Bouwverslag 8ste Schnellboot Flottille, Italeri 1/35

@H.B.Busking,

De spoed is ongeveer 1,1 - 1,2. Dat schat ik, exacte gegevens heb ik er niet van. De diameter gaat vanaf 18mm, de rode, die gele voor Roel is 25mm doorsnede.

Even een poging om de foto's van gisteren te posten via mijn Telenet fotoalbum...

28feb_021.jpg

En jawel! Het werkt!! Zijkant kalotte met logo van het 2de en weathering

28feb_017.jpg

Achterkant, geweatherd met flakvierling en rails

28feb_016.jpg

middenaanzichtmet weathering en torpedo's

28feb_010.jpg

Andere kant, van vanachter gezien
28feb_012.jpg

detail brug met weathering.

Zo, dat was mijjn vooruitgang tot gisteren. Vandaag hoop ik de railings te doen.
Jullie merken waarschijnlijk dat ik logo's van het 2de flotielje gebruik. Dis is echter een tijdleijke oplossing totdat die van het 8ste zijn aangkomen.

Groetjes,
Maarten Cautereels

Ha Maarten,

Ziet er uitstekend uit, ben trouwens erg benieuwd naar je toetsenbord, waar je daar de roest hebt aangebracht;)

Maak het niet te mooi, dan durf ik zowieso niet meer te komen 16mei

Wat de foto's betreft, zelf heb ik hetzelfde probleem, heb dus hier en daar wat plaatjes weggehaald maar dus ook het probleem dat deze direct niet meer zichtbaar zijn:oops:

De online imagehosters zoals imageshack etc werken trouwens prima, evengoed gewoon de link hier plaatsen en het werkt. ik ga zelf google's picasa (schijnt ook zo'n mogelijkheid te hebben) eens proberen...

Heb ik dus gedaan en aldus:

IMG_3955.JPG

Nou Maarten, het is even puzzelen maar het werkt...

Groeten Kees

Laatst bewerkt:
Zoals jullie ontdekt hebben, gebruik ik smugmug........tja de naam....!!
kost iets van 19 tot 25 dollar per jaar. je kan uploaden in high-res dus rechstreeks vanaf de camera, onberkt hoeveelheden data. Je kunt ook rechten geven zodat andere ook kunnen uploaden etc (nog niet in vediept) ik heb er al meer als 8GB staan. Je kunt zelfs DVD als kopie thuis gestuurd krijgen....werkt goed en kost een beetje. Veel mogelijkheden om zelf in te stellen e.d. Je kunt ook een proef account krijgen gellof ik.

gewoon SmugMug Photo Sharing. Your photos look better here.

Bedankt voor de goede raad iedereen!

Zoals jullie hopelijk al hebben gezien is het foto probleem voorlopig opgelost. Ik ontdekte dat ik bij mijn provider (Telenet) 250 megabyte opslagruimte heb, dus die ben ik nu aan het gebruiken. Daar kom ik een tijdje mee verder.

Ik ga ook registreren als 'vriend van het forum' zodat ik binnenkort verder hier foto's kan uploaden. Ik vind trouwens dat het de steun wel waard is. Dit forum is gewoon leuk!

Vandaag ben ik voorzichtig begonnen met de railings. De achterste reddingsboei geschilderd (friemelwerk), en al de messing paaltjes voor de releing gespoten. Nu ben ik de gaatjes in het dek aan het uitboren waar ik die paaltjes in ga bevestigen.

Ik hoop vandaag toch al wat gedaan te krijgen en nog foto's van een stuk railing te kunnen zetten. Anders zeker morgen of overmorgen.

Ps :@Maarten F : heb je mijn pb'tje goed gekregen?

Groetjes,
Maarten C

Laatst bewerkt:
Kees,

Het afbeeldinkje in je post werkt niet?

Das gek, bij mij wel... ook na vernieuwen. misschien toch iets niet goed gedaan , zal ik effe chekken

Heb even zitten puzzelen, waar het inzit weet ik niet maar volgens mij moetieutnudoen..

groetjes Kees

Laatst bewerkt:
Yep maarten123 de maskers van de 8th gaan maandag op de post! (ze liggen op m'n werk)

Super goed! Bedankt Maarten. Leve het 8ste dan maar.

Heeft er iemand van jullie trouwens een idee van wat het 8ste als insigne op de achterkant van de boot gebruikte? Ik blijk hier geen foto's van te vinden online of in de twee naslagwerken.

Groetjes,

Maarten C

Achterkant was leeg, zoals bij de meeste, zover bekend zijn de twee boten uit de kit met iets op de achterzijde, heb ook nergens foto's gezien met iets op de achterzijde

mmm,

Lijtk me toch leuk om daar iets te hebben, a l is het maar iets kleins.

Ik denk dat ik misschien mijn 'kapiteinslogo' dat ik hier als avatar gebruik, en dat je ook op de foto's ziet in het klein in de rechterbovenhoek van de steven aanbreng.

