Bouwverslag HMS-victory Deagostini

Beste bouwers,
Nog even inhaken op de aanwezigheid van luiken, open of dicht.
Hierbij twee afbeeldingen uit McKay's Victory. In twee delen want hij paste niet geheel op mijn scanner.
Hierop is duidelijk te zien welke poorten wel en welke geen luik (of deuren) hebben. Dit komt overeen met foto's van de echte Victory.
full

full

Op deze foto's kan je ook heel goed zien hoe de puttingijzers zijn geplaatst. Wat mij hierbij opvalt is dat ze praktisch tot de bovenkant van de poorten komen. Bij DeA zitten ze toch wat hoger. Misschien te hoog.
Ik heb de puttingijzers gemaakt zoals DeA beschrijft, maar ik heb ze dicht gesoldeerd. Dat heb ik gedaan voordat de rusten zijn gemonteerd. Ben ik overigens nog niet aan toe gekomen.
Zo zien de rusten er bij mij uit.
full

Ik hoop dat ze lang genoeg zijn, want anders wil ik ze vervangen door iets langere.
Jan Zwart

Laatst bewerkt door een moderator:
Nog even een correctie op mijn puttingijzer malletje !!

Nadat ik vanmorgen de 10 korte puttingijzers onder de kleine jufferblokken had gemonteerd
Ging ik direct over om m.b.v. een nieuw malletje de overige 2 x lange puttingijzers “aan te slaan”
onder de grote jufferblokken.
Bij dit nieuwe malletje gebruikte ik een stukje resthout van 9 mm, echter al bij de montage van
het eerste ijzer bleek dat met de 2 lange schakels + het spijkeroog dat ik gecreëerd had de
puttingplaat (die met die twee spijkergaten) circa 3 mm onder het berghout uitschoot.
Dit was even een denkfoutje van mij want het extra oog maakte de samenstelling 3 mm langer.
Ik heb dit opgelost door het resthout stukje van 9 mm op de mal terug te snijden naar 6 mm,
Hierdoor wordt de onderste schakel net iets korter en zal de puttingplaat nog net op het berghout
belanden.

A3

aantal open geschutspoorten

full

bedankt Jan,

om aan het eind geen scharnieren te kort te komen hou ik dit voorbeeld aan.

A3

full

Dag Jan,

Om de hoek van de puttingijzers en plaat te kunnen benaderen heb ik tijdelijk mijn bijbehorende mast
geplaatst en 1 messingdraad aangeslagen (is want draad) deze loopt van de mast over het betreffende
jufferblok en die ik met een speld op de romp tijdelijk heb vastzet.
Bij het aanslaan van iedere puttingijzer+plaat verplaats ik deze draad naar het bovenliggende jufferblok
Het blijft een benadering (zie hiervoor afl.95 blz. 11/12 afb. 3 t/m 11) want je moet de geschutspoorten omzeilen.
Nog even een tip:
Plak de onderste twee rijen geschutspoorten even af met tape, hiermee voorkom je dat bij het aanslaan
van de puttingijzers onbedoeld een puttingijzer in de onderliggende geschutspoorten vallen.
Is mij 2 x gebeurt en drie maal is scheepsrecht toch ?

Succes A3

full

Ik had nog steeds moeite met het plaatsen van een foto met bijpassende tekst.
Ik heb dit vanmiddag nog weer eens uitgezocht en verstuur nu deze foto met de laatst gemonteerde rusten en puttings. HenRie

Het is nog niet voor iedereen duidelijk hoe we foto en tekst in het berichtenvak van discussie plaatsen.
Ik probeer hier of je met dit protocol uit de voeten kunt.

Begin met het openen van het bouwverslag.
Ga naar de laatste bladzijde.
Aktiveer je naam, rechtsboven.
Geef je gebruikersnaam en wachtwoord in.
Inloggen.
Aktiveer je naam (bij welkom)
Aktiveer het fotoalbum.
Aktiveer de foto die je in de tekst wil plaatsen.
Onder de foto komen twee regels die met http beginnen.
Aktiveer picture URL.
Toets rechts op je muisknop en kies Kopieren.

