Bouwverslag HMS-victory Deagostini

Hallo Pietsan,

Ik meende ook dat er meer dan 13 figuren geleverd zouden gaan worden, heb daarom gezocht maar kon nergens een advertentie vinden die van 60 stuks spraken ??
heb je misschien ook een link of een scan van deze vermelding dan kan ik mevr. “ Misi Fulfilment” hiermee persoonlijk mee confronteren.
Ik denk dat als ik haar hier persoonlijk mee confronteer, er sneller een antwoord komt dan dat we veel tijd en energie in steken om het gezamelijk te doen.
"je moet het ijzer smeden als het nog warm is" .
Uiteraard hou ik via dit Forum eenieder op de hoogte van de uitkomst.

A3

figuurtjes

Op de site van DeAgostini-HMS-Victory bij het item faQ. Hier worden een aantal vragen gesteld met de antwoorden erbij. Eén van de vragen is; hoeveel figuren (bemanning) worden er geleverd?
VRAAG: Hoeveel figuren zullen er zijn?
ANTWOORD: In de loop van de collectie zullen er tussen de 40 en 60 figuren zijn.

(deze vraag en antwoord heb ik uit de faq gekopiëerd)

groet Piet

Moi Pietsan,

zojuist 0m 14.30 uur de volgende mail naar “ Misi Fulfilment” Deagostini gestuurd:

Dag Helma,

Ik wil graag nog even terugkomen op mijn mail van 14 januari 2013.
Mijn eerste vraag ging over het aantal 12-ponders en is naar tevredenheid opgelost.
In het mailtje had ik ook nog een tweede vraag n.l. over het aantal te leveren Tinnen-crew figuren
Zoals je al melde heeft Victory-Deagostini geen losse Tin figuren, maar mijn vraag moet
ik geloof ik wat explicieter stellen:

Op de officiële site van Victory-Deagostini onder het kopje FAQ staat de volgende vraag:
ANTWOORD: In de loop van de collectie zullen er tussen de 40 en 60 figuren zijn.
(zie ook bijlage 1 ).
Ik moet echter constateren dat ik zowel op de UK-site als op de Duitse-Site (die beiden
al uitgeleverd zijn)dat er in aflevering 118+119 welgeteld 13 Tinnen-crew figuren staan afgebeeld.
En dat is in de verste verte niet het aantal van 40 a 60 figuren die in de FAQ vermeld wordt.

ook in het getoonde filmpje op de Home page van de NL Victory-Deagostini
(zie: https://www.deagostini-bestellungen.de/hmsvictory-model-com/index.php)
wordt de indruk gewekt dat er zeker meer dan 13 figuren geleverd zullen gaan worden.
(zie print screen in bijlage 2)

Nu is mijn vraag expliciet als volgt:
kunt u mijn aangeven hoeveel tinnen crew-figuren ik in mijn bezit zal hebben nadat ik de
laatste aflevering (nr. 120) heb ontvangen?

Ik hou jullie op de hoogte,

A3

Moi Pietsan,

zojuist 0m 14.30 uur de volgende mail naar “ Misi Fulfilment” Deagostini gestuurd:

Dag Helma,

Ik wil graag nog even terugkomen op mijn mail van 14 januari 2013.
Mijn eerste vraag ging over het aantal 12-ponders en is naar tevredenheid opgelost.
In het mailtje had ik ook nog een tweede vraag n.l. over het aantal te leveren Tinnen-crew figuren
Zoals je al melde heeft Victory-Deagostini geen losse Tin figuren, maar mijn vraag moet
ik geloof ik wat explicieter stellen:

Op de officiële site van Victory-Deagostini onder het kopje FAQ staat de volgende vraag:
(zie ook bijlage 1 ).
Ik moet echter constateren dat ik zowel op de UK-site als op de Duitse-Site (die beiden
al uitgeleverd zijn)dat er in aflevering 118+119 welgeteld 13 Tinnen-crew figuren staan afgebeeld.
En dat is in de verste verte niet het aantal van 40 a 60 figuren die in de FAQ vermeld wordt.

ook in het getoonde filmpje op de Home page van de NL Victory-Deagostini
(zie: https://www.deagostini-bestellungen.de/hmsvictory-model-com/index.php)
wordt de indruk gewekt dat er zeker meer dan 13 figuren geleverd zullen gaan worden.
(zie print screen in bijlage 2)

Nu is mijn vraag expliciet als volgt:
kunt u mijn aangeven hoeveel tinnen crew-figuren ik in mijn bezit zal hebben nadat ik de
laatste aflevering (nr. 120) heb ontvangen?

