Hey Woujaco,
Sinds kort ook bevangen met het 'sleepboot-virus' want ik ben zelf begonnen aan een ASD 3212.
Ik moet even zeggen dat je romp er super goed uitziet, zeker omdat ik het begin je erg grof vond werken maar het afwerken ben je heel goed in en er staat een prima bootje op je bureau nu.
Je stuurhuis ziet er zo op de foto ook aardig uit maar ik hoop dat je niet te dik materiaal hebt gebruikt, dat kan ik zo niet zien.
Het beste is eigenlijk om messing of koperen plaat te laten frezen, dit geeft het mooiste resultaat. Op zo'n mooie romp hoort eigenlijk alleen een perfecte opbouw namelijk!
Hoe had je de romp trouwens uitgetekend, zelf spanten gemaakt?
Gr.
Pim
Pim,
Ja het sleepboot virus

Ja daar heb je wel gelijk in, dat ik de romp ruw heb gebouwd, voor op de boeg zaten redelijk wat deuken, kwam ivm met het buigen van het hout. Boot is gebouwd uit berken multiplex en dat wil niet zo fijn buigen, vandaar de ruwe bouw. Dit heb ik redelijk kunnen repareren met plamuur, daarom is ie nu ook zo strak. Voor mij nog niet strak genoeg, voor al de boeg en stern ben ik nog niet tevreden over.
De Spanten tekening heb ik zelf gemaakt, vanaf een 2d tekening die op het web staat. Omdat dit een knik spant is, kan je de romp redelijk goed namaken van die tekening. Dit met behulp van van cad software.
De opbouw die er nu opstaat is al 2 jaar oud, wel van de Silin maar heb hem toen "verkeerd" gebouwd, rechts achter was ik de trap opgang vergeten en het liep anders dan ik had gedacht, ook de ramen in de onderbouw en de deuren in de bovenbouw, dacht dat ik die later er in kon maken maar dat wil nooit. Dus nu twee jaar later, en twee jaar ouder, en een stuk wijzer(spreekwoord klopt toch wel

Tenzij iemand zich geroepen voelt om wat te frezen op de cnc

Ben je al een verslag begonnen van de ASD ?