Once again: Very nice Balrog! Especially that Bofors 40mm gun on the aft deck... Keep up the good work, you're builing a masterpiece!
Zo, vandaag even zitten millimeterf*cken...
Ik wil een "dummy-achterdek" in de boot hebben; onder het achterdek een polyestyreen plaat met de nodige service-openingen.
Maar wel een die genoeg "vlees" aan de zijkanten heeft om daar vaseline op aan te brengen ter vergroting van de waterdichtheid.
Dat dummy-achterdek moet meteen het echte achterdek op z'n plaats en strak tegen de romp houden.
Volgen mij Paul, had jij ook zo'n constructie?
Op de foto van het dummydek zie je aan de achterzijde nog een spleet tussen dummydek en achterzijde van de romp; die wordt uiteraard nog afgedicht.
Enfin: eergister werden een aantal zakjes "Supermagnete" bezorgd.
Als eerste monteerde ik rechthoekige magneetjes, maar dat is een kl*reklus, omdat je exact rechthoekig moet snijden door het toch best dikke plastic.
Dus na drie rechthoekjes overgestapt op de ronde magneten.
Een stuk makkelijker:
Men bore een gaatje een fractie kleiner dan de diameter van het magneetje, en tegelijk door het dummy- en het "echte dek" zodat de openingen exact boven elkaar zitten. magneten in het dummydek lijmen; even kijken hoe het zit met de polariteit en dan de magneten in het echter lijmen. Een 1/10mm dikke Polystyreenplaat om de magneten onder het echter dek af te dekken...
Als je nu het dek erop legt, hoor je een mannelijk
"kloenk!"
en het zit
vast.
Afnemen is een kwestie van iets naar achteren schuiven en dan gaat de rest als een eitje...
Hier het dummydek met aan de achterzijde 5 magneten:
Hier het "echte" dek. Uiteraard gaat daar nog een hoeveelheid putty overheen om de magneetjes af te dekken...
Aan de zijkanten van het dek lijm ik om de 15 cm een stel magneetjes.
Lijkt me wel genoeg, denk ik?