Bouwverslag F4U Corsair 'LUCKY-GALLON 'nr 92(Nick Ziroli plans)

ha zo in onz landje weet ik het niet .al is wezen neuzen op rc groups en univers of meerdere model forums .

gr san

Hoi

Inmiddels ben ik ook begonnen met de aansturing van het hoogteroer.
Ik heb besloten om de aansturing binnen de romp te houden omdat ik daar later nog altijd bij kan mocht er een probleem of zoiets dergelijks zijn.
114824b09ac0266579.jpg

Dit zijn de controlrods van de Topflight giant Corsair
114824b09ac02cbecb.jpg

Ik heb een klein beetje ruimte moeten maken zodat ik dus voldoende roeruitslag heb want Ziroli schrijft een uitslag van 1inch voor.
(de uitsparing word natuurlijk wel wat netter afgewerkt)
Alles zit nog los omdat ik eerst nog de servotray wil plaatsen en dan pas wil ik alles op de juiste lengte maken en vast zetten in balsa strips en blokjes.
Gr Patrick

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi.
Inmiddels ben ik al wat verder met de hoogteroer aansturing.
114824b0ef3ab46ebd.jpg

114824b0ef3ab74d2c.jpg

Inmiddels 2 triplex plaatjes gemaakt waar de buitenmantels van de stuurstangen in vast gezet kunnen worden.
Het is nog een beetje een rommeltje in de tailwheel ruimte omdat ik nog wat dingen moet plaatsen oa de luchtcilinders en schanieren voor de deuren.
Als alles erin zit dan kan ik alles netjes af gaan werken maar dat is voor een later stadium.

Patrick

hallo

ik zou willen beginnen met een corsair te bouwen (2,5m) het zal mijn 3de zelfbouwer worden.

maar effe een vraagje:

ik heb tekeningen op internet gevonden maar er staat maar 1 spant op.
ik zie wel op boven aanzicht dat de vleugel versmalt naar de tip toe en ik kan ook zien dat hij een klein beetje versmalt in de dikte.

maar hou zit het met de ronding van de vleugel mag ik dat verschalen met eenzelfde factor??? (de spant die getekend is, is degene van in het middelste gedeelte die volgens mijn tekening tot aan de knik gelijk lopen )

Ik weet niet hoe het de andere lezers vergaat, maar ik kan hier weinig touw aan vast knopen, en het geeft me ook weinig vertrouwen in de tekening . . . :(

(Linkje?)

Ik zou zeggen: investeer in een goede tekening, bv. van Ziroli. :yes:

jan.

114824b0ef3ab74d2c.jpg

Ik zou die quicklinks nog wel even borgen, ze staan zo te zien iets onder spanning en nu kun je er nog makkelijk bij..

hallo

ik zou willen beginnen met een corsair te bouwen (2,5m) het zal mijn 3de zelfbouwer worden.

maar effe een vraagje:

ik heb tekeningen op internet gevonden maar er staat maar 1 spant op.
ik zie wel op boven aanzicht dat de vleugel versmalt naar de tip toe en ik kan ook zien dat hij een klein beetje versmalt in de dikte.

maar hou zit het met de ronding van de vleugel mag ik dat verschalen met eenzelfde factor??? (de spant die getekend is, is degene van in het middelste gedeelte die volgens mijn tekening tot aan de knik gelijk lopen )

Hoi ,
Kijk even op het RCSB forum daar is iemand bezig met een verschaalde Ziroli Corsair.

Patrick

114824b0ef3ab74d2c.jpg

Ik zou die quicklinks nog wel even borgen, ze staan zo te zien iets onder spanning en nu kun je er nog makkelijk bij..

Hoi Hezik,

Dit is nog maar een proefopstelling,alleen de 2 triplex plaatjes zijn gelijmt en de binnenstangen met de kwiklinks zijn er alweer uit,ik had ze er alleen even in gedaan om te kijken of ik de roer uitslagen van 1 inch kon halen.
En als alles in een later staduim weer opgebouwd word dan zal ik de kwiklinks pas verder uitlijnen en borgen.

Patrick

Even een kleine update.
114824b16df70ebd68.jpg
.
114824b16df717c81c.jpg
.
114824b16df851cfeb.jpg
.
De buisjes van de Sullivan stuurstangen en de close-loop voor het staartwiel zitten inmiddels op zijn plek en alles getest en ik heb minimale wrijving op de stangen.
114824b16df71427a0.jpg
.
Inmiddels ook begonnen met het afwerken van het staartgedeelte.

Patrick

Vandaan weer verder gebouwd aan de Corsair.

114824b1bfd638ab27.jpg
.
114824b1bfd64a9c74.jpg

Het gedeelte onder het richtingsroer ingedekt en de staartpunt eraan gelijmd,deze moet ik nog in model schaven en schuren.

114824b1bfd83c0c0f.jpg
.
Het voorste gedeelte van de romp nog de laatste stringers ingelijmd.
114824b1bfd840b944.jpg

114824b1bfd9789eb6.jpg
.
Inmiddels ook een begin gemaakt met het indekken van het bovenste gedeelte van de romp.

Patrick

Back