Bouw Tamiya Scania R500 V8 met vlakke trailer

hallo iedereen,

Ik heb jullie hulp nodig.
Het gaat over het volgende: graag had ik zwaailichten op mijn trailer gemonteerd welke ik kan uittrekken in de breedte wanneer ik uitzonderlijk vervoer zou doen.
Nu heb al even zitten denke hoe ik dit ga vervaardigen en ben tot dit gekomen.
zwaailichten.png

zwaailichten2.png

Het rode en groene zijn 2 vierkante kokers welke in elkaar schuiven en ik dan zou vastzetten door middel van een schoefje ofzo dat ze niet vanzelf uit of in elkaar kunnen schuiven.
het blauwe is een koker welke ik over de buitenste koker zou schuiven en vastmaken en onder aan de vlakke plaat op mijn trailer.

Nu is mijn vraag wat denken jullie ervan, is dat te doen?
Of hebben jullie een veel beter idee?

jou idee zou zeker wel kunnen. ik zou het niet al te zwaar bouwen omdat het dan minder realistisch over komt.

je zou even op het internet kunnen zoeken bij trailer-bouwers zoals nooteboom, faymonville, broshuis, enz.

wellicht kom je hier nog andere opties tegen!

het idee is wel leuk!
succes ermee!

knupfer modelbouw heeft hier hele mooie profielen voor die exact in elkaar passen en daardoor ook wat zwaarder lopen dus niet wegtrillen.

hallo iedereen,

Ik heb jullie hulp nodig.
Het gaat over het volgende: graag had ik zwaailichten op mijn trailer gemonteerd welke ik kan uittrekken in de breedte wanneer ik uitzonderlijk vervoer zou doen.
Nu heb al even zitten denke hoe ik dit ga vervaardigen en ben tot dit gekomen.

Het rode en groene zijn 2 vierkante kokers welke in elkaar schuiven en ik dan zou vastzetten door middel van een schoefje ofzo dat ze niet vanzelf uit of in elkaar kunnen schuiven.
het blauwe is een koker welke ik over de buitenste koker zou schuiven en vastmaken en onder aan de vlakke plaat op mijn trailer.

Nu is mijn vraag wat denken jullie ervan, is dat te doen?
Of hebben jullie een veel beter idee?[/QUOTE]

Hallo Volvo Freak,

Dit is heel goed te doen met 4 kant buis profiel van alu. of messing.

Deze 4 kante buisprofielen kan je bestellen bij Conrad.nl
Kijk maar een op de site van Conrad.

Conrad is wat goedkoper met deze profielen dan Dieter Knupfer, bovendien minder portokosten.

Succes, als er vragen zijn hoor ik het wel !

heeft conrad ook maten die op de 0.1mm in mekaar passen dan?
dieter knupfer heeft profielen die echt bedoeld zijn om in elkaar te schuiven.

@jordi: bedankt voor de tip, heb het even nagekeken en de meeste merken werken met vaste zwaailichten achterop de trailer
of zo'n breedtebordje waarop een zwaailicht geplaatst kan worden
en dat schuift ook uit volgens mijn manier ;)
@Cheeta & Piet: heb al 2 vierkante kokerprofieltjes liggen in abs die in elkaar passen en goed straf gaan
net iets te straf naar mijn goesting dus ga er lichtjes overgaan met een schuurpapiertje ofzo

maar als er al meerdere mensen zijn die denken dat deze manier wel moet lukken dan ga ik het een uitproberen denk ik

hallo
als kokerprofielen stroef in elkaar schuiven,dan NIET schuren want wordt het enkel maar ruwer van,of je moet waterproof schuren,
ik doe bij alu/messing koperpoetsen en bij kunstof wat siliconen erop sprayen,maar dan moet je niet erna het willen spuiten natuurlijk,
mvg markioo

@jordy: daar ben ik niet zoveel mee want ik moet er mijn zwaailicht kunnen op monteren ;) toch bedankt voor het idee
@markioo: het is abs denk ik en hij zou later moeten gespoten worden

Ben daarstraks even langs de modelbouwwinkel gepasseerd en even gestopt maar mijn trailer noch mijn MFU was binnen.

Na enig overleg en wat nagedacht te hebben ga ik toch niet voor de lichtbak van Bred Last. Niet dat deze niet mooi is, maar gewoon om een mooi geheel te hebben ga ik er 2 lichtbeugels op plaatsen.
En nu ik toch in de modelbouwwinkel was heb ik dan de 2 lichtbeugels besteld, deze zou ik indien deze in voorraad zijn ronde de 2de week van maart hebben.
CARSON MODEL-SPORT::Products::Truck models::Accessories::Produkt Details
CARSON MODEL-SPORT::Products::Truck models::Accessories::Produkt Details

welke winkel is dat ? ik ken hier in belgie weinig of zelfs geen modelbouwwinkels voor trucks

mvg dylan

hallo
domme vragen bestaan niet,enkel als je t antwoord niet weet,
maar dit is een stuurbaar te maken as,
carson heeft een liftbaar te maken luchtveer as voor trailers,
groeten markioo

hoe kan je de servo van de stuuras naar de ontvanger krijgen gewoon verlengen of ....

mvg dylan

gewoon verlegen en dan parallel zetten op je stuurservo ofwel op een apart kanaal zodat je hem zelf kan bedienen ;)

Het is al even geleden, maar hier de update over de uitschuifbare zwaailichten.

Vanachter heb ik een koker bijna de ganse breedte van de trailer hangen, deze is met 2 stukjes koker bevestigt aan het chassis. In de lange koker zit langs links en rechts een kleiner stukje koker waarop later op de kop de zwaailichten komen te zitten.

Niets uitgeschoven:
img3915s.jpg

De staven waar de zwaalichten komen op te staan uitgeschoven:
img3916o.jpg

De breedtebordjes erop gehangen:
img3917p.jpg

De achterkant:
img3920y.jpg

De staven terug ingeschoven:
img3922p.jpg

Als je op de vorige 2 foto's goed kijkt zie je dat ik de staven vergrendel doormiddel van een klein haakje,
dit is gemaakt van een papierclips die geplooid is in de juiste vorm:
img3924l.jpg

Tevens heb ik breedtebordjes gemaakt om vanvoor op de trailer te hangen,
de buitenste koker wordt later aan de plaat van de trailer vastgelijmd.
Ook hier maak ik gebruik van zo'n borgpen zeg maar:
img3932j.jpg

Om alles netjes op bergen wanneer ik het niet nodig heb, heb ik in mijn bak wat plaats gemaakt:
img3926b.jpg

Het voorstebreedtebordje komt in de koker te zitten:
img3927v.jpg

Het achterstebreedte bordje hang in naast het voorste over de rand van de tussenplaat:
img3928m.jpg

Dan nog een updatje van de truck.
Heb een plaat laten maken zodat de achterkant van de cabine vlak is en dat de spleet die zich tussen de cabine en het chassis bevindt dicht is zodat je mijn draden niet ziet lopen onder de cabine:
img3977q.jpg

Zo laat maar weten wat jullie er van vinