Hallo Geert,
Allereerst je attributen op het dek. Het eerste wat ik zie is het grote vierkante luik. Deze is van de munitielift. In tijden van nood kan men het luik opendoen. Als de lift omhoog komt dan komt deze echt uit het dek (alleen de liftkooi) Dan kan je het kanon laden. (meestal wordt deze lift gebruikt om 1 van de normale magazijnen te vullen wanneer binnenliggend. Het ronde object rechts is als ik me het goed gerinner een kap over een soort van lier. Deze lier wordt tijden BOZ (bevoorraden op zee) gebruikt. (meer een soort van katrol dan lier eigenlijk)
De lange streep over de eerste foto is inderdaad een lijn. Als het kanon gaat schieten moeten vooraf de hekken geklapt worden. De mannen die dat doen haken zich aan deze lijnen vast zodat in het geval dat ze overboord vallen mooi blijven bungelen.
het kleine rondje is een nozzle van de NBC sproeiers. Als het schip door een (Nuclaire, Bacteriologische of Chemische) substantie wordt aangevallen dan worden deze sproeiers aangezet en zal het schip dmv "forced roll" heen en weer gaan rollen om ze het ergste weg te spoelen. Deze nozzles zitten over het gehele schip.
De buizen aan de zijkant is inderdaad de ingeklapte vlagemast. Deze wordt op zee ingeklapt en het k*lereding moet elke haven weer in elkaar gezet worden.
Voor zover antwoord op je vragen, als er nog meer vragen zijn dan hoor ik het graag!
Gr. Nodri