Bouwstrip: the Snake of Saale Valley

frame289tekstjpg.jpg

frame290rivettensteeltj.jpg

frame291rivettensteeltj.jpg

WOOOOOOOAAAAAAAAUUUUUUUUUUUW ......

Man man man man .....

Ik kan daar niet tegen .......

Djeeeee zijt Crazy .....

Maar .............................

Het zal mooi worden als de weggesneden parts worden vervangen door NIEUWE PARTS .....

Ik kan al niet wachten op het resultaat .....

I WILL FOLLOW THIS ........ WITH COBRA EYES ..... :snipersmile:

Grtz

Ronny

Heeeeeeeeeeeeey de nick

wtf de drastische maatregels toch doorgevoerd.
Eerlijk gezegd kan ik U geen ongelijk geven.
Als ge schaalgaat weet ge waar ge aan begint en dan horen er nu éénmaal soms zo'n maatregels bij.
Tzal schoon zijn alst af zal zijn.
Als de pluggen goed lukken kan je daar mss ook een démoke van geven op den bouwdag.
Er zijn inmiddels toch al wel zo'n 23 inschrijvingen dus aan volk en geïntereseerde zal er geen te kort zijn.

Grts danny en veel plezier met de verbouwingswerken.

JA JA Nick ,

Iedereen zit op zijn puntje van zijn bouwstoel om deze episode te zien ...
Ik hoop dat je beseft dat je hier nieuwe modelbouwtechnieken gaat laten zien ...
Die voor ons allen een GROOT hulpmiddel zullen zijn om al dan niet onze heli's te veranderen naar wens ...
Er rust een grote verantwoordelijkheid op U bouwteam eerstdaags ....

Alvast heeft veel succes ermee ...

En inderdaad , zoals Danny het vermeld , zeker deze info en parts meebrengen naar de bouwdag ... allee als je het wil laten zien hè .... :-) sommigen doen da niet ... ;-)

Grtz
Ronny

Ha Nick, kijk se, eindelijk heb ik uw draadje kunnen lezen. Gij kunt een serieus stukske zagen moet ik zeggen ;-) Knap werk! Zal de moeite worden. Ik zal mijn doos ook eens stillekes terug naar beneden halen. Fase 1, schuren in den douche!

Take care,
Greetz
Sammy

Op de forumvriendenmodelhelibouwdag of was het de forumhelivriendenbouwdag op 3 maart 2012 in Sint Ulriks kapelle (nabij Brussel) zal alles live te bekijken zijn hé en wordt er door BlueBirds bouwteam live gebouwd.
De ActionFigures live aan het werk, net zoals in Hulten begin dit jaar.
Wil je alles weten over deze bouwdag, flits dan naar:
bouw-dag-avond-bijeenkomst-schaalhelicoptermodelbouwvrienden

Ja, over da schuren... iedereen die een reuze romp wil schuren zonder het volledige huis onder 't stof te leggen adviseer ik om dit onder de douche te doen...
't Bijkomend voordeel is dan ook dadde er zelf proper uit komt... véél succes.

Heligroeten,

Nick

Laatst bewerkt door een moderator:
Oh er is er nog één op 4 feb of wat? Hahaha, Nick, aanpassen die kalender of t'zou kunnen dat ge zit te schuren op nen bingo namiddag B-)

Mannekes, als ik goe kan lezen staat er in de Sar Scott zijn draadje in permalink # 1 dat de "Bouw-dag/avond bijeenkomst schaalhelicoptermodelbouwvrienden" doorgaat op 4 februari 2012" in Groot Bijgaarden (Brussel)!!!
Nu, in permalink # 10 van 't zelfde draadje is er inderdaad plots sprake van 3 maart!!! en een wijziging van lokatie, nl. Sint Ulriks kapelle.

Goe dat we er hier over vallen... anders zat ik idd. op nen bingo namiddag letterlijk te schilderen...
De foute gegevens heb ik bij deze hierboven in permalink # 489 aangepast.

'k Ga dringend ne keer aan de Sar zijn oren moeten trekken, want meestal wordt er toch voortgegaan op de gegevens in de eerste posting...

Dus Sar Scott 'AANPASSEN DIE HANDEL' zodat iedereen ondubbelzinnig weet wanneer en waar het doorgaat.

Heligroeten,

Nick

PS @ dafke695 - Modelhelikopteren is 'drastisch' -

Hey Nick,

Dat zijn drastische ingrepen die je daar verricht! Schijnbaar is de drang naar schaalperfectie onuitputtelijk :-)
Ik vermoed dat er in jou historisch archief vast wel twee mooie 'voor' en 'na' plaatjes te vinden zijn... Of anders gezegd, een mooi vergelijk tussen de F en de S uitvoering.

Ik ben erg benieuwd hoe de nieuwe turbine kap en luchtinlaten er uit gaat zien.

Succes!

Gr, Roy

Hey Roy,

sedert de ontwikkeling en de introductie van de AH-1 eind '66 - halfweg 67 kenden deze machines een voortdurende evolutie.
De type-aanduiding voor elke aangepaste en/of nieuw gebouwde Cobra is nogal verwarrend.

Via de onderstaande link kom je op een behoorlijk correct overzicht van de Cobra evolutie.

The Bell AH-1 HueyCobra

Ik vrees dat geen enkele producent van rompen voor RC-Cobra's ooit serieus de tijd heeft genomen om alle verschillende types deftig te bestuderen.
Bijgevolg is geen enkele RC-romp accuraat, maar een samenraapsel van verschillende types die er zelfs van ver nog niet eens op lijken.

Ik kan mij nauwelijks voorstellen dat een producent van bijvoorbeeld RC-autorompen een model op de markt zou brengen van een Mercedes E-klasse die bestaat uit een snuit van drie types geleden, een actueel middenstuk en een achterbouw van weer een ander type...
Producenten van RC-Cobrarompen permiteren zich deze vrijheid wel en het gevolg is dat wij bouwers drastische toeren moeten gaan uithalen om de zaak toch een beetje schaalgetrouw te krijgen.

Hierbij nog een prentje dat mooi de verschillen toont tussen een S en een F type.

frame296verschilsfjpg.jpg

Heligroeten,

Nick

Even verder typen :
Was het niet makkelijker geweest om eerst de aanpassingen te doen vooraleer je de revetten enzo aanbracht ?
Idd wel drastisch sommige werken maar resultaat zal mooier zijn.
Heb ook al enkele keren in de romp moeten zagen en dremelen , veel werk om terug in orde te krijgen , maar oozo mooi.

Keep up the good work zou ik zeggen.
Groeten uit de buurgemeente.
David

@ Dafke695

de rivetten zaten voor het scalpeerwerk niet echt in de weg en tijdens de verschillende operaties zijn er maar enkele gevlucht...
Andere details zoals antennes en kabelcutters zouden meer problemen hebben kunnen geven, vandaar da'k ze nog niet had aangebracht.

Heligroeten aan de buurgemeente,

Nick

Back