bouw van de politieboten van colorikits!

... Ws ga ik dus maar één versteviging en motorschot gebruiken, ben ik ook van twee koppelingen af. of hebben jullie een beter idee?

Hallo Gert.
Ik heb beide schotten gebruikt (wel eerst er uit gesloopt, wat niet zo moeilijk was:p) en gebruik dus ook de tussen-assen.
De schotten doen nl. ook als spanten dienst en dat is volgens mij wel nodig.
Dus ook als je de motoren rechtstreeks op de assen zet, wél het andere spant gebruiken. Maar kom je dan niet in de knoop met je zwaartepunt? Bij mij liggen de motoren precies goed; als ik een accu in de boot leg (tussen beide motoren in en er onder, helemaal tegen het achterste spant) ligt het model prima op het water. Niet kop- en niet staartlastig.

Qua verlies: ik vind het prima werken zo, met die tussen-as. Ja, je moet twee extra koppelingen in de aandrijflijn opnemen, maar je hebt daarmee ook de mogelijkheid om je aandrijflijn zo verliesarm mogelijk te monteren.
Ik heb de originele assen gebruikt als tussen-as... doormidden gedremeld, plat kantje aan beide zijden en klaar. Van één as kan je twee tussen-assen maken.

Maar goed... Da's mijn oplossing... ik ruil 'm graag in voor een betere.

Roel,

Dat van het zwaartepunt had ik nog helemaal niet aan gedacht, dus dat zoek ik nog even uit. Misschien ga ik dus wel weer voor de oude situatie alleen dan iets steviger verlijmd.

Roel,

net de je lijfblad weer binnen gekregen,

Mooi verhaal over je bezoek aan RV161.

Maar je conclusie dat je niet de maritieme kant op bent gegaan, omdat er op zee geen schuttersputjes zijn, niet helemaal waar

goed oefenen op het inhouden van je adem, en op 30m diepte kun je de noordzee naar hartelust je schuttersputje graven :D

waar een wil is, is een weg, hehehehehe

Dank je wel Paul!
Als jij mijn snorkel boven water wil houden, cq aan de luchtcompressor wil gaan draaien als ik daar beneden bezig ben...;)

Ach ik heb nog wel een 12 liter persluchtfles voor je liggen,

moet je wel snel graven op die diepte

btw, zou Joostt zijn Pelesiebot al af hebben ?

Hmm ik moet nog even wachten tot ik hem kan lezen, moet het weekend varen.
Staat er nog een mooi fototje van het origineel in het blad? :p

asperine is ruw, voldoende om de schellak van adres te schrapen,

bij hele dunne aders loop je het risico ze knappen door het happen van de messnede, en kun je opnieuw beginnen

asperine is ruw, voldoende om de schellak van adres te schrapen,

bij hele dunne aders loop je het risico ze knappen door het happen van de messnede, en kun je opnieuw beginnen

Niet helemaal waar .
Het draadje op de aspirine liggen en dan met een warm boutje er tegen aan
En weg vloeit de schellak
mvg
Frederik

Back