Ik hou jullie op de hoogte,

A3

Goed verwoordt :agrue: , en benieuwd naar het antwoordt.

Gr John

Hallo iedereen,
volg met veel aandacht deze reactie over de tinnen figuurtjes want ook ik ondervind dat niet alle afspraken worden uitgevoerd. Namelijk zou ik als ab om de vier weken mijn vier delen moeten ontvangen maar dat gebeurd enkel iedere maand. Dus maanden van vijf weken lopen we al vlug achter op de leveringen in mijn boekwinkel. Heb daar ook al enkele berichtjes voor gestuurd maar zonder reactie. Deze info enkel maar als reactie op Deogistine.

groetjes uit België

vervolg tinnen figuren:
niet zo verassend kreeg ik van De Agostini NL het volgende antwoord:
Geachte heer/mevrouw
Wat u het beste kunt doen is op de site kijken in welke delen de tinnen figuurtjes horen te zitten en hoeveel.
Wij weten niet hoeveel figuurtjes er geleverd worden.

Tja,"Als de berg niet naar Mohammed komt, zal Mohammed naar de berg moeten gaan"
ik heb inmiddels in een RE:mailtje hierop met het volgende gereageerd:
Beste Helma,
Ik heb me even verdiept in de Colofon van het begeleidende tijdschrift en mag hierop uitmaken dat Deagostini Nederland slechts een doorgeef adres van de uitgever “De Augostini Deutschland GmbH” in Zoetermeer is en dat onder klantenservice zoals hierin staat omschreven alleen maar vragen over abonnement,bestellingen van losse nummers,vragen over een abonnement en algemene vragen tot jullie verantwoording valt.
Gezien uw antwoord op mijn vraag word ik terugverwezen om het op de site zelf terug te zoeken en dat is nou juist
de aanleiding dat ik mijn vraag bij U neerleg omdat er bij mij nogal verwarring ontstaat tussen de site waar uw naar verwijst en de uitlevering van het aantal tinnen crew figuren in aflevering 118+119.
U zult echter alleen maar kunnen beamen dat er op de FAQ van deze site sprake is van 40-60 tinnen figuren en die indruk wordt ook gewekt in het promotiefilmpje zoals ik u al gemeld hebt.
Ik vraag u daarom ook het volgende en dat is naar mijn mening wel een algemene vraag:
Kunt U mij in een retour mailtje bevestigen dat de vraagstelling en het antwoord hierop in de FAQ van deze site dat er 40-60 crew-figuren geleverd zouden gaan worden juist is.
Indien U niet de bevoegdheid cq kennis bezit om dit te kunnen bevestigen kunt u mij dan aangeven waar ik mijn, toch wel specifieke vraag, bij Deagostini Nederland neer kan leggen of anders deze vraag op het juiste bureau neer te leggen.

Wordt vervolgt..........

standaard van DeAgostini

Ik kan me voorstellen dat er Victory-bouwers zijn die de standaard van DeA. wel mooi vinden. Daarom heb ik een alternatief bedacht zodat deze toch te gebruiken is. Het is niet aan te raden om de boot alleen in de twee houders (pionnen) te plaatsen omdat het schip hier te groot voor is en dus niet stabiel in de houders staat. Zelfs niet als je je boot erin vast lijmt! De kiel kan breken of zelfs nog meer schade en dat is niet de bedoeling.

Ik hed twee schaakstukken op maat gemaakt en deze aan de bijde zijkanten geplaatst zodat de boot nu wel stabiel is. De stukken hebben de kleur van het onderwaterschip en vallen daarom niet op.

