Hey David,
't Is idd. via Guy da'k vernam dat je Huye van bij hem komt.
Ik woon niet in 't stad zelf, maar op één van de toegangswegen, niet zo ver van de kliniek.
Je vraagt naar het geheim achter mooi afgewerkte en goed vliegende modellen...
Ik heb daar een recept voor dat uit een aantal ingredienten bestaat. 'k Zal proberen om er enkele op te lijsten.
1- je moet graag modelbouwen! Een afgewerkte heli mag niet je hoofdoel zijn, maar wel het beleven van plezier aan het bouwen.
2- jezelf zeker geen deadlines stellen. Anders ga je overhaast tewerk, mislukt er vanalles en verlies je het modelbouwplezier.
3- veel geduld hebben.
4- modelbouwtechnieken bekijken en ze uitproberen. Zelf gebruik ik alle truuken die bouwers van plastiek modellen gebruiken. Hiertoe ben ik lid van ipms, lees en bekijk heel wat modelbouwtechnische informatie en schuim bijna alle beurzen af.
De technieken waarbij kleuren worden opgebouwd in 10-tallen filterdunne lagen, pré- en postshaden, pinwashen, drybrushen, chippen, blenden, enz. geven meestal mooie rezultaten.
De volgende bouwstrippostings die er over enkele dagen aankomen zullen (toevallig) hierover gaan.
Lukt het niet om via PB contact op te nemen, vraag dan aan Guy mijn GSM-nummer en bel gerust om ne keer af te spreken.
Heligroeten en tot gauw ne keer,
Nick