Nu de warme dagen en de vakantie achter de rug zijn, weer verder gegaan met de BL.
Je had ook een mooi bochtje kunnen zilver solderen. Die pitsstyle uitlaten staan niet bekend om hun goede dempende en geluidseigenschappen.
Ja,
@serge pot, ik had dat kunnen doen, als ik daar de spullen en de kennis voor had. Maar helaas, ik krijg al metaalmoeheid als ik naar metaal kijk

.
Daar ik de huidige 125mm wielen van een onbekend merk erg zwaar vond (totaal 454 gram de twee samen) deze vervangen door Kavan wielen. (samen 138 gram)
Een besparing van maar liefst 316 gram.

De huidige motorkap ook vervangen, daar deze een halve cm langer moest wezen. Een gewichtstoename van 14 gram slechts, en na het opnieuw uitbalanceren van het zwaartepunt moest er 22 gram lood bij.
Al met al dus een besparing van 280 gram.En dan de motor, de Zenoah G26 die er destijds opzat woog 1600 gram tegenover de ST G2300 van nu 930 gram incl pitsstyle uitlaat.
Totaal gewicht bespaard op het hele toestel van nu zo'n 950 gram

.
Tank installatie ingebouwd, en onder de tank zit de elektronische ontsteking, incl. voeding.
Nu nog iets bedenken om op het uitstekende stangetje van de sproeier iets te bevestigen wat het bijstellen wat makkelijker maakt.
En wachten op minder winderig weer......