Ik ga deze standaard voor een kleiner schi
full
p gebruiken, maar met wat creatieviteit is er wel iets van te maken. Groet Piet.
full

Laatst bewerkt door een moderator:
hallo ik heb geen kanonen te kort , ik heb myn eigen kanonen gekocht , ik vond die van deagostini niet mooi.

wat de standaard betreft ik vind de bouw standaard die we nu hebben , sinds het begin ook mooi .

gewoon hem een kleur geven .

de figuurtjes zal ik niet gebruiken , dus wie ze wil hebben prima.

d. m me maar .

grt timberwolf.

Dag Timberwolf,
Eigenlijk heb ik geen vertrouwen meer in een goede afloop en ga graag in op je aanbod, ik heb inmiddels in je privebox een mailtje gestuurd met mijn adresgegevens en over de eventuele gemaakte kosten.

Als er nog meer leden zijn die de crew-figuren niet gaan gebruiken en aan mij af willen staan graag even een mailtje.(tegen gemaakte portokosten uiteraard)
mailgegevens staan op pagina 86, permalink # 1282 (even op mijn naam klikken links,en rolmenu "privemail sturen" klikken.

alvast bedankt, A3

Ik vind de standaard die nu geleverd wordt wel mooier maar vergt inderdaad nog een extra steun voor het schip.
Met welke lijm zouden jullie die 2 metalen steunen op de onderplaat lijmen?
Jammer dat Deagostini het nu een beetje af laat weten, op wat kleine puntjes na was ik wel tevreden tot nu toe.

Groet, Peter

Basisplaat standaard

Ik kan me voorstellen dat er Victory-bouwers zijn die de standaard van DeA. wel mooi vinden. Daarom heb ik een alternatief bedacht zodat deze toch te gebruiken is. Het is niet aan te raden om de boot alleen in de twee houders (pionnen) te plaatsen omdat het schip hier te groot voor is en dus niet stabiel in de houders staat. Zelfs niet als je je boot erin vast lijmt! De kiel kan breken of zelfs nog meer schade en dat is niet de bedoeling.

Ik hed twee schaakstukken op maat gemaakt en deze aan de bijde zijkanten geplaatst zodat de boot nu wel stabiel is. De stukken hebben de kleur van het onderwaterschip en vallen daarom niet op.

Ik ga deze standaard voor een kleiner schi p gebruiken, maar met wat creatieviteit is er wel iets van te maken. Groet Piet.
full
pietsan,
Hoe dik heb jij die basisplaat voor de standaard?
Ik ben er zelf namelijk ook één aan het maken voor de HMS Hood.
Die basisplaat van mij is 600x11.5x3.5cm en dat vind ik geen al te mooi gezicht, vooral de dikte, die komt nog al fors over, als ik het zo mag uitdrukken.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Bouwer, ben wel niet Pietsan, maar zit hier net met die basisplaat voor me.
De maten zijn 38,5 x 17,5 x 1,5 cm.
Ah, ja, andere persoon, geeft niet. Maar bedankt voor je info, ik denk dat die van mij dan in ieder geval teruggaat naar een dikte van 20mm in plaats van 35mm. Nogmaals bedankt.

Met welke lijm zouden jullie die 2 metalen steunen op de onderplaat lijmen?

Groet, Peter

Peter, ik heb montagekit van pattex gebruikt, maar je kan ook andere lijm gebruiken. Omdat er geen zijwaartse druk is heb je maar een weinig nodig. Wel opletten dat je géén lijm gebruikt die het materiaal aantast bijv. secondelijm is af te raden! Groet Piet

Poppetjes en latjes

Nou na al die gefrustreerde berichtjes laat ik ook nog maar eens iets van mijn kant horen. Om een niet al te lang verhaal kort te houden het volgende. Ik heb heel veel latjes gekregen zoveel dat ik er een tweede schip mee kan bouwen het zal toch niet zo zijn dat je van al die latjes figuurtjes moetmaken dus 13 van tin en de rest van resthout :grin:

Back