Bouwverslag 8ste Schnellboot Flottille, Italeri 1/35

Ik heb snijmaskers liggen voor de 8th "gazelle" logo 20mm rond links en rechts
moet nog ff pellen en dichtleggen, maar voor wie een setje hebben wil, ff je adres
PB-en! Ik ga in ieder geval vanavond wat zwart spuiten!!!

Maskers geplaatst, ff pielen aangezien de folie verwijderbaar is, dus niet super plakt.
vervolgens zwart gespoten, lage druk heel rustig. goed met de nagels de folie rond de klinknagels aandrukken. folie weggehaald, beetje staalwol voor wat slijtage, beetje weatheren en we hebben een"gazelle" van de 8th.. Foto's vanavond rond 22.00 uur.

4 foto's staan op mijn site, Roel kijk ff naar mijn positionering, misschien leuk als dat bij onze 8th dezelfde plek heeft.

Ah.......vragen naar bedrijfsgeheimen.........!

Nee hoor...Ik werk als grafisch vormgever op min of meer mijn eigen reclame afdeling.
Het moeder bedrijf doet sign werk. Dus een plaatje uit PDF overtrekken in Illustrator, sturen naar een collega van de plot afdeling.......ff wachten en klaar. Een computer plot met een mesje in speciale spuitfolie de lijnen. Je haalt het te spuiten eruit, in dit geval pulken. Dan een een verwijderbaar folie er overheen om alles in z'n geheel van de drager af te halen. vervolgens op model, die laatste folie weer weg, ff aandrukken en spuiten. Dit was wel ongeveer het kleinst mogelijke. De panter zou niet kunnen bv, teveel details.

PS dit is wel ff tussendoor matswerk, heb er nog 30 liggen.........dus ook 8th???

Zat er wel aan te denken ja, leek me leuk om een paar boten van de zelfde flotilla te zien in het water.

Nu met je aanbod, ja, het wordt 8th!!! :-)
Toppie!!!!

@all,

Ik heb de wervingsfase afgesloten en zit nu in de leveringsfase. Zodra hij binnen is kan het feest beginnen :D.

Ik houd jullie op de hoogte.

Lagopus

Hoi Maarten.
8 Gazelle's van het 8e veilig in Salland aangekomen...
Hartelijk dank!

En die %n, dat komt de 16e dik in orde! Zorg dat je een BOB meeneemt!:celebrate::proost:
Eventueel zou ik je ook kunnen oppikken...
Ik kan de A1 afrijden tot "Tok-city"... Da's niet zo gek ver om ... en gezelliger.

@all,

Poeh! dat is een snelle service, donderdag besteld en nu al binnen:

1235815795_resized.jpg

1235815812_resized.jpg

1235815832_resized.jpg

En dan nu: Bouwen maar :D.

Lagopus

Over op de plasticlijm, in plaats van de houtlijm!
Laat die Bismarck maar even voor wat hij is...;)
Ik ga ook weer aan de gang; vandaag weer varen en proberen een filmpje te maken.

@Lagopus: waar heb jij je S-Boot nu gekocht?

Wie besteld er nou zoveel piepschuim!!

Ben ik contact met een bouwer in californie via RC universe, zal wel niet komen de 16e denk ik, wel leuk dat het groepje S100 bouwers elkaar weet te vinden. Moet zeggen dat met name de engelstalige forums erg weinig hebben tot nu toe, ze volgen allemaal onze site........ze kunnen't alleen niet lezen........!!

Heb via ebay een hoofdeksel embleem van de S boot gekocht, ga ik verwerken in de standaard voor de s100, dt plastic ding is leuk maar niet handig. Ga er een complete kist voor bouwen, ook handig ivm vervoer. Misschien zelfs een klein diorama.....wie weet.

@Roel,

Uiteindelijk heb ik hem toch bij vissrtoys besteld. Ik had eerst nog naar Deventer willen gaan, maar kwam de afgelopen week steeds laat thuis.

En ja, de plasticklijm staat al klaar. Voor de Bismarck moet ik toch steeds een maand wachten op de volgende levering dus kan ik die tijd steken in de Schnellboot.

@puffin,

Ach ja dat piepschuim blijft lekker drijven. Als je bang bent dat jouw boot een keer lek slaat, ik heb dan nog wel een doos piepschuim voor je klaar liggen ;).

@all,

Wel ff balen, heb maandagochtend een vak examen. Dit weekend zal ik dus niet veel aan het bouwen kunnen spenderen :(. Maar maandagmiddag:p dann geht's los!

Lagopus

Succes het examen en met het bouwen!

Ook de 16e mei klaar?? 8th flotielle?? Heb nog wel een setje maskers liggen.

Roel, is de jouwe al herkenbaar, ben benieuwd hoe het jouw vergaan is? spuit je met thinner of acryl??

Roel, is de jouwe al herkenbaar, ben benieuwd hoe het jouw vergaan is? spuit je met thinner of acryl??

Acryl... EN JA, ZE IS HERKENBAAR!

Prachtig spul, Maarten! Haarscherp. Hartelijk dank!

8e3rk1.jpg

8e1xt2.jpg

Foto's zijn op 1 cm afstand genomen in macrostand... Het embleem is 19mm hoog.

Lago: succes met studeren! Daarna komt de beloning, moet je maar denken!:D

Back