Bouwverslag F4U Corsair 'LUCKY-GALLON 'nr 92(Nick Ziroli plans)

Zie dat je Sullivan kabels gaat gebruiken neem aan dat daar een staaldraad in zit.

Vindt dat echt waardeloze kabels veel te slap en veel spelling in de mantel en veel krimp en uitzet bij warm en koud weer.

Zou dit zelf aansturen met 2mm verenstaal met op uiteinde een M3 draadbus met M3 kwiklink.

Ton

Zie dat je Sullivan kabels gaat gebruiken neem aan dat daar een staaldraad in zit.

Vindt dat echt waardeloze kabels veel te slap en veel spelling in de mantel en veel krimp en uitzet bij warm en koud weer.

Zou dit zelf aansturen met 2mm verenstaal met op uiteinde een M3 draadbus met M3 kwiklink.

Ton

Ik was van plan om de inch draadeindjes idd te vervangen door draadeind M3 met M3 kwiklinks.
De inch draadeindjes zijn maar 1 inch lang en ik wil er draadeindjes van 100mm lengte in gaan zetten.

Patrick

Beter is door de gehele binnenkabel een staaldraad te steken daar kun je de draadbus op solderen en ben je de rek van de Sullivan kabel kwijt.

Doe dat eigenlijk met al mijn kabels vindt dat plastic spul maar niks zeker niet in zo'n grote kist als jou Corsair.

Ton

Beter is door de gehele binnenkabel een staaldraad te steken daar kun je de draadbus op solderen en ben je de rek van de Sullivan kabel kwijt.

Doe dat eigenlijk met al mijn kabels vindt dat plastic spul maar niks zeker niet in zo'n grote kist als jou Corsair.

Ton

Daar had ik ook aan aan zitten denken,de reden dat ik deze kabels erin heb gemaakt is omdat ik de aansturing voor mijn hoogteroer niet in een rechte lijn kan maken,en deze kan ik dus een beetje in een radius leggen.
De speling tussen de binnen en buitenbuis valt wel mee vind ik omdat er een beetje een radius in zit,ik heb allen nog maar de buitenbuisjes erin gelijmd en de gele binnenbuisjes kan ik nog aanpassen totdat deze helemaal naar mijn zin zijn.

Patrick

Je moet toch gemakkelijk een staaldraad van 1 a 1.5 mm door kunnen voeren en dat is al een hele verbetering dan alleen dat plastic.

Ook met 1 a 1.5 mm staaldraad is een radius prima te doen probeer dat eens, niet geschoten is altijd mis.

Ton

Je moet toch gemakkelijk een staaldraad van 1 a 1.5 mm door kunnen voeren en dat is al een hele verbetering dan alleen dat plastic.

Ook met 1 a 1.5 mm staaldraad is een radius prima te doen probeer dat eens, niet geschoten is altijd mis.

Ton

Ik denk dat ik het idd eens ga proberen met een 2mm verenstaal,een vaste verbinding is meestal wel beter

Patrick

Hoi,

Ik ga op de Corsair een schuivende canopy toepassen,alleen weet ik nog niet precies hoe ik deze het beste kan gaan aansturen of met een servo of een luchtcilinder?

Patrick

Hoi,
114824b1fca9142c15.jpg
.
114824b1fca911807f.jpg
.
114824b1fca90e076a.jpg
.

Patrick

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Ik ben nu druk bezig met een motor,is het verstandig om gewoon een starre ophanging te gaan gebruiken of evt een hydromount ivm het lawaai?

Patrick

Hoi,

Vandaag een zg62 aangeschaft voor de Corsair,nu gaan zorgen dat ik onder de 80dba ga blijven....... zal niet meevallen...
Alle tips hiervoor zijn welkom

Patrick

Patrick,

Om met de ZG62 onder 80 db te komen moet ik je helaas teleurstellen, hier zijn al zoveel mensen mee bezig geweest en allemaal boven de 80dbA.

In het optimale geval haal je 82 dBa. Dit doe je door de lucht vanuit de romp aan te zuigen, een hydromount toe te passen en een goede 4 kamer demper van TC of Krumsheid in de romp in te bouwen.

Ook moet je een grote drieblad (lagere tipsnelheid) of zelfs een vierblad toepassen.

Alex (zie verder je pb)

hoi patrick,

welke stuurstangen gebruik jij, ga je die van sullivan wel gebruiken

of ben je toch bang voor uitzetten en krimpen

Hoi,

Vandaag is ook mijn HELE GROTE manometer binnen gekomen.
114824b27d2da6d4cd.jpg
.
114824b27d2da3c3a9.jpg
.

Deze heeft een diameter van 15mm en kan tot 10bar.
Omdat ik de cockpit zoveel mogelijk schaal wil gaan maken is deze manometer een mooie vervanger van het kompas bovenop het instrumenten paneel.
De diameter van de manometer komt bijna overeen met de afmeting van het kompas.
Ik heb bewust voor een analoge meter gekozen omdat ik vind dat dat mooier overeenkomt dan een digitale meter op de plaats van het kompas en op deze plaats kan ik gemakkelijk zien hoeveel lucht er in mijn tank zit voor de deuren en retracts.

Patrick

Laatst bewerkt door een moderator:
Back