Bouwverslag F4U Corsair 'LUCKY-GALLON 'nr 92(Nick Ziroli plans)

Ik heb 2 lagen 160grams gebruikt voor mn wieldeuren op mn ta152, wel een strookje extra bij de scharnieren en waar het eventueel in gras kan haken. Het is nog wel wat flexibel maar wel vormvast. Overigens is het gefabriekt met 24u lamineer-epoxy.

Moet er wel bij zeggen dat het geen gigantische deuren zijn, +-5 cm breed, 20cm lang, rond het wiel 13cm rond

Hoi,

Inmiddels zijn de wieldeuren al bijna klaar,ik heb ze nu de gemaakt met epoxy en 2 lagen 160gr en 1 laag 80 gr en ze zijn al behoorlijk vormvast.
Ik ben wel van plan om er nog 1 laag carbonmat op te zetten voor wat meer stijfheid.

Mijn motor is inmiddels ook compleet incl uitlaat en hydromount maar de hydromount past niet op het motorschot(als ik wat beter mijn huiswerk had gedaan dan had ik het motor schot van te voren aan kunnen passen..........)
Ziroli heeft het motorschot getekent voor een starre ophanging.
Op zich valt het wel mee om het aan te passen voor de hydromount.

Gr Patrick

Hoi

Hier alsnog de foto's van de motor met ophanging.
full
.

full
.
Het motorspant.
full
.
Hier is dus te zien dan de hydromount buiten het spant uitkomt.
Het uitlaatstuk van de demper moet ik nog aanpassen.
full
.
full
.

Gr Patrick

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi, de foto's werken inderdaad niet de link naar de foto's is niet correct. Mischien door deze in een nieuw album te plaatsen nadat link gepost is?

full

Verschil tussen de album verwijzingen;
de bovenste link zoals gepost en onderste link die wel werkt:
psnijders-albums-corsair-lucky-gallon-picture26296-21-2-10-3.jpg
psnijders-albums-ziroli-corsair-picture26289-21-2-10-3.jpg

groeten en succes met deze mooie kist!

Michiel

Hoi, de foto's werken inderdaad niet de link naar de foto's is niet correct. Mischien door deze in een nieuw album te plaatsen nadat link gepost is?

full

Verschil tussen de album verwijzingen;
de bovenste link zoals gepost en onderste link die wel werkt:
psnijders-albums-corsair-lucky-gallon-picture26296-21-2-10-3.jpg
psnijders-albums-ziroli-corsair-picture26289-21-2-10-3.jpg

groeten en succes met deze mooie kist!

Michiel

Ik mis in mijn navigatiebalk de link vrienden foto upload???

je gaat de goede kant op!!

maak je het toestel eerst helemaal gereed..glassen..spuiten etc. en ga je dan de lucht in.

of maak je eerst een proefvlucht, om misschien daarna nog dingen aan te passen.

Hoi,

Ik zit momenteel in de schuurfase dus geen echte updates meer.
Ik ben wel op zoek naar een manier om de taps van het richting en hoogteroer werkend te gaan maken.
Het schanieren zal geen probleem zijn maar het gaat er meer om als bv het hoogteroer een beetje up gaat dan blijven de taps een beetje horizontaal staan dus redelijk gelijk aan het stabilo.
Gaat dit invloed hebben op de vliegeigenschappen?
Wie heeft hier ervaring mee?

Patrick

Het schanieren zal geen probleem zijn maar het gaat er meer om als bv het hoogteroer een beetje up gaat dan blijven de taps een beetje horizontaal staan dus redelijk gelijk aan het stabilo.
Gaat dit invloed hebben op de vliegeigenschappen?
Wie heeft hier ervaring mee?

Patrick
in het boek van Dick van Mourik "scale fibel" staat een stukje hierover in. Hij doet het daar bij een Zlin.

Ik heb het idee dat het op een model meer voor de sier werkt dan dat er aerodynamisch verschil merkbaar is.

Inmiddels is de vleugel klaar en kan ik gaan beginnen met het glassen van de vleugel.
full
.
Alvast de 25gr glasmat een beetje op zijn plek gelegt.
full
.
full
.

Vanavond g4 erop aanbrengen en dan maar hopen dat het goed lukt.

Patrick

Back