Oké, ik denk het te begrijpen; het te boren gaatje wil je in alle poorten op precies dezelfde hoogt en afstand van de zijkanten hebben?
Dat hoort ook zo

Jouw kanonslopen hebben dan, omdat het geen volledige lopen zijn, een puntje aan de achterkant wat in het houten plaatje in de romp gelijmd moet worden.
Als ik dit allemaal goed heb; denk ik dat een malletje zoals je zelf omschrijft wel zou gaan.
Maar ik denk ook dat als je een gaatje boort in het plaatje, en er dan de loop insteekt, je nog alle richtingen uit kunt corrigeren, een proefstukje dus (ben ik gek op

)
Kun je makkelijk uitproberen; pak een blokje, boor de juiste maat gat er in, en duw er de loop los in, dan zie je dat je de loop nog een beetje naar boven en naar beneden kunt bewegen.
Mij persoonlijk lijkt het voorlopig het belangrijkste dat de geboorde gaatjes nu eerst allemaal op de juiste plaats in de poort gemaakt moeten worden.
Ik denk dat je de lopen met secondenlijm o.i.d. gaat lijmen, dus als je ze op hun plaats duwt, blijven ze al snel zo zitten.
Germt