Bouwverslag 8ste Schnellboot Flottille, Italeri 1/35

Mooie foto's idd!

overigens:

want na elke crash wordt een vliegtuig terug een bouwpaket en onze modellen blijven gewoon een boot

Dat klopt wel, maar wij hoeven niet 1 meter of dieper onder water te gaan tasten om te redden wat er te redden valt als ie zinkt midden op een meer...

;)

ASH

hallo joris

man das de oplossing voor de boten bouwers onder ons
een tuin bank met een testbasin er onder
das echt de max
voor in de tuin een bank kussentjes er op en de madam kontent
voor de boten bouwer
de kussen flikker je in het tuinhuis doet de deksel omhoog en je hebt een test basin

das handig om de vrede in huis te behouden

wat die vliegtuig bouwers betreft die hebben tegen over ons nooit gedaan
die zitten altijd met een bouwdoos hun leven lang maar dat hebben ze nog steeds niet door

want na elke crash wordt een vliegtuig terug een bouwpaket en onze modellen blijven gewoon een boot

groetjes raf

Goed gezien Raf, zo is deze "Bunker bank" ook gemaakt.
2 Gamma tuinschuttingen weer terug tot stapel planken gemaakt.
En van dit geïmpregneerd hout (wat los per plank duurder was...), vijver folie en wat rvs balken een "Bunker Bank" gemaakt.
Helaas heb ik er over 1 jaar geen plek meer voor door verhuizing. :-(

Laatst bewerkt:
Ik bespeur wat ongeregeldheden in de lucht!!

FF statestieken: kans dat boot zinkt versus vliegtuig crash.........a juist!

Wat? Dreigt het flottielje uit een te vallen door langgeteende geschreven appels met peren vergelijkende onmin? Moin, moin, moin.

Heren... Onbekend maakt onbemind!

Modelbootjes zijn leuk... let wel, het vliegen is verslavend!
Het besturen... een andere dimensie... bootjes 2d... vliegtuigjes 3d
Bouwplezier geeft het allemaal.

Het crashen valt wel mee... Human factor zullen we maar zeggen.
Maar er gaat wel eens wat stuk. Dan herbouw of verbouw je wat naar smaak.
Ik heb wel eens een bootje de lucht in zien gaan met een frisse steekvlam (3d) toen een NiCad accu het begaf, en vervolgens ten onder in delen. De groote bedremmelde ogen van de eigenaar... What happened... please, please, please tell me what happened!

Bij een vliegtuigje heb je dan tenminste nog een legpuzzel voor in de kleine uurtjes... met afhankelijk van de boer... een portie piepers, mais of graan of vruchtbare aarde voor de geraniums... ook niet mis.

Budgetair spreken we over een ander niveau? Wel... het een doet niet onder voor het ander. Het gaat slechts om facetten van de modelbouw... vandaar dit forum...

En die Schnellboot... als je em niet goed bouwt.. is het tevens klaar voor onderwater...

Leest en huivert.... niet bepaald een Futterboot:
http://www.schiffsmodell.net/showthread.php?t=31484

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de toffe link! Die had ik nog niet gezien. Wel mooi, en helemaal gescratchbuilt die S-boot! Gelukkig is mijn schoolduits niet helemaal een verspilling van tijd gebleken :D

Ik denk, en hoop, niet dat er iets uit elkaar zal vallen. Niet het flotielje, en zeker niet iemands boot of vliegtuig.

Ik stel daarom voor om de discussie boten-vliegtuigen af te sluiten en te laten voor wat ze is, en zoidoende een beetje on topic te blijven.
Het is best om ons hier te blijven concentreren op onze S-boten. Daar gaat het hier immers over.

Nog even werken, en vanavond weer aan de bouw, ditmaal rubberbootjes.

Groetjes,
Maarten C

Langeteende....nee hoor gewoon een beetje humor over en weer op de late avond.
beetje rivaliteit kan geen kwaad, modelbouwers blijven we toch allemaal. En een luchtaanval passeren we op gepaste vriendelijke wijze...............toch?

Ok genoeg! Mooi linkje had het al eens gezien, wist alleen niet waar. Heb ook zit te denken iets pyromanisch te doen door rook uit de potten te laten komen, maar
vanwege de slechte relatie plastic en warmte toch maar niet. Torpedo's daar en tegen, dat ligt nog geheel open! Heb alleen nog geen klein kraantje gevonden die servo bedient kan worden...... Voor de rest mijn Lürssen systeem een beetje verder afgesteld. Daarnaast.......Jaaaa weet het..... een mooi draden schema voor de motoren eentweedrieoptiekeuzeselectierelaissysteem (3x woordwaarde) uitgedacht. Gek genoeg kost het me slechts 3 draden, de rest kan op een printplaatje.

Wat? Dreigt het flottielje uit een te vallen door langgeteende geschreven appels met peren vergelijkende onmin? Moin, moin, moin.

Heren... Onbekend maakt onbemind!

Modelbootjes zijn leuk... let wel, het vliegen is verslavend!
Het besturen... een andere dimensie... bootjes 2d... vliegtuigjes 3d
Bouwplezier geeft het allemaal.

