Laatste tijd wat meer op de printjes aan't concentreren en zaken er omheen zoals het
ISP, In System Programmng. Het e.e.a. mezelf goed 'eigenmaken'!
Verder:
Deze kleine printjes gaan t niet worden voor aansturing ( driver ) van de LED's.
Te groot, te onhandig etc etc...
Heeft geen nut om bv zp'n printje in/om bv achterbumper te plaatsen en dan de led's er aan.
Heb de printjes wel opgebouwd maar ik gebruik ze nu als testprintjes. Aan de 2560pcb pluggen en je hebt een boel ledjes als testindicators. Handig wel!
Ipv de kleine led'rpintjes heb ik nu 1 grote ontwikkeld.
UIteraard weer met drivers, ULN2803 ( 8 drivers ). En niet de ULN2003 ( 7 drivers ), om de 2560 microcontroler niet te belasten ( uiteraard zeer beperkt ) met LED's.
1 'nieuw' ULN2803 printje bevat 40 aansluitingen voor led's, gegroepeerd per 8 ( 1 byte ).
Dmv van een 'paar' microcontroller-uitgangen 'creeer' ik deze 40 lijnen!
Dit gaat dmv zogenaamde schuifregister ( 4094 ic ) met daarachter de uiteindlijke ( vermogens ) drivers, ULN2803's...
Printje bijna klaar, wilde ik er led's op! Puur ter indicatie. Moest dan wel heel veel aan printje gaan sleutelen...
Vervolgens maar besloten om er kleine connectors op te 'designen' en hier vervolgens keine printjes met elk 8 leds en weerstander er op, te prikken.
Rechts zie je de mogelijkheid voor ' doorlussen'!