Uiteindelijk heb ik dan toch de laatste dekwanden af weten te bouwen en te monteren op het schip. Nu kan ik dus beginnen met de verschansing.
Als eerste de dekwandjes zoals ik ze heb opgebouwd.
Vervolgens heb ik de scharniertjes en deurklinkjes geplaatst, en alles voorzien van een kleurtje. Hierna kon alles samengelijmd worden. Jullie zien dat ik de ontbrekende klinkjes op het onderste dekwand ook gemaakt heb.
Toen konden de wanden op hun plaats gelijmd worden. De achterste wand zit hier nog niet gelijmd omdat de tijdelijke nokjes van het spant te dicht in de buurt zitten. Uiteindelijk heb ik besloten deze nokjes weg te halen omdat het grootste deel van de verschansing toch tegen het dekwandje komt te rusten en deze nokjes dus helemaal niet meer nodig zijn.
Ik heb meteen de beplanking op de spiegel geplaatst. Deze komt iets boven het dek uit dus de hoogte moest even goed overgenomen worden van de tekening. Belangrijk is het om vooral niets aan de romp vast te lijmen boven dekhoogte, de nokjes bovenop de spanten worden immers allemaal verwijderd!
Hierna heb ik de spiegel zwart geschilderd en op maat gesneden. Helaas kwam ik er hier achter dat het niet verstandig was om de verf die bijna op was te verdunnen, je ziet een duidelijk kleurverschil. Ik moet dus zorgen dat ik een vers potje Tamiya XF-1 ergens vandaan weet te halen.
Tot slot heb ik de verschansing aan bakboordzijde geplaatst. Dit ging uiteindelijk sneller dan verwacht. De onderste lat heb ik vastgelijmd met UHU Hart, maar bij de latten daarboven kwam ik er achter dat het een stuk makkelijker was om deze met secondelijm vast te zetten.
En als laatste foto hier een overzichtje hoe het model er nu bij staat. De masten zitten uiteraard nog niet vastgelijmd, ze staan er alleen voor het oog even op.
Ik overweeg overigens nog wel om toch voor een andere kleur groen te gaan. De kleur komt toch niet zo goed overeen als ik had gehoopt, en nu kan ik nog relatief eenvoudig de galerijtjes en de voorste dekwand overschilderen. Dit gaat een stuk moeilijk worden als straks alle ornamenten en de tuigage op hun plek zitten.