Bouwverslag Damen ASD Tug 2810 1:50

Bedankt voor de complimenten heren! Geeft altijd weer motivatie om lekker door te knutselen ;)

@Pim,

Er zitten twee afgetopte vijfblads schroeven van 48mm onder. We hebben bij de proefvaart al wat metingen gedaan, en het model haalt vooruit met gemak de 2kg. En dan durf je nog geen vol vermogen te geven, je trekt het dek namelijk zo onder. Zonder opbouw is dat nog heel spannend om te doen. :D

Gr,
Bart

Hallo Tom en Adam;
Graag willen wij jullie helpen met wat sleepwerk.., denk dat het een leuk spektakel is voor het publiek met 4 van zulke slepertjes een object slepen..
Grt; Berend
Dat denk ik ook.
Zeker gezien het feit dat we allemaal in dezelfde schaal varen.

Svitzer Warang en Smit Elbe

Hallo iedereen;

Nu, het is even ietwat rustig, maar we hebben niet stil gezeten. Ik ben de afgelopen tijd bezig geweest met de aansturing van de schottels, en de schroefen afgetopt, ook dit was de eerste keer dat ik dat zelf deed. Ietwat onwennig, maar het is gelukt.
De schroefen zitten er nu onder, dus werd het tijd voor een vuurdoop. HET BAD..

De doorvoering bleek niet voldoende dicht te zijn, dus na de boel droog gemaakt te hebben, bracht epoxi de redding..
Na 3 uurtjes opnieuw een test, en DICHT.
De Svitzer Warang heeft haar eerste cm gevaren...

Foto-JPY83FVC-D.jpg

Foto-ZY48K6AZ-D.jpg

Nog wat afstellen, en het achterdek kan erop.., op naar de WSD.

Tot zover..

Hoi Bart,

Heb de bootjes "live" mogen zien en ik vind het erg leuke bootjes. Ook de afmetingen zijn zo dat je een dergelijk bootje hebt meegenomen. Ook Herman (Herm) is onder de indruk en heeft met jullie gesproken als het goed is... we houden contact.

Groeten, Ron

Hoi Ron,

Goed om te horen dat de bootjes je niet zijn tegengevallen ;)
We hebben Herman ook gesproken... We gaan zeker contact houden.

Groeten,
Bart

P.s. Bedankt voor de goede organisatie van de WSD, we hebben allemaal erg genoten!

Hallo Berend en Bart,

Was al een volger van jullie projekt maar na de WSD dubbel enthousiast geworden!!

Echt mooie boten en een super vaarbeeld!

We houden het warm!

Groeten ,

Herman

Svitzer Warang en Smit Elbe

Hallo Jarvin;

Jazeker, we gaan nu verder met opbouwen, dat wordt in 1 keer een redelijke up-date.
Na de WSD was het nog even afstellen, de riempjes rekken toch iets op na de eerste paar keer varen.
Maar we zijn niet ontevreden..

Grt, Berend

Fenders

Hallo allemaal,

Er is wel degelijk wat gebeurd aan beide modellen.

Zelf heb ik op de Smit Elbe de profielen op de romp gelijmd, waar straks de rubber fenders tussen gezet worden.
P1020582.JPG

Ik ben ook veel bezig geweest met het strak maken van de romp. En heb deze vlak voor de Werkschependag zwart gespoten.
P1020588.JPG

Verder hebben de twee modellen op de Werkschependag in Hoogvliet hun eerste sleep gehad, samen met de Pilbara Neptune.
P1020636.JPG

Toevallig heb ik net vanochtend de RAL kleuren in spuitbus voor de Smit Elbe besteld, ik hoop de romp komende weken in de juiste kleuren te kunnen zetten.

Voor de belangstellende hier de RAL kleuren die ik besteld heb:
Verschansing & Masten: RAL 1002
Logo & verschansing geel: RAL 1023
Verschansing & uitlaten blauw: RAL 5017
Dek: RAL 6002
Opbouw: RAL 9016

Binnenkort dus een gekleurde update. ;)
Wordt vervolgd...

Bart :cool:

Hallo allemaal,

Ik zit even met een vraag, ik wil komende week de romp in de juiste kleuren zetten, maar daarvoor wil ik eerst alle details op het model aanbrengen.

full

Heeft een van jullie misschien een goed idee om de bout kopjes te simuleren die de fenders op hun plaats houden? Zelf zat ik te denken om het met kleine spijkers te doen, maar misschien hebben jullie een beter idee.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back