Het crashen valt wel mee... Human factor zullen we maar zeggen.
Maar er gaat wel eens wat stuk. Dan herbouw of verbouw je wat naar smaak.
Ik heb wel eens een bootje de lucht in zien gaan met een frisse steekvlam (3d) toen een NiCad accu het begaf, en vervolgens ten onder in delen. De groote bedremmelde ogen van de eigenaar... What happened... please, please, please tell me what happened!

Bij een vliegtuigje heb je dan tenminste nog een legpuzzel voor in de kleine uurtjes... met afhankelijk van de boer... een portie piepers, mais of graan of vruchtbare aarde voor de geraniums... ook niet mis.

Budgetair spreken we over een ander niveau? Wel... het een doet niet onder voor het ander. Het gaat slechts om facetten van de modelbouw... vandaar dit forum...

En die Schnellboot... als je em niet goed bouwt.. is het tevens klaar voor onderwater...

Leest en huivert.... niet bepaald een Futterboot:
S-Boote Lürssen - SchiffsModell.net

Vliegen wil ook nog eens gaan doen, maar da's pas later :-)
Heb zelf veel zelf gevlogen 1:1 en dan is alles kleiner snel minder...
Let wel Duikbootjes: ook 3d!!!

Ook geloof ik niet dat het flottielje uit elkaar valt, juist hegte band onder de bouwers met veel vrijheid voor eigenmening/keuze wat de bouw betreft.
Gezellig hoekje zo meen ik.

Net als of het sinterklaas was vandaag:
797249ad632fd3ea3.jpg

Boeken binnen in de post en even shoppen voor de boot.
Nu nog wat meer draad in de kleur zwart, een motorsteun en een schroef.
Was ik even vergeten...
Zo maar snel weer aan de bouw!!!

Laatst bewerkt door een moderator:
hallo ash

ik vaar 3D en kan zelfs al de kunst figuren varen die jullie vliegen
alleen niet zo snel

wat de boten betreft
ik had een gewichts probleem bij een nieuwe boot
bleek dat de kabels naar de motoren te zwaar waren
na opmeten is het de isolatie die rond de kabel zit die voor het over gewicht zorgde
dus heb ik 4 dunne draden inplaast van die dikke genomen en de kern blijft in totaal toch even dik
de dikke kabel was 16 gr en de dunnen 8 dat is per motor 8 gr gespaard
ik weet niet hoe het met het gewicht van jullie boten zit want ik heb er ook geen idee van hoelang ze zijn en wat de water verplaatsing is
van die nieuwe komt er ook een bouwbeschrijving terzijner tijd
het is wel mooi wat er hier allemaal gemaakt wordt en er blijkt geen een boot wat aandrijving hetzelfde te gaan zijn
maar was dat in het echtie ook niet zo ????
groetjes raf

FF flauw zijn.......

zeker per luchtpost.....

PS mijn logo'tje komt als "kapiteins logo" op de kalotte met die mooie spuitfolie 8x9 mm.
De M en de F zitten er in subtiel verwerkt

@Puffin,

He Maarten bedankt voor de maskers, ze zijn vandaag bij mij aangekomen. Zien er super uit! :worship:

Wat krijg je van mij??

Lagopus

Ach so, jetz erst mal die schiffe vertig machen...........das ist ein beveel, und dan die schnaps

Habben sie mir verstanden?

Höre nichts......?!!!

Sorry, even druk bezig met motoren en het monteren er van :-)

hahahahahaa

Jammer dat ik moet wachten tot morgen met motor 3.
Geen steun op voorraad helaas.
Zo ontstoorders er bij solderen en bedrading er aan maken.
Foto's misschien later van avond!

Gut machen sie weiter!

Ben bezig met $#%#$%@#$% raampjes op de brug, SWMBO oder DFDMGM ist uit eten, en de kroost is eindelijk in de kooi..........en blijft erin!..........dekswabbers!

Het bovenstaande lezende, denk ik dat ik me een boot ga beschilderen zoals die ná 5 mei 1945 eruit zag...

Sjongejonge... bij onze "flottieljecommandant in spé" staan nú al de %-tekens in de posting, laat staan wat hij er de 16e allemaal uitkraamt als hij al die pilsjes achter zijn kraag heeft gewerkt...

Om van de spel- en stijlfouten maar niet te spreken:
Je gaat niet "in kooi", maar "te kooi" of "naar kooi";
en het zijn geen "dekswabbers", maar dekzwabbers...

Ik stel voor dat we hem tot 16-05-09 op "no can rule" zetten.
Aanvartingen tussen Schnellboote was al een groot risico, met zo'n zatlap als flottieljecommandant lijkt het me helemaal uitkijken.

"Raampjes van de brug..." Ammehoela!
Het netjes in de kast terugzetten van al die bierglazen zonder dat SWMBO ziet dat je ze gebruikt hebt, dáár zal je het wel moeilijk mee gehad hebben. :showass:;)

Goed idee de boot als na 1945, de meeste lagen op de bodem! Groot aquarium thuis??
Ik heb trouwens hier meer Jupiler voorbij zien komen dan ik heb gedronken sinds oudejaarsavond.

Oh en wat zijn aanVartingen??

Zeker net zo'n oud toetsenbord als ik hier heb......trouwens met secondelijm aan de vingers tiept behoorlijk vervelend!

Hee ik heb mijn handtekening al 3 keer aangepast, maar de oude blijft...hoe zit dit!
Plaatje duurde ook al 5 pogingen

Back