Bouwverslag de Groene Draeck

Ben ervaring aan het opdoen met de plankenbuiger. Wat een prima ding. Een deel van de beplanking heb ik inmiddels gemaakt zonder dat er stukken afbraken en allemaal in een redelijk goede pasvorm. Oefening baart kunst dus op naar de rest.

Bijlagen

• Eerste deel beplanking.jpg
    Eerste deel beplanking.jpg
    245 KB · Weergaven: 491
Nadat de bouw door omstandigheden enige tijd heeft stilgelegen ben ik vorige week weer begonnen. Daar de romp nog geschuurd moet worden eerste maar even begonnen met het maken van de roosters voor het achterdek.

Bijlagen

• rooster achterdek.jpg
    rooster achterdek.jpg
    353,7 KB · Weergaven: 382
  • roosters achterdek klaar.jpg
    roosters achterdek klaar.jpg
    387,7 KB · Weergaven: 415
Vandaag maar even een start gemaakt met de toegang voor het vooronder met de bergvakken aan beide zijden. Het toegangsluik vergde toch meer tijd dan ik had gedacht. Uiteindelijk toch voor elkaar gekregen. Ook even het raamwerk maar even gemaakt en de scharnieren hierop bevestigd.

Bijlagen

• toegangsluik vooronder.jpg
    toegangsluik vooronder.jpg
    311,9 KB · Weergaven: 416
  • toegangsluik vooronder met raamwerk.jpg
    toegangsluik vooronder met raamwerk.jpg
    299,5 KB · Weergaven: 397
Ben ervaring aan het opdoen met de plankenbuiger. Wat een prima ding. Een deel van de beplanking heb ik inmiddels gemaakt zonder dat er stukken afbraken en allemaal in een redelijk goede pasvorm. Oefening baart kunst dus op naar de rest.
Gelukkig kan je de romp lakken en naar believen plamuren. Dat heeft mijn romp ook vrij netjes gemaakt na een vrij moeizame beplanking! Je doet het goed hoor!!!

Dank voor je reactie. De romp moet inderdaad nog geplamuurd en geschilderd worden. Maar het is wel mij doel om de beplanking zo netjes mogelijk te maken. Dit was een uitdaging en scheelde een hoop bijkomende werkzaamheden.:)

Ben behoorlijk aan het vechten om het boeisel op het schip gemonteerd te krijgen. De dunne delen waren niet helemaal in de juiste vorm aangeleverd. Het stuurboord deel heb ik op een plaats moeten insnijden om het plaatje enigszins in de breedte in model te krijgen. Nu bezig met bakboorddeel. Ook hier denk ik dat ik wat kunst en vliegwerk moet verrichten om de zaak pas te kunnen maken.
lastige rondingen.jpg

Back