Bouwverslag: Hansa’s Prins Willem 1:100 Corel

Eindelijk weer eens iets kunnen doen :p. Ben begonnen aan de verschansing, reling en potdeksel.

full

Is het verstandig om alvast de beplanking en gereed zijnde delen in de mat vernis te zetten? :confused:

?:idea:?

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zie net dat ik de post met het ornament gemist heb, inderdaad een stuk beter:cool:

Nu in de matte vernis kan natuurlijk, maar je moet dan wel rekening houden met het gegeven dat als je daar op gaat lijmen, het hechtings problemen kan geven

Nu in de matte vernis kan natuurlijk, maar je moet dan wel rekening houden met het gegeven dat als je daar op gaat lijmen, het hechtings problemen kan geven

Ik ga dan altijd met 'n klein freeskopje op de Proxxon even over het plekje waar de lijm komt en je hebt blank hout.
Dit werkt perfect en je ziet er later niets meer van terug.

Dat is ook een optie.
Feitelijk momt het er op neer, dat je iets moet schuren waar je nog iets moet lijmen

Tussen de huishoudelijke dingetjes door, weer een stukje verschansing klaar. Begint er al aardig op te lijken. :p

full

full

:cool:

Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er goed uit maar enkele zaken kan ik niet goed zien op de foto's:
- heb je het schot van het bakdek (is achterwand luizenplecht) gepotdekseld?
- om de ronde gaten van de bovendekse kanonnen is de verschansing dikker uitgevoerd ik kan op de foto niet zien of je dat ook gedaan hebt.
- welke kleur geef je de versiering van het hekwerk van posting 103, volgens mij was de kleur oker rood.

Andy

Ziet er goed uit maar enkele zaken kan ik niet goed zien op de foto's:
1. - heb je het schot van het bakdek (is achterwand luizenplecht) gepotdekseld?
2. - om de ronde gaten van de bovendekse kanonnen is de verschansing dikker uitgevoerd ik kan op de foto niet zien of je dat ook gedaan hebt.
3. - welke kleur geef je de versiering van het hekwerk van posting 103, volgens mij was de kleur oker rood.

Andy

1. - achterwand luizenplecht is idd gepotdekseld (klein detail 1 plank te veel) :( op de foto lijkt het vlak.
2. - zijn nog niet gedaan maar deze worden nog opgevuld met verstekings ribben.
3. - Ja deze worden rood :)

De verschansing is inderdaad heel netjes geworden.
Wat ga je voor kleurstelling aanhouden?

Tja als je naar Prins Willem 17de eeuws VOC schip van Andy kijkt is het zeer aantrekkelijk dit te volgen, Historisch gezien, precisie en ervaring.

:oops: Ik zie het als internet praktijk lessen. :oops:

Back