Ook nog een tip is om de tape van Tamiya te gebruiken. Is in diverse breedtes verkrijgbaar en voor fijn werk ken ik echt geen betere tape.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Wat korrel 600 betreft heb je volkomen gelijk, maar dan als afwerking, omdat je met een dergelijk fijne korrel de verf moeilijk verwijderd, tenzij je bereid bent om héél lang te schuren...Ik volg Pietsan, in verband met het vermijden van krassen, ik zou zelfs tot korrel 600 durven gaan, en aflakken met kleurloze vernis om de glans van het koper te behouden.
Het hoogte verschil maakt niets uit Eduard, belangrijk is dat je de verf goed laat drogen, dus geduld en pas afwerken bijv. de volgende dag. Ik doe het altijd zo en ervaar nooit problemen zoals het wegschuren van de laag liggende vlakken. Je kan ook met een fijne kwast zoveel mogelijk tussen het raillief schilderen zodat er zo weinig mogelijk verf op het raillief komt, dat scheelt ook weer met het wegschuren.Dank voor jullie tips. Ik ga voorzichtig diverse opties uit proberen. Het hoogte verschil is zo minimaal dat ik bang ben dat de laagliggende vlakken toch worden aangedaan bij schuren. Ook snijden met scheermesje zal de verf denk ik doen "scheuren" maar........ wie niet waagt die niet wint.