bouw van de politieboten van colorikits!

Hoe lang ze nu op die lipo gevaren heeft? ehhhh.... 4 minuten.
Daarna begon de RV 162 een kermisattractie te imiteren en moest ik het water in. Oké, tot iets boven de knieën, maar koud was het wél.
Daarna heb ik op 7,2 en 9,6V NiMh gevaren.

Lipolitieboot... Leuke woordspeling, Lex!;)

full

Laatst bewerkt door een moderator:
@ Herby, Ik heb inderdaad wel enkele foto's van SPN19 doch wegens de verbouwingen bij mijn zoon bijna helemaal geen tijd gehad om ze te bekijken, laat staan ze op het net te plaatsen.Ik vertrek nu voor enkele weken naar zonniger oorden.Na mijn verlof zal ik eens een poging wagen om de foto's te plaatsen als ik kan uitvinden hoe dat dit moet doen.

Frank, komt goed.
Alleen jouw SPN19 is wel helemaal iets apparts.

Tekening, ik wil dus de mast en plateau laten strijken.
Mijn idee is dus om de dikste staander
(rood op tekening die rechtop staat) te verlengen. (groen gestreken)
De rest zo te laten, wel los en beweegbaar.
Dan de uiteinden te bevestigen aan een arm, die weer aan een schijf
vastzit met een vertraachde krachtige motor.
Nu hoef ik de motor alleen aan of uit te zetten .
Ja, laat je de motor aan dan blijft de mast en plateau op en neer gaan.
Maar hiermee draai ik niks kapot, hoop ik.

En de boot -als die op de kop licht- peddelt die zo naar de kant .

Onderkant boot wil ik aanpassen omdat de mast ook veel zwaarder is .
{Alle leds branden }.;)
Ik zag dit al bij meerdere 1800
info-gezocht-voor-bouw-van-damen-stan-patrol-2706-klpd

Wie anderen ideeen heeft laat het horen!

Onderkant boot wil ik aanpassen omdat de mast ook veel zwaarder is .
{Alle leds branden }.;)
Ik zag dit al bij meerdere 1800
Wie anderen ideeen heeft laat het horen!

Nou, die andere ideeën heb ik wel.
Aanpassing van de onderzijde is niet nodig. Het model is stabiel genoeg.
Ja, ik heb haar gisteren ondersteboven gekregen, maar ik heb toen echt ook wel de grenzen opgezocht, op het belachelijke af.
Een (lichte) 11,1V accu onderin, en dan met volle kracht een scherpe bocht inzetten, precies op het moment dat ze over een golfje huppelde.
En ja, dan gaat ze op haar kant.
Maar met een 9,6V NC-accu onderin dezelfde manoeuvre uithalen, laat haar wel overhellen, maar niet kapzseizen. En bij mij zijn mast en het dekhuis ook zwaarder dan "standaard" met verlichting in de mast en elektronica in het dekhuis.

........ik denk uiteindelijk het beste voor Appie.........met z'n schipper!

Persoonlijk had ik wat in de koffie gedaan........!

Mooie actie foto's Roel, tel wel weer een waslijst aan overtredingen, maar goed.

Ik vrees dat een werkschependag toch eerder een snelheids klasse wordt als dit zo doorgaat. Wat is nu de technische verklaring voor het omslaan (naast de stuurmanskunst) hij lag eerder vreselijk stabiel, toch het gewicht van de pet???

De boot planeert, waardoor je boot 'opgetild' wordt uit het water en je verplaatste water ('onderwaterschip') een andere vorm heeft dan in statische positie (of quasi-statische positie (full-deplacement)). Hierdoor ligt je aangrijpingspunt van het verplaatste water een stuk lager, terwijl je gewichtszwaartepunt hetzelfde blijft. Hierbij komen ook nog wat andere dynamische effecten kijken, vooral bij het sturen.

Laatst bewerkt:
Zo... vandaag flexdag, dus lekker thuis. Eerst wat studeren, en vanmiddag een tranploftkist(je) in elkaar gezet.
30 x 40 x 1.10. Staat nu in de grondverf.

Vandaag mail van allonscale ontvangen,betaald,en adres doorgegeven,dus nu is het wachten.Alleen jammer dat ik donderdag weer aan boord moet voor 2 weken.(lijm is al in huis hahaha)
Mvg Jos

full

Hier heb ik nog bij het roer en onder het opstapje een verlenging van het schip gemaakt.

En het andere idee voor de mast is met schroefdraad en een moer die heen en weer gaat bij het draaien van de motor.
Maar hier moeten wel schakelaars en relais bij gebruiken.

Herby: Ik gebruik een servo Slow via 2dehands rc, zitten een paar haken en ogen aan maar het werkt perfect en je kunt de servo bedienen middels een (-) schakel kanaal ipv servo signaal. Het lastige is dat bij inschakelen de servo flink beweegt (snel) dat is te ondervangen door eerst stroom te zetten op de servo slow en na even wachten de servo van stroom voorzien, kennelijk moet die unit ff opladen oid. Voordeel is dat je 1 uitslag middels een schroef kan instellen, dus maximaal neer is de ene kant, rechtop kun je dan precies instellen zodat de mast loodrecht staat.

aha de servo slow van CTI,
Heb deze als test gebruikt, voor het stellen van de Gun Towers op de Bismarck, het ging te snel dus een via Duitsland een CTI servoslow geregeld, werkt inderdaad "perfect"

Zo geweldig is dit zeg,gisteren betaald en telefonisch adres doorgegeven vandaag in huis.(super snelle service)
Het pakket was zeer goed verpakt en netjes aangeleverd.
Schade aan de inhoud valt me erg mee:
1:Railing voor gebroken op 2 plaatsen
2:Boordlichten los en daarvan 1 weg(maar die zijn toch lelijk)
3:Toplichten op 1 na allemaal eraf.
4:Geen bouwbeschrijving en/of tekening
Verder nog geen zichtbare schade,heb dan ook nog niet lang kunnen kijken i.v.m visite.
Wel heb ik even alles een beetje op de tast gevoeld of er nog meer los zit maar zo even snel geen verdere gebreken.
Vanavond verder gaan met nakijken.
Ik vraag me wel af waar jullie de draadjes van de verlichting laten,want zoals ik het zie loopt er vanaf de boordlichten niet echt iets waar die draadjes in passen.(dit is wel een probleem voor later en ben er van overtuigd dat jullie dit wel weten)
Voor zover het nieuws over mijn bootje die ik in het echt niet graag langszij krijg.
Mvg Jos (en de mannen in blauw)

Inderdaad Jos, welkom bij de club

Er zijn wat aandachtspunten, all hoekpunten nalopen, schroefassen zijn , tja .......
Mast wordt door een aantal van ons nieuw gemaakt,

Een eindje terug zie je wie met welke boot bezig is, er zijn nog nummers vrij

btw pm even je email adres, dan kan ik je de handleiding mailen

Firsttimer je hebt een pm.
Voor de rest iedereen bedankt voor het welkom.
Er zat toch nog wel het een en ander los zoals de binnenrand en de deur enzo,dus dat zit ik nu te lijmen.ook de driehoek is kapot gegaan bij het bevestigen daar die pinnetjes net te ruim waren denk ik.(of de gaatjes te klein)Maar een beetjs industrie lijm doet wonderen.
Mvg Jos

Jos: ook van hier uit een hartelijk welkom bij de club.
Draadjes: ik heb ultradun (modelspoorwegdraad) gebruikt, buiten de mast om geleid, met tape vastgezet en vervolgens geschilderd. Behalve bij de scharnierpunten zie er weinig van.

Back