Ga terug naar het bouwverslag en de ruimte voor de berichten.
Plaats de cursor in het berichtenvak, toets rechts op je muisknop en kies plakken.
De foto staat nu in het berichtenvak.
Toets END tekst op je toetsenbord en dan ENTER.
De cursor staat nu onder de foto en je kunt tekst toevoegen.
HenRie

Ga terug naar het bouwverslag en de ruimte voor de berichten.
Aktiveer het 7e ikoontje (afbeelding invoegen).
Plaats de cursor in het berichtenvak, toets rechts op je muisknop en kies plakken.
De foto staat nu in het berichtenvak.
Toets END tekst op je toetsenbord en dan ENTER.
De cursor staat nu onder de foto en je kunt tekst toevoegen.
HenRie

Henrie, als je een foto uit een foto album op het forum wilt plaatsen in een bericht gaat dat allemaal veel simpeler.
Als je bij het typen van een bericht op de plaats bent aangekomen waar je een foto wilt plaatsen, klik je op "[toevoegen]" onder "Mijn foto's" rechts onder naast het tekstveld (onder de Smileys). Je krijgt dan een pop-up venster met kleine versies van foto's die in je album(s) staan. Als je op de te plaatsen foto klikt wordt deze in de boodchap geplaats. Het pop-up venster kan je daarna afsluiten. Geef op de regel na de foto nog wel even een return (nieuwe regel) anders komt de verdere tekst achter de foto te staan.

Groet,

Ad

Reactie op Ad,
Je hebt inderdaad gelijk dat je op die wijze foto's gemakkelijk inlaadt.
Maar het bewuste scherm komt pas te voorschijn na intoetsen van "meer opties".
Dat is niet zo slim.
Het scherm toont veel smileys en die gebruik ik niet, waardoor ik de opdracht foto's toevoegen gemist heb.
Maar dat is de juiste manier van handelen.
Bedankt voor je tip.
HenRie

Maar het bewuste scherm komt pas te voorschijn na intoetsen van "meer opties".

OK ik begrijp 'm. Dat betekent dus dat je van het Quick Reply scherm gebruik maakt, en dat gebruik ik nu weer nooit. Ik gebruik altijd de "Post Reply" knop (links boven en onder), dan kom je gelijk in het "Meer Opties" scherm.

Het kan af en toe flink verwarrend zijn als de software diverse methoden kent om hetzelfde te bereiken. Het zal wel als gebruikersvriendelijkheid bedoeld zijn, maar het helpt niet echt als je iets uit wilt leggen.

Groet,

Ad

Lijkt wel of ik in de slipstream van Jerr zit, maar dat heb je met verse leden.
Ik zal hier ook regelmatig binnen piepen om de vorderingen te volgen.

rusten

Na Carnaval en een pittig griepje de draad weer opgepakt. Ben imiddels bezig met de constuctie van de rusten.
Het is niet eenvoudig om van messing- cq koperdraad mooie puttingijzers te maken. maar met geduld en toewijding kom je toch een heel eind. Gr. Pietsan
full

full
.
full

:help:Ik zet eerst de tekst in m'n bericht en dan voeg ik foto's toe. De tekst komt dan een beetje slordig tussen de foto's te staan. Wat doe ik fout?

Pietsan

:help:Ik zet eerst de tekst in m'n bericht en dan voeg ik foto's toe. De tekst komt dan een beetje slordig tussen de foto's te staan. Wat doe ik fout?

Pietsan

Pietsan,
Heel eenvoudig:
-ga via de Edit knop in je bericht
-ga met de coursor voor de tekst staan die verkeerd staat
-druk de Entertoets 1x in.
-klusje geklaard!

Back