Bouwverslag F4U Corsair 'LUCKY-GALLON 'nr 92(Nick Ziroli plans)

OK dankje. Jammer, want ik heb vaak een gaatje nodig waar je geen boor tussen kunt krijgen. Zo'n Dremel zou al beter gaan, maar die staat ook nog op mijn wensenlijstje...

Hoi,

Is er iemand bekent met de motoren van het merk BRISON ,ik kwam deze tegen op een Amerikaanse site.

Gr Patrick

Ik zit dus nog te twijfelen wat betreft de motor.
Ik heb meerdere opties voor mezelf,Zenoah zg 62,Mvvs58 of evt de Penta van Brownbear.
Graag tips over de motoren.

Gr patrick

Hoi Patrick,

Vraagje, je schreef dat je de luchtflesding nog wil kunnen verwijderen. Als ik echter naar deze foto kijk:
114824950f099373c0.jpg

Dan vraag ik me af hoe je dat doet. Alles lijkt nu vastgelijmd en ik ben toch wel benieuwd naar de truuk.

Verder ziet het er netjes uit.

thnx

b

PS heb zelf een 'vise' uit amerika laten komen (soort handboordje) en die is verrekt handig omdat je geen 30.000 rpm in de handhebt, maar gewoon een heeel dun boortje... Is naast een dremel nuttig spul.
Tamiya Fine Pin Vise D
Moet je alleen wel opletten dat je er één hebt die boortjes kan hebben van minder dan 1mm...

Laatst bewerkt door een moderator:
Dan van grenen latjes de montageblokken gemaakt en dan de helycoils inlijmen en natuurlijk eerst even passen alvorens ik ze erin lijm.
114824950150ba17ad.jpg
.
Gr Patrick

Ik heb de ervaring gemaakt dat grenen latjes waar iets aan geschroeft zit wat belast word snel gaan scheuren .

Ik neem hiervoor stukjes vliegtuig multiplex wat 10x sterker is.

En helicoils is een leuke beschrijving voor een slagmoer . :D

Mvg Johan

Ik heb de ervaring gemaakt dat grenen latjes waar iets aan geschroeft zit wat belast word snel gaan scheuren .

Ik neem hiervoor stukjes vliegtuig multiplex wat 10x sterker is.

En helicoils is een leuke beschrijving voor een slagmoer . :D

Mvg Johan

Hoi Johan.

De blokjes zijn aan de kopse tussen het spant gelijmt met tevens aan de achterzijde nog versterkt met een plaatje van 3mm vliegtuigtriplex zodat het zeker stevig genoeg is.
Dus de blokken zitten helemaal opgesloten.

Gr Patrick

Hoi Patrick,

Vraagje, je schreef dat je de luchtflesding nog wild kunnen verwijderen. Als ik echter naar deze foto kijk:
114824950f099373c0.jpg

Dan vraag ik me af hoe je dat doet. Alles lijkt nu vastgelijmd en ik ben toch wel benieuwd naar de truuk.

Verder ziet het er netjes uit.

thnx

b

PS heb zelf een 'vise' uit amerika laten komen (soort handboordje) en die is verrekt handig omdat je geen 30.000 rpm in de handhebt, maar gewoon een heeel dun boortje... Is naast een dremel nuttig spul.
Tamiya Fine Pin Vise D
Moet je alleen wel opletten dat je er één hebt die boortjes kan hebben van minder dan 1mm...

Hoi,
Het klopt zoals het nu zit kan de fles er idd niet uit en moet ik een balsa zadel eruit halen welke ik dan weer zal moeten vervangen voor een nieuwe maar als ik de uitsparing in het triplex spant maak op maat van de fles dan kan deze er nooit meer uit dus heb ik ervoor gekozen om het gat in het spant dusdanig groot te maken dat als het balsa weg is dat de fles er weer uit kan.
Waarschijnlijk zal het nooit nodig zijn maar je weet maar nooit en een stukje balsa is vrij gemakkelijk te verwijderen.

Gr Patrick

Die fles er uit halen zou je nu nog lukken door wat balsa te verwijderen .
Maar niet meer als het model klaar is . :oops:

Is misschien beter om in de derde spant het gat groter te maken . ;)

Mvg

Die fles er uit halen zou je nu nog lukken door wat balsa te verwijderen .
Maar niet meer als het model klaar is . :oops:

Is misschien beter om in de derde spant het gat groter te maken . ;)

Mvg

Hoi,

Als het model klaar is kan de fles er gewoon uit hoor als het balsa weg is.
Ik verschillende manieren geprobeerd,de fles kan er schuin naar beneden toe uit.
De brandstof tank komt er onder te zitten en verders is de ruimte eronder geheel vrij.
En tussen de luchttank en het 3e spant komt een blok hard schuim te zitten om ervoor te zorgen dat de tank in de lengte richting ook geborgt zal zijn.

Gr Patrick

Hoi,

Vandaag ben ik aan het middenstuk van de vleugel begonnen.
11482495659c04b8ec.jpg
.
11482495659c077c0f.jpg
.
Het zaagwerk voor deze delen valt op zich best mee.
11482495659c0a6d93.jpg
.
Het is best lastig om een goede foto van de tekening te maken ivm de afmeting van de tekening.
Op deze tekening kan ik de spanten dmv de verstevegingsplaten mooi aan elkaar vast zetten.
11482495659dd12017.jpg
.

Gr Patrick

Hoi.

Zo vandaag de vleugelribben gemaakt voor het middenstuk van de vleugel.
11482495a6805edbac.jpg
.

Gr patrick

Hoi,
Inmiddels ben ik begonnen met de opbouw van het middenstuk van de vleugel.
11482495b4affcbfae.jpg
.
11482495b4b0001966.jpg
.
11482495b4b008183d.jpg
.
11482495b4b232de57.jpg
.
11482495b4b23631e4.jpg
.
Alles heb ik netjes uitgelijnd,en met de stukken aluminium koker is het makkelijk om alles haaks en recht te zetten.

Gr Patrick

Hoi,

Hoe zou ik gemakkelijk grenen latjes kunnen buigen van de afm 6x6mm?
Deze moet ik namenlijk buigen in de vorm van de vleugel.

Gr Patrick

Hoi,

Inmiddels de neuslijst van het middenstuk van de vleugel gelijmt en de eindspanten er op gelijmt met behulp van 2 stukken alu koker zodat deze er mooi haaks tegenaan zitten.

11482496371f334124.jpg
.
11482496371f3705ee.jpg
.
11482496371f3a2055.jpg
.

Gr Patrick

die knik in de vleugel blijft mooi!

zit jij trouwens gewoon in de keuken te werken? hoe heb je dat voor elkaar gekregen? :p

Back