bouw van de LCF Zeven Provincien

@Han, Ja dat spreekt me wel aan. Er zit alleen geen afslag op. En het is een 12V lader kan ik mijn zender accu daar dan ook gewoon mee opladen? Sorry ik ben een nitwit. Beter vragen dan opblazen:)
@Sjaak die had ik ook op het oog maar daar kan ik geen zender accu mee laden.

Gr Geert

No worries mate,
Ik laadt het 9,6Volt accupack in een van m'n zenders er ook continu mee op.

En wat vincent zegt is waar. Je moet bij een loodaccu even uitvogelen wanneer hij ongeveer vol zal zijn. De lader stopt niet automatisch.
De spanning meten kan ook. Als de multimeter 13,8 Volt aangeeft (12V accu) is hij vol.

Uit de handleiding.
Der Ladevorgang ist vorzeitig abzubrechen, wenn:
1.) die NC/NiMH-Akkus sich über ca. 45°C erwärmen oder
2.) die Blei-Akkus ein leichtes, hörbares Rauschen zeigen, bzw. die Spannung einen Wert von 2,3 V/Zelle übersteigt (= 6,9 V bei 6 V Bleikakku).

@Han, Bedankt.
Ik ben gisterren begonnen met het maken van hekjes voor het achterdek. Wat een ramp. Dus hoe doen jullie dat en van wat voor dikte maken jullie gebruik?

Gr Geert

@Han, Bedankt.
Ik ben gisterren begonnen met het maken van hekjes voor het achterdek. Wat een ramp. Dus hoe doen jullie dat en van wat voor dikte maken jullie gebruik?

Gr Geert

Ja, hoe doe je dat........ Let op de schaal, 1:100 betekent dat 1 mm in het echt 10 cm is. De reling is in het echt hooguit 2,5 cm dik. Dat is niet te krijgen dus Han en ik hebben gekozen voor 0,3 mm dikte en omdat messing dan veel te zwak is wordt dat staal.
De scepters zijn wel te koop bijvoorbeeld via de link van Han.
Geweldige zaak, wel via de bank betalen maar wij hebben er uitstekende ervaringen mee.
Sterkte Geert, want de netten voor rond het helidek zal je zelf moeten fabrieken. Heb wel een tip voor je : horregaas ! gaatjes van 1mm in het vierkant en dat komt aardig in de buurt.
Luc

Dag Geert;

Steek anders even je licht op bij TopF-products, heeft zo ook kant en klaar.

@Luc, hij heeft ook lijm voor hout/polystyreen.

Groeten Sjaak

Ik neem aan dat je de helidek hekjes bedoeld

Ik heb vierkante messingstaf gesoldeerd tot raampjes waar ik dun gaas in gelijmt heb. Werkt goed maar de montage ophet dek heb ik niet goed gedaan, met lijm waardoor er regelmatig een afbreekt.

Het beste is de eerst alle stukjes messing te zagen onder een hoek van 45 graden, en te zorgen dat die precies de juiste lengte hebben.

Iknzou de raampjes op een lange messingstaf monteren en die dan met pennetjes in het dek vastlijmen.

Freek

Jaja...de detaillering heh. De hekjes zijn wel kenmerkend voor de Nederlandse marineschepen. elk land heeft weer z'n eigen uitvoering. Maar erg lastig te maken op deze kleine schaal. heb er ook even over na moeten denken maar zo doe ik het:

1) ik buig 2 hoekjes in een stuk messingdraad en plak er gaas achter..

2) vervolgens de isolatie van een draad stuk knippen in kleine stukjes en hier maak ik de scharnieren van...

3) een 2e stukje messing steek ik dan door de scharniertjes en ik lijm het geheel aan elkaar vast

4)het geheel grijs verven en het gaas zwart en je bent klaar:D

Ja en dit duurt een stuk langer om te maken dan ik het typ..
Een malletje maken is sowieso aan te bevelen.

full

die laatste staat nog een btje scheef, ik weet het..

gr. Pim

Laatst bewerkt door een moderator:
@Hoegaarden,
Ik heb het met ongeveer 0,5 mm draad gedaan. Het was krom maar daar wist iemand anders een oplossing voor. Een stuk tussen de bankschroef klemmen en een stuk tussen de schroefboor. Een beetje spanning erop en draaien maar. Langzaam word het hele stuk recht. Ik heb mijn hekjes gewoon uit een stuk gemaakt. Mijn tang is precies de dikte+de dikte van het draad= de hoogte van het hekje. foto's volgen. Mooi schip trouwens.

Gr Geert

update

Hallo allemaal,
Even een kleine update.
full
full
full

De apar is bijna klaar, vandaar het plakband. De decals zitten erop. Gewoon etiket sticker en daarover een beetje blanke lak(behalve de ZP en H). Ook zien de torpedo buizen gemaakt in de hangar, alleen moet ik die nog een keertje in de verf zetten. En de vlaggetjes waren vorige week binnen. Naast de vlaggetjes ligt een van de hekjes voor het H-dek.

Gr Geert

ik snap j niet helemaal...je hebt de zeven provincien toch al geverfd? welke Kortenaer bedoel je dan.. S-fregat? die heeft toch precies dezelfde kleuren..

romp en opbouw: RAL 7035 'light grey' - REVELL 32376
dek: RAL 7016 'anthracite grey' - REVELL 32169

Pim

@Hoegaarden, bedankt en het klopt dat ik heb hem al heb geverfd. Ik vraag het voor een kennis die niet zo handig is met computers. Zoals eerder te zien staat de ZP samen op de foto met de kortenaer een S-Fregat. En aangezien het fregat niet zijn originele kleur heeft en het slecht te zien is op de foto's of het wel de zelfde kleur is vraag is het.

gr. Geert

update

Hallo allemaal,
De foto's spreken voor zich.
full
full

Het licht is geïnstalleerd maar nog niet in de apar.

Gr Geert

Update

Hallo allemaal,
full
full
full
full
full

En voor de techneuten even een schema.
full

De middelste schakelaar is een 3 standen schakelaar. Uit/Radar aan/Radar en lichten aan. Dat was het weer.

Gr Geert

Back