Een klein illustratietje kan wonderen doen... ;)

Groetjes,

Maarten C

Zo... Roel is ook weer "boven water"... Letterlijk dit keer.
Ben vandaag met een stel andere sub-schippers úúúren lang rondgeleid op HMS Walrus. Bijzonder interessant weer, ondanks dat ik al twee keer aan boord was geweest.
Het scheelt aanzienlijk of je als "betalende vracht" een dag meevaart (1991), een rondleiding krijgt van de 1e Officier 2007 of van de HTD (vandaag).

Vandaag dus relatief veel dieselolie geroken ;)

Ehhh... Maarten: Welkom bij het 8e!

Foto's: Ik weet eerlijk gezegd niet of je méér foto's kan plaatsen als je "vriend van het forum" bent. Heb me daar nooit zo in verdiept.

Van Lex vandaag de nieuwe Ron Dean propjes gekregen; als het morgen een beetje "tactisch weer" is, gaan we het S-je weer uitlaten, maar dan met nieuwe schroefjes.

O ja, nog vergeten: dat "kapiteinslogo" staat bij (volgens mij) alle boten op de Kalotte.
Daar komt die van mij in ieder geval wél.
(zie Avatar)

Laatst bewerkt:
Hoi Roel!

Ik had in de duikbootafdeling al gelezen over dat bezoek dat jullie zouden heben. Het moet zooo indrukwekkend geweest zijn! Kwijl kwijl...

Heb zelf ook al twee maal een sub basis bezocht, en het hangt er idd vanaf hoe en met wie je daar geraakt om de mooie dingen te zien! Ik dacht dat er een .zip en foto's van gemaakt ging worden toch? Lijkt me wel interessant!
Ik hoop in de zomer misschien nog tot op Zapadnaya Litsa te geraken, maar dat zal er een beetje van afhangen...

Dank je voor het welkom in het flotielje. Zu befehl :pim:

Ik was trouwens aan het kijken of ik de titel van dit draadje niet kon veranderen in 'bouwverslag 8ste schnellboot flotielje, Italeri 1/35' :D maar ik vind niet hoe ik dit kan??

Ben volop bezig met paaltjes voor relingen.. Als ik doorwerk heb ik straks misschien wat foto's, anders zal het to morgen moeten wachten. Het uitboren van de gaatjes in het dek duurde langer dan verwacht. Ik zie trouwens geen enkel verschil tussen de messing exemplaren die ik kreeg van de winkel, en die in de kit, behalve het materiaal waar ze van gemaakt zijn.

@Roel : Nog even over die props.. ze lijken mij wel interessant, en ik zou er ook willen monteren! Waar en hoe kan je die bestellen? Gaat dat online, of moet dat via Lex? Kan je ze zowel links- als rechtsdraaiend krijgen? En hoeveel kosten ze?

Goeienavond alweer!

Maarten C

Laatst bewerkt:
Maarten, de titel kan je zelf niet meer veranderen.
Oude forum kon dat wel en gebruikte ik het om nieuwe fase in de bouw van de U-96 aan te geven.
Nu kan alleen een moderator dat nog doen op verzoek.

Van daag druk met de boot bezig geweest.
Een torpedo deur voorzien van open / sluiten systeem.
En nu net nog bzig met steun voor de motoren die hangen aan een bracket.
Foto's volgen zo...

Bedankt Joris!

Ik blijf speciaal nog even wakker voor jouw foto's ;)

VERZOEK AAN DE MODERATOR : Gelieve de naam van dit draadje te veranderen in " Bouwverslag 8ste S-100 schnellboot flotielje, Italeri 1/35" :D

Ik heb juist de laatste paaltjes geplaatst, maar zal pas morgne foto's posten, Het wordt al laat en ik moet nog opruimen, douchen, en morgen vroeg uit mijn bed om te gaan werken :(

Groetjes,
Maarten C

Laatst bewerkt:
797249ab13ea8e934.jpg

797249ab13ebae102.jpg

797249ab13ee154ea.jpg

797249ab14151b940.jpg

797249ab14164fe71.jpg

797249ab1417b34a4.jpg

797249ab1445875ef.jpg

Bij deze dus de beloofd plaatjes.

Motoren zitten voor de foto even soort van op hun plaats.

Laatst bewerkt door een moderator:
Wow, mooi gedaan Joris!

Jullie zijn hier allemaal meer op de hoogte van het rc gebeuren dan mezelf. Ik heb nu al spijt dat ik niet de tijd/moeite heb genomen voor een torpedoluikopeneningssysteem (3 maal woordwaarde :D ) en eventueel zelfs het Luerssen systeem.

Hoe werkt dat torpedoluikopeningssysteem (weer 3 maal woordwaarde! :D) juist? Ziet er interessant uit!

Ik zie dat je tweebladige speedschroeven gebruikt. Mooi! Niet schaal, maar niet van wakker liggen, ik denk dat dit de prestaties wel ten goede zal komen!

Ik werk trouwens met dezelfde motorkoppelingen voor de asjes als jij, hoewel ik wel M2 heb. Interessant systeem met die bracket wel, dient dan ineens ook als versteviging! Bij mij liggen ze in aparte behuizingkjes, waardoor ik ze, indien nodig, (hoop ik niet) gemakkelijk kan verwijderen.

Leuk om te zien dat je zo opschiet!

Nu kruip ik weer met een glimlach in mijn bedje :sleepy:

Groetjes,
Maarten C

Back