Vandaag op eerste kerstdag even snel tussendoor een update van wat ik gisteren en vanmorgen gedaan hebt aan de BL. Ik ben begonnen aan de brandstofslangen in te bouwen gisteren en is toch een aardig klusje nog bij elkaar. Vooral als je nog tussendoor naar de modelbouwwinkel moet, voor wat kleine parkertjes en een messing stripje, wat je nodig hebt. Ik heb ze syphonachtig bevestigd zoals je op het onderstaand plaatje kunt zien.
Daarna begonnen met een malletje (was een heel goed advies) te maken van de contouren van de BL. De mal heeft zijn nut bewezen, daar je nog naar hartelust kan knippen en wijzigen.
En dan, ja, de uitdaging begint. Nog nooit van mijn leven iets van plastic gebogen. De mal op het plastic gelegd, uitsnijden viel wel mee, en dan buigen! Totaal geen enkele ervaring daar mee!
Op de kanten die gebogen moesten worden heb ik eerst een metalen schrijfhaak geklemd. Daarna met dit handige apparaatje (Heat Gun)
van mijn vrouw haar hobby, het plastic heel licht verwarmd en meteen tegen de schrijfhaak aan omgebogen. Koelt lekker snel af, en na het eerste stuk omgebogen te hebben, schrijfhaak verwijderd, en kon mijn geluk niet op. Gelukt en geen witte waas op de naden. Ben wel bijna drie uur bezig geweest met de voorruit, maar het resultaat mag er zijn
Als laatste gistermiddag de ontvanger bevestigd, en de antenne in een rietje gelegd!
Vanmorgen kreeg ik van vrouwtje voor mijn kerst dit: iets waar ik erg blij mee ben, en heel goed kan gebruiken, daar ik er nog geen had
Na de koffie en ontbijt nog even tijd om wat aan de deksel te doen. Aan de onderzijde twee latjes gelijmd om de deksel aan één kant beter te vergrendelen,
en meteen even (ook voor het eerst van mijn leven, dat ik met oracover aan de gang ga) het deksel en de motorkap met oracover beplakt. Na de eerste poging op het deksel de boel eraf gehaald. Zat afschuwelijk, bout stond te heet en het leek wel gesmolten plastic. Daarna toen het weer schoon was, de bout op 100 graden gezet, wat veel beter ging. Het hechte zonder te vervormen. Toen alles op de kanten vastzat, verhoogd naar 150 graden, en voila, ziehier het resultaat.
Nou, tot zover weer de resultaten. Ik ben bijzonder blij, dat het ruitje in één keer gelukt is, en dat dit een bijzonder mooi toestel gaat worden. Heerlijke kerstavond iedereen, eet smakelijk straks, en tot het volgende verslag!