Hull fairing - gunports
Hallo,
Ik heb wat voortgang gemaakt, was even wat langer stil omdat .... nouja lees en huiver
Het passend maken van de spanten was erg veel werk een redelijke sh*tzooi als je het mij vraagt. Ik had achteraf gezien beter alle onderdelen zelf opnieuw kunnen tekenen en zagen, maar goed ik was eenmaal begonnen dus geen weg terug. Ik heb veel spanten opgedikt met plankjes, sommige spanten koppen stonden zo ver uit symmetrie dat ik er een nieuwe op heb gebouwd en de orginele achter weg heb gezaagd om zo een vloeiende romp lijn te krijgen. Laat ik zeggen dat het een fijne les in zen was en ik ben voorgoed genezen van Mamoli. Volgende keer voor mij iets van Corel of CalderCraft denk ik als ik toch 500+ euro's neer ga tellen. Efin....
In de tussen tijd even alle geschutpoorten netjes recht vijlen, gaatjes uitboren en in de zwarte spuitlak gezet. 2 coatings gedaan omdat het nogal snel krast.
De eerste twee planken op de romp gezet waartussen de geschutpoorten komen te hangen. Ik heb de pinnen op de metalen poortjes en sleuven in de spanten om ze in te hangen niet gebruikt omdat deze volledig verkeerd uitkomen. Ik lijm de geschutpoorten dus zelf op hun plek.
Eventjes de spanten verstevigingen achter de geschutpoorten zwart geschilderd, weet niet hoeveel je er straks van ziet, maar zo is het zeker donker
Next up: alle geschutpoorten erin lijmen, het grote dek aan de randen nog wat verstevigen en de eerste romp beplanking doen.