts Special S1-S (voorheen: ´Luxe Probleem´)

• Topicstarter Topicstarter peter verhulst
  • Startdatum Startdatum

Wat eerst te bouwen? TC Pitts of Horten Colibri

• Total voters
    25
  • Poll closed .
P

peter verhulst

Guest
goedenavond allemaal,

zoals jullie wellicht weten, is de Horten XII af, qua bouwen dan.

Nu doet zich het volgende voor - en jullie zullen zeggen:" wat is het probleem?".

Welnu, ik heb een bouwdoos van een T/C Pitts en ik heb freesdelen van een Horten Colibri.

De Pitts wordt met een ZG62 met Hydromount en demper uitgerust, in de kleuren wit/rood. Servo´s 6 stuks Graupner C4421 servo´s.

De Colibri overweeg ik nu eens met buchensperrholz (beuken) te gaan maken, nadeel is dat dit 30% zwaarder is dan birkensperrholz en een heleboel meer werk, maar wel stabieler zal zijn. Met Birken komt het gewicht op ± 3,7 kg. Qua hout kan het nog veranderen.

Welke willen jullie dat ik ga bouwen? Natuurlijk een bouwverslag.

ik lees het wel

groet
Peter

Ps Jitze, de Doppelraab even in de wacht. Anders ben ik bang dat het hout van de Pitts oud wordt

Laatst bewerkt door een moderator:
Wat is de Colibri voor model?
Ik vind er zwevers en motorkisten van.
Een kist van beukenhout lijk mij wel mooi.
Ik weet niet of Essenhout ook in triplex te krijgen is.
Dat is erg mooi van structuur als je dat tenminste blijf zien.

full

Dit is ook een Colibri, maar deze zal jij niet bedoelen waarschijnlijk.

Hoi Peter, mijn stem gaat ook naar de pitts van TC. Als je nu eens een pol maakt van dit draadje dan kun je de mening van de forumers goed zichtbaar maken.
in ieder geval succes met de bouw.

Michiel

ja peter n pits special n echte topper van tc:yes: lijkt mij ook erg leuk dat daar n mooi bouwverslag van komt:yes: ik geloof dat die op dit forum nog niet bestaat naar mijn weten peter :wink:

mvgr johan snijders

luxe probleem

Michiel,

hoe maak ik een pol aan?
Lijkt me wel leuk, alhoewel zich nu al aftekent om voor de Pitts te gaan.

Naar discussietools gaan daar vind je bij je eigendraadjes ook de knop om een pol aan te maken.

Ik zou alleen nog graag weten wat de colibri voor een kist is.
Als het de "eenvoudige" trainer is ga ik ook voor de pits, anders misschien ook. :D:D

Luxe Probleem

Bertus, kijk even in draadje: ´bouw Horten Colibri´
Daar heeft - zo uit het hoofd - Bastiaan - een foto geplaatst.

Ik probeer nog een foto te krijgen.
Peter

Ik heb hem gevonden, toch weer een soortgelijke als je net af heb.
Ik zou hoe mooi ik hem ook vind eerst voor de pits gaan.
Dat lijkt me weer een mooi verslag worden.

Bouwen die Pitts! Ik hoop er ook OOIT een te gaan bouwen, dus een bouwverslag is dan altijd makkelijk! Is een super mooie kit ook!

pits van toni doen ,zit vol met mooi bouwwerk. heb deze al diverse keren mogen bekijken op de bouwplank van mijn ouwe heer .is bijna zonde om te bekleden .

Dan nu mijn eerste post in het lucht gedeelte van het forum. Zondag de Horten op het veld gezien bij vliegclub Roden en ondanks dat dit een geweldig vliegtuig is zie ik straks (als ik ga vliegen met mijn nog te bouwen Charter) liever een Pitts.Groeten Hendrik Haarsma.

We mogen wel prozenten gaan vragen bij Toni Clark als jij met een uit gebreid verslag van de Pitts begint en ik met een bouw verslag van de Piper PA-18

Jij met een Zenoah 62 en ik met de Zenaoh 45 , bijde op hydromount en stille dempers .:D

Mvg Johan

Pitts

goedenmorgen Johan,

en ik heb gehoord dat jij de Piper met één tube Belizel kunt plakken!

Ik heb in het verleden 2 Cap´s gebouwd, voor een Duitse horlogefabrikant, die als slogan heeft: ´Faszination der Mechaniek´ één statisch model voor in de (bedrijfs)hal en één met ZG62 + hydro (voor mij). Vliegt als een speer.

full

full

full

full

Alleen als de Piper klein is Peter.:D

Gewone PU-lijm uit de bouwmarkt is iets goedkoper als Beli-zell .
Maar de EPP vliegers lijm ik wel allemaal met de witte Beli-zell.

De TC Cap-21 is ook een hele goeie en mooie vlieger .
Ik heb er een gebouwd in de 90er jaren , was bekleed met een 25gr matje en met 2K lak gespoten.

De mijne was wit met de franse stikkers er op.

En met een ZG-62 woog hij maar 8,8 kg

Denk dat ik in januari met de Piper begin.

Mvg Johan

Die ligt al op de kast te wachten.:cool:

Ik ben nu met een sleper bezig die ik in opdracht bouw , volgende week begin ik al met de folie (moet kerst klaar zijn)

Mvg Johan

Back