Bouwverslag 8ste Schnellboot Flottille, Italeri 1/35

Laatst bewerkt door een moderator:
mooi geluidje Roel, toerental nog niet echt gelijk aan je s100 sopklopper. Welk modul is dat die van de grote C?? En is het een beetje te horen ook op het water. Bij mij was het een hoop herrie in de kamer maar dat valt tegen op het water.

Welk modul is dat die van de grote C??
Yes... toerental hou ik aan de lage kant. 't meer als gadget voor op de kant, ik denk dat je er op 't water weing van hoort, zeker niet als die twee BL-turbo's staan te loeien...
Overigens: Wélk water?
Valt me trouwens wel op dat dat rompje een beste klankkast is....

Overigens: ik heb in het voorschip, ter hoogte van de voorzijde van de Kalotte, een waterdicht schot er in gezet. Tot iets boven de waterlijn. Daarvoor leg ik weer zo'n verpakkings-luchtzak.
Achterin, vlak achter de roerkoningen, ook een schot; de stuurstangen van de servo's lopen daar nét overheen. You never can tell...

Ik vroeg mij af of Roel ook lichtelijk ontstemt is over het feit dat het buiten water is voorzien van een verschijningsvorm van water die niet bevorderlijk is voor de doorgang van onze nobele scheepjes. Verder heb ik hem geattendeerd op het verzuim bij wijze van attentie aan onze landelijke weerman een fles met plezierige drank te overhandigen met het verzoek de vorst periode indien mogelijk toch iets uit te stellen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Vandaag maar weer eens wat elektronica geprutst:
Diesel-generator ingebouwd in de machinekamer-overkapping.
Toerental is nog wat te hoog... gaat nog omlaag. Aangezien je 'm alleen hoort tijdens langzame vaart.
YouTube - Kanaal van roeltlv106
Hallo Roel,

Zag net je filmpje van je dieselgeluid, je moet namelijk een breedband speaker gebruiken, en deze op een een bus plaatsen. Wil je meer weten kijk even op www.victronic.nl daar kan je nog meer info vinden.
mt.vr.gr.
Aad

Hallo;

Dit heb ik ook zo in mijn opduwer.
1 voor de toeter en 1 voor de diesel.
Het werkt goed maar je hebt erg veel plaats nodig,de buizen zijn bij mij 10 cm diameter en 35 cm lang.
Ik denk niet dat ze daarvoor plaats zullen hebben.

Grtz...

Marc

En die plaats is er inderdaad niet...
De diesel is er in feite alleen voor "aan de kant" tijdens statische shows.
Op het water hoor je hem waarschijnlijk toch niet door het "turbogeluid" van de BL-motoren. Bovendien draait hij synchoon met het motorgeluid, alleen maar stationair.

Puffin;...............witch propellors did you use? still a isue with mine zei:
Maarten, I used 3 x 25 mm props, 2 left turning, 1 right turning, works beautiful so far.
The boat was this time a little unbalanced :( as I put sound modul loudspeaker and multiswitch in the bow. Next time, again, where it belongs in the stern :eek:.

This model was a good opportunity for me to get back in the hobby of model ship building which I stopped probably 20 years ago. Now with some improved skills I focus on the S100 :rolleyes:.

And the way you used LED lights for the bridge is a good example how it should be...
Like Roel I will build my own Steven and I am currently thinking of using the original props from the kit which look very thick and stable (Is an try or error attempt, maybe it will result in error :confused:).

In total the PT Boat with its single hull structure is not that recommended for many special effects due to the own weight. I am using 3 x 480 Engines (2 speed, 1 race) and a regular 3000 mAmh akku, and the result is that the boat is a little under cwl. Thus, the remaining special effect to incorporate in the ship will be the red combat lights in the deck (I think there are 16 lights)

kind regards

Christian

Hallo mijne heren van deze geweldige bouwsite.
Ik zou graag mee willen brainstormen op deze draad,mar weet niet hoe ik dat moet doen.
Ik volg jullie al vanaf sept last jear en heb me nu dan ook de S100 gekocht. Ik was bezig met de Sir Kay, Engelse mijnenveger van Caldercraft,maar heelaas kreeg ik in sept een beroerte waardoor een groot deel van m,n linkerkant verlamd is. Dus zagen en de hele opbouw maken is nu iets teveel van het goede. Ben linkshandig dus???
Nu mijn vraag.Kan iemand me uitleggen hoe ze door de romp zijn gegaan om de assen te plaatsen.Ook ben ik ooit iets tegengekomen met magneten om het dek daarmee vast te zetten. Heb de aandrijfassen in Engeland besteld bij S.H.G.models die speciaal voor de boot zijn gemaakt. Ook de roeren plus alles wat erbij hoort komt daar vendaan. Nu moeten ze er nog even in en ik ben daar wat huiverig voor.dus alle hulp is welkom.Nog een tipje voor de electronica fans. Ook weer in Engeland zit een bedrijfje ACTion electronics,die echt mooi spul heeft.Action Electronics Mooie mixer voor twee motoren er in en klaar is kees wat betreft de buitenste motors. Hoop dat iemand me kan helpen en kijk maar eens bij mijn foto's. Gr,Harry Kootstra. kootstra.breider@kpnplanet.nl

Welkom bij 't 8ste Harry!

Wat betreft de schroefassen, ik heb ze eerst uitgefreesd met een boormachientje voordat de helften tegen elkaar gingen. Daarna een messing buis scherp en gekarteld gemaakt en de boel uitgeboord nadat het goed gelijmd was. Als ik het over zou doen zou ik alleen de middelste zo doen en de buiten assen eerst plaatsen door de romp en daarna de covers pas maken. Alles moet heel langzaam en geduldig. Mag niet te warm worden en de marges zijn krap, voor je het weet ga je er doorheen, beetje plamuren zal je toch moeten. Qua motoren 400 tjes zijn als de assen lekker soepel zijn goed genoeg, misschien een snellere op de midden as. Roel is bezig met brushless, ziet er ook goed uit.......... mits het vaarwater groot genoeg is!

Bedankt voor het welkom.
Ga straks.het is nu zeven uur,met een vriend aan de slag met de assen.
Iemand nog mijn foto's gezien??.
Staan bij mijn info.Om jullie voor te zijn,ja ik weet dat op de Banckert de positielichten verkeerd om staan!! Zo weinig wist ik van schepen toen ik dit model bouwde in 1997.
Was mijn eertse r.c.model. Als iemand nog iets weet met betrekking,de magneten om het dek vast te zetten.Gr,Harry.

Als iemand nog iets weet met betrekking,de magneten om het dek vast te zetten.Gr,Harry.

De magneten komen bij supermagnete.de - Die stärksten Magnete der Welt vandaan.

Vergis je niet in de krachten, zijn erg sterk. bv 10x5x1 mm blokje is sterk genoeg om als je een plaat plastic los trekt die daar mee wordt vastgehouden de plaat flink buigt voordat de magneet los laat.

Ze kosten praktisch niets, centen werk. Ik zou voor een schappelijk bedrag diverse soorten nemen, van elk 10 of 20. Blokjes 5x5x5 of 5x5x1 of 10x5x1 en misschien een serie dikker 10x5x2 etc etc. Daarmee heb je genoeg om mee te experimenteren.

Back