Bouwverslag P51-Mustang

Doe je goed!!! :-) Ben benieuwd hoe snel je het leert. Komt vast helemaal goed.

Wel even een vraagje over onderstaande foto. Met welke reden staat de motor op "afstandbusjes" van de motorsteun? Dit lijkt mij instabiel te worden bij de minst of geringde neusstand die je vast een keer gaat maken (ja, ondanks het neuspootje ;-)).

Wat zeiden ze erover op de club?

3Dfresh vroeg dat ook al (op het ijmond draadje) maar ik heb geen idee. de vorige eigenaar heeft er gewoon mee gevlogen. maar als ik de rechterkant bekijk denk ik dat het is om de uitlaat vrij te laten lopen van de romp. de uitlaat zit nu een paar centimeter boven de neus. anders had er welllicht een stuk uit de neus gezaagd moeten worden.

en dinsdag laat ik 'm op de club zien/keuren (als ronald er is)
 
3Dfresh vroeg dat ook al (op het ijmond draadje) maar ik heb geen idee. de vorige eigenaar heeft er gewoon mee gevlogen. maar als ik de rechterkant bekijk denk ik dat het is om de uitlaat vrij te laten lopen van de romp. de uitlaat zit nu een paar centimeter boven de neus. anders had er welllicht een stuk uit de neus gezaagd moeten worden.

en dinsdag laat ik 'm op de club zien/keuren (als ronald er is)

Je zult mij niet horen zeggen dat het niet kan hoor :-) En het zal inderdaad te doen zijn geweest om te voorkomen dat er een stukje uit de romp gezaagd wordt. Al is het mijn inziens wel steviger als de afstandbusjes er tussenuit zijn.

Desalniettemin. Leuke vlieger! :yes:

Laat hem inderdaad maar goed keuren door Ronald, gaat helemaal goed komen!
 
En? Nog gelukt? :)

yes:D
de instructeur heeft 'm in de lucht gebracht en daarna mocht ik een paar rondjes vliegen.
alleen na een scherpe bocht hield de motor er mee op.
de instructeur heeft 'm daarna aan de grond gezet. hij haalde net niet het veld en kwam in de harde prut terecht. neuswiel afgebroken. maar inmiddels gerepareerd.
nu weer wachten op beter weer. maar het is nu wel mooi weer om te bouwen.

img8668dce.jpg


img8672dce.jpg
 
Hoi Christiani.

Weet niet welke brandstof tank er in zit.
Maar kijk eens of het aanzuigslangetje niet blijft hangen.
Mogelijk moet je dit slangetje in de tank met het gewichtje vervangen omdat het te stijf is geworden.
Gebeurd vaker met toestellen die een tijdje hebben stilgestaan.
Zelf verving ik dit bij het begin van elk nieuw vliegseizoen.
Nu ja, als je die paar dagen in de winter dat er niet kon gevlogen worden bekijkt als onderbreking van het vliegseizoen.

Johan.
 
zo, brandstofslangen zijn vervangen en ik heb (vind ik zelf) wel een mooie afbeelding gemaakt voor de mustang.
ge-upload bij vistaprint (bumpersticker) en klaar is cees (goh, zo heet ik ook :cool:)

vistaprint1.jpg


edit. voor op de skystar had ik stickers laten maken met MOJO
deze waren wel mooi geworden, vandaar de nieuwe stickers voor de mustang.
ik heb alleen de letters nog met een zwarte stift omrand. is net effe wat mooier (geen foto)

edit.edit. dit is de stuurboord sticker. voor bakboord heb ik het zwaard gespiegeld (met leesbare tekst)

img8673dce.jpg
 
vandaag weer verder gegaan met de mustang:)
een toch wel belangrijk item getest; de motor.
een OS FS91. ik had 'm al een tijdje liggen, maar nog nooit getest.
even een kleine testbank gemaakt en de motor voor de eerste keer (in mijn bezit) laten draaien.
kon ik ook de remote glowplug extension wire testen. werkt ook:)

img8695dce.jpg


img8696dce.jpg


img8697dce.jpg


img8698dce.jpg


img8699dce.jpg



 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kijk maar uit, als er iets met die prop mis is knalt ie in je gezicht!
Altijd achter de motor gaan staan zeker als je voor het eerst start.
 
De Master Air.. zijn zeer sterke propellors...
Ik heb 2 toestellen die spijtig genoeg slechte landing gehad hebben,
en bijde zijn ze heel gebleven.(landingsgestel was wel weg)
voor de MA moet je echter geen bang hebben dat deze snel kapot gaan.

Grts Jonathan

ja lekkere motor, ik heb die ook op de trojan zitten [URL="
flight of BHM trojan t-28 - YouTube[/URL]

als ik je een tip mag geven, gebruik bij de maiden geen 3 blads prop....
de kans dat hij zal breken is groter dan een 2 blads, en dubbel zo duur, al oogt het mooier....
goed kijken dan je de juiste prop gebruikt ook ....
 
Laatst bewerkt door een moderator:
zijn inderdaad heeeel sterke props.....maar een 3blads breek je gemakkelijker dan een 2 blads en ik kan het weten :D

op mijn OS fs91 zit nu een mastersrew 2 blads , 12x8 , voor mijn trojan een goeie prop...

de 3 blads is helaas al gesneuveld, maar ik heb er nog ééntje liggen.

ik weet in ieder geval, dan de 2 blads ijzersterk is, gezien de kamikazi landingen die in er al mee gemaakt heb....;)

De Master Air.. zijn zeer sterke propellors...
Ik heb 2 toestellen die spijtig genoeg slechte landing gehad hebben,
en bijde zijn ze heel gebleven.(landingsgestel was wel weg)
voor de MA moet je echter geen bang hebben dat deze snel kapot gaan.

Grts Jonathan
 
nee, ik ben er nog hoor:D
had wat andere dingen te doen, waaronder het maken van een werkkamer/hangaar van een kleine slaapkamer van 2,5x3 meter (ongeveer).
deze is nu gereed dus ik kan nu gewoon lekker bouwen en mijn rotzooi laten liggen.
op een gegeven moment ben je er helemaal klaar mee als je iedere keer dat je wilt bouwen, langer bezig bent om alles klaar te zetten en op te ruimen, dan het bouwen zelf.
dus binnenkort ga ik weer verder met de mustang
 
Back
Top