Bouwverslag 8ste Schnellboot Flottille, Italeri 1/35

Gisteren op de MMI geweest met een nieuwe boeg! Alles waterdicht... geen drup!

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er goed uit!!
Snel en mooi!
Helaas niet gered om langs te komen maar was wat druk op het werk en laat thuis daar door. Wel jammer maar je kan niet alles hebben.

Zijn er nog meer S-jes geweest?
Ook nog wat meer foto's?

Groeten,

Joris

Maarten,

nice work, I can't see the fixed part. By the way, repairs after some serious battle are the mantra of the day :rolleyes:.

Again, nice repair. Congrats to the people on your ship yard.

Christian

S100

Hoi

Ik sta op het punt een S100 aan te schaffen van Italerie
Graag ontvang ik tips omtrend de schroefassen enz
wil hem graag radiografisch maken .
Heb de boot van Marc gezien afgelopen vaardag in Biddinghuizen en zag er perfect uit (Vooral de neus) kon van de schade niets meer zien perfect weg gewerkt.
groet Fred

Hoi

Ik sta op het punt een S100 aan te schaffen van Italerie
Graag ontvang ik tips omtrend de schroefassen enz
wil hem graag radiografisch maken .
Heb de boot van Marc gezien afgelopen vaardag in Biddinghuizen en zag er perfect uit (Vooral de neus) kon van de schade niets meer zien perfect weg gewerkt.
groet Fred

Die boot is van Maarten ;-)

Een paar pagina's terug staat het een en ander over de assen en hoe ze te maken.
Ik ga na de verhuizing ook aan de slag met het vervangen van mijn assen.
Gaat een hele klus worden maar heb hier al een paar goede tips gehad hoe het aan te pakken.
Meer over dat project hier in dit topic over een paar maanden...

Groeten,

Joris

Hallo Allemaal,

Heb je mooi hersteld Maarten! Ik ben stilaan zover met mijn S-je dat ik een voorzichtige proefvaart kan overwegen. Ik vraag me nu alleen af hoe ik mijn schroefassen waterdicht moet maken. De schroefassen zijn volgens de hiervoor beschreven methode gemaakt, was achteraf gezien redelijk eenvoudig. Messing niet te heet stoken!

Wat gebruiken jullie als afdichtingsmateriaal? Zat zelf aan vaseline te denken, of een ander soort vet? Olie lijkt me veel te dun!

Om in geval van nood drijfvermogen te krijgen, heb ik de voorzijde en een deel van de achterzijde voorzien van PS schuim. De verstevigingen die Maarten heeft aangebracht vond ik te veel werk! ;-)

Ik sta op het punt het achterdek er op te lijmen. Wat dachten jullie er van om als lijm fotolijm (rubbercementlijm) te gebruiken? In geval van nood is het achterdek dan weer te verwijderen terwijl het wel waterdicht blijft. Dan hoef ik het achterdek niet in twee delen te zagen.

Groeten,

Erwin

Erwin,

zoals Roel al vaker aangeeft, Vaseline, Gele Vaseline
verkrijgbaar bij oa de kruidvat.

Verder zou ik de naad wel verstevigen met een glasmat, want dit blijft een zwakke plek,

Had het zelf eerst niet gedaan, maar heb nu ontdekt dat deze naad is gaan lekken, nu maar een glasmatje aangebracht.

ps waarblijven de foto's ;)

Dear Captains,

I have worked a little on the pneumatic shot of the torpedo and have attached the current status as is can be seen in youtube: :cool:

[media=youtube]9Eshq8sI9gg[/media]

There is some work to do, the servo speed is not enough to push the button fast enough, thus some spring mechanism needs to be developed here. Further, this is just the set-up for one of the tubes -it needs some replications for the starboard tube.

Further, the torp itself need some electronic, 2 micro motors for the contra rotating propellers and a small lipo accu. so some work ahead for me.

Enjoy the movie - see you soon here.

Christian

Ik sta op het punt het achterdek er op te lijmen. Wat dachten jullie er van om als lijm fotolijm (rubbercementlijm) te gebruiken? In geval van nood is het achterdek dan weer te verwijderen terwijl het wel waterdicht blijft. Dan hoef ik het achterdek niet in twee delen te zagen.
Erwin

zag deze opmerking pas later,
Ik heb zelf ook het achterdek hiermee vastgezet, er is hier geen water binnen gekomen, moest zelfs nog aardig wat kracht zetten om het achterdek eraf te krijgen (om wat glasmat versteviging te maken), daarna was het eenvoudig de lijmresten te verwijderen.

Hello

Ik heb op de uitgang van de torpedo's gedachten. De linker torpedo is nu pneumatisch uitgeworpen. voor dat ik een onder druk staande containers, een toets en een klep hebben gebruikt hoek.

[URL="
- S100 Pneumatic Torpedo Shot[/URL]

De torpedo's vliegen 30-40 cm breed. De buis is niet hermetisch gebonden. Laad je zal dan vliegt de geüpgrade ongeveer 30 cm breed torpedo.

Gelieve te excuseren mijn slechte Flmisch

Christian

S100

Hoi

Ik heb net de Italeri S100 gekocht 100 euro nieuw in doos bij de winkel.
Ik wil graag weten welke motoren er in de boot gaan voor een goed vaar gedrag .
elke informatie is welkom.
Groet Fred

Hallo Fred.

In mijn eerste S-100: 3 x Speed 400.

Schroeven;
Buitenmotoren Deans Marine 3 bladsschroefjes 30mm
Middenschroef Graupner 2blads speedschroef 32mm

Accu's:
buitenmotoren 7,2V, 3000 mAh
Middenmotor: 9,6V, 2200 mAh

In mijn tweede S-100:

Motoren:
Buitenmotoren BL Roxxy (type kan ik zo niet nakijken)
Middenmotor Speed 400

Schroeven:
Buitenschroeven: 3blads Raboesch puntnaaf 30 mm
Middenschroef Graupner 2 blads speedschroef 32mm

Accu's:
Buitenmotoren 7,4V Lipo 2600 mAh
Middenmotor 9,6V NC 2200 mAh

Eerlijkheid gebied me te zeggen dat de eerste S-100 het met gemak van de tweede wint. Waarschijnlijk te lichte Roxxy's in gezet.

3 x Speed 400 doet ongeveer dit:
92260944.jpg

(Scherpe bocht ingezet, zonder Lürssen)

metlurssen2.jpg

(Volle kracht vooruit)

58484531.jpg

(Scherpe bocht mét Lürssen)

Ik raad je aan om, voordat je serieus aan de slag gaat met je S-je, dit hele topic door te lezen.
Bespaart je het stellen van heel veel vragen!

Laatst bewerkt:
Hallo Fred.
In mijn tweede S-100:
Motoren:
Buitenmotoren BL Roxxy (type kan ik zo niet nakijken)
Middenmotor Speed 400

Tja Roel gewoon even een kwestie van de optie "zoek in deze discussie"
geeft volgende permalink

[post1819]

geeft netjes je motoren weer ;)

En @ Tiger1Gek lees inderdaad het hele draadje eens door, of gebruik gericht de optie "zoek in deze discussie" eens, (niet te verwarren met de google optie)

Leuk om te zien dat we meer mensen besmet hebben met het S-Boot virus ;)

Hi Roel,

Vraagje over de motoren van je eerste S-je: S400 motoren laten lopen op 9,6 V? Kan dat? Branden je je snelheidsregelaar en de motoren dan niet door? Op de doos van de motoren stond (bij mij)een max voltage van 7,2V. Ben geen electroman dus daar ben ik maar van uit gegaan.

Groeten uit Arnhem,

Erwin

Navond Erwin,

ik zie dat je mijn boot aardig in beeld hebt gebracht ;)

Op die dag heb ik eerst gevaren met 2* 7.2V Packs
De tweede vaart was met 1* 7.2V en 1* 9.6V (voor de middenmotor en boordspanning)
De middenmotor gebruik je niet constant, meer voor aanvalssnelheid, en manouvreren.

Ga je ook het Lurssen effect inbouwen ?

Ik zi dat je al begonnen bent met de bouw, denk eraan dat je niet teveel gewicht aan hout in de boot brengt.

Verder advies, als je de helften en het hek aan elkaar lijmt, zorg er dan ook voor dat je een glasmat versteviging over de hele lengte aanbrengt, geeft je meer stevigheid in de bodem

Hallo Allemaal.
Hier eindelijk weer eens een berichtje uit Leeuwarden. Heb een tijdje in de lappenmand gelegen en ben weer net een par dagen uit het ziekenhuis.DUS!! geen gebouw aan de boot. Ik heb besloten om de dieptebommen van Cammet er op te zetten en heb daardoor nog een setje dieptebommen van Schatton over. Die kosten daar 9.90euri, dus?? wie bied?? Zal binnenkort weer eens wat foto's maken en die lomen dan wel op de draad. Bouw ze allemaal en tot horens. Harry.

Hello Harry,

Sekte knnen beper je weer voor ons.

I hope this mean that I am glad to have you back in this forum again...........:p:p:p

Christian

Back