Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
De bouwhelling is in elkaar geflanst.
Was idd een klusje van niets.
Staat nu wel een stuk veiliger en stabieler.
Tussen de schepen door zal ik hen mooi spuiten met de airbrush. En een goede beschermende topcoat aanbrengen.
Kan je niet een foto van die tekening posten? Want wat ik tot nu toe zie is het inderdaad vreemd. Ook dat de bassen (edit) naar voren lopen.
Ik denk dat je een vergissing maakt. Deze lijnen zijn waarschijnlijk de boeilijnen die je gemaakt hebt en die komen op de zijkant van de zeilen en niet er midden op.
En wat lijkt op verkeerd om gemonteerde schoten zijn volgens mij vallen van de ra. En hellemaal verkeerd geïnterpreteerd. Ik kijk namelijk naar de laatste foto daar zie je een stukje van de tekening.
Die zijn namelijk enkel uitgevoerd en lopen naar de mast en het midden van de ra.
Daarom maak eens een overzicht foto van de tekening en van de legenda.
Ik heb gekeken naar een foto op internet van een gebouwd schip en ze moeten inderdaad aan de zijkant van de zeilen.
Maar ze zitten wel aan beide kanten van de zeilen dus ik ga vandaag weer ff knutselen en dingen veranderen.
301 en 302 zijn de bassen van de ra en marsenra. En inderdaad lopen die naar voren bij de bezaan. Beginnend bij de hoofdmast, naar de ra en dan naar het wand naar beneden. En die andere zijn inderdaad de boeilijnen.
@Stephan Kertész
Ik heb de boeilijnen al aangepast die lopen nu vanaf de zijkanten van het zeil (aan beide zijden).
Ziet er ook heel anders uit zo.
En er staat veel minder spanning op de zeilen.
Bedankt voor de tip.
Die zijn er volgens mij ook niet.
Het is een model van Occré. En die staa n niet om hun details bekent.
Zo moest ik bepaalde touwen gewoon aan de touwladders vastknopen waar ik het dus totaal niet mee eens was.
Ja ik heb het gezien..
Op de volgende pagina van de tekening zie je hoe ze bevestigd moeten worden.
Was even zoeken hoe en wat, maar ik ben er nu wel uit hoe het hoort te zitten.
Ik wil je heel erg bedanken voor de info en tips.
graag gedaan, ik heb ook weer iets bijgeleerd over de brassen op de bezaanmast, dat deze naar voren gaan. Was niet eerder ter sprake geweest bij mij.
Zo zie je maar.