zo! het nivo zit er in, ik dacht een simpele uitleg is genoeg, maar daar mee kom je hier niet weg !!
en zo heb je ineens een hele avond lees en surf voer geweldig !!!
ik heb een hoop hele mooie bouw werkjes gezien (understatement!!!) en ideeën op gedaan.
om maar weer on topic te gaan, deze azipods worden veelal gebruikt onder cruiseschepen omdat de indeling van conventionele schepen (schroef en roer) veel ruimte vergt en beperkingen qua manoeuvreer eigenschappen heeft.
met de azipods kan men door de machine`s (generatoren) te verplaatsen meer functionele ruimte creëren omdat deze gevoed worden door electro, het voordeel is wendbaarheid niet zozeer grotere snelheid.
van daar dat ook de offshore hier de voordelen van benut.
Grt. Raoul.
en zo heb je ineens een hele avond lees en surf voer geweldig !!!
ik heb een hoop hele mooie bouw werkjes gezien (understatement!!!) en ideeën op gedaan.
om maar weer on topic te gaan, deze azipods worden veelal gebruikt onder cruiseschepen omdat de indeling van conventionele schepen (schroef en roer) veel ruimte vergt en beperkingen qua manoeuvreer eigenschappen heeft.
met de azipods kan men door de machine`s (generatoren) te verplaatsen meer functionele ruimte creëren omdat deze gevoed worden door electro, het voordeel is wendbaarheid niet zozeer grotere snelheid.
van daar dat ook de offshore hier de voordelen van benut.
Grt. Raoul.