Bouwverslag 5-assige trekker met dieplader.

Het e.e.a. aan M2 inbusjes geplaatst.

IMG_20190212_194833.jpg


IMG_20190212_194847.jpg





IMG_20190212_194909.jpg






Dat was 't voor vnaaf/vandaag.
 
Ff een uurtje!

Cabine disassembled.

Lamp stickers/plastic er uit gefreesd.

Van verpakkingplastic, voor de 2 bovenste gaten, bedekkingen gemaakt.
( ze vallen er net tussen , gelijklopend met cabine-oppervlakte er omheen )

IMG_20190214_100515.jpg






IMG_20190214_100559_2CS.jpg









IMG_20190214_110242.jpg










IMG_20190214_110123_1CS.jpg
 
De nylon ringen met de al voorgeplaatst M1.6 boudjes op de velgengelijmd.
Moest wel eerst "centreereenheden" maken en gebruiken.
( zijn inmiddels verwijderd, en niet op de foto dus)

Genoeg zo. Mazzel!

IMG_20190214_201541.jpg
 
Nog ff in de digitale pen klimmen...

Daar ik toch op e.e.a. aan onderdelen wacht, zet ik het hele "mechanische" zaakje tijdelijk aan de kant en ga me bezighouden met
de transmitter- en ontvangstzijde. Dus het e.e.a. aan HumanMachineInterface, elektronica, microcontroller, microprocessor en software.

Even beknopt:

Transmitter:
- raspberry PI, microprocessor
- uitbreid-pcb met 8x ADC, en de nodige digitale inputs (outputs niet nodig)
- TFT touch-screen ( 3, 4, of 5 inch )
- een stuurwiel(tje). ( instelbaar aantal omwentelingen voor volledige uitslag wielen )
- iig 2 analoge joysticks. diverse knopjes ( rest via touchscreen )
- WIFI antenne


Receiver:
- Arduino 2560, microcontroller
- uitbreid-pcb: 16x servo-control
- DC motor driver pcb's
- WIFI antenne

Bedoeling is dat zaakje bi-directioneel gaat werken, dus "terugkoppeling" naar de transmitter
Protocol wordt RS232 over WIFI.

Zal hiervoor een topic openen.

Volgende week verder.
Mooi weer, dus eerst fietsen en en andere zaken!
 
E.e.a. aan onderdelen binnen gekregen: kunststof profielen en spoorstangen.

Deze gebruiken voor spatbordbevestigingen.
Gaatje waar de 'draad' doorgaat, iets opgeboord.
spatbord bevest.jpg
 
De stangen zitten ter hoogte van het chassis.
Uiteraard kunje gaten boren in chasis-blalk en het draadeind er door steken en bevestigen maar dit moet zo uiterst nauwkeurig, dit is te lastig, omdat de spatborden onderling
een minimale afwijking hebben, dit zou dan weer uitvergroot worden bij (minimale) afwijking van het boren vd gaten in chasis!

De L-profiel-deeltjes hebben nu iets speling t.o.v. het chassis. Ze kunnen niets schuiven in lengterechting van chasis-blak.
Zit er vervolgens per spatbordenpaar een verschil tussen linker- en rechter L-deel, dan valt dit aardig weg, niet zichtbaar. Maar spatborden zitten dan wel toppie.
 
De boel nog goed uitlijnen, gaten boren in de spatborden ivmverdere bevestiging.
Als laatste de spatborden allen op gelijke hoogte afzagen, om de uiteindlijke hoogte te verkijgen (spatborden bij maken, extra lang gehouden) en/of om de laatste verschillen weg te werken.

IMG_20190312_113605.jpg




IMG_20190312_113605.jpg
 

Bijlagen

  • IMG_20190312_113557.jpg
    IMG_20190312_113557.jpg
    180,2 KB · Weergaven: 398
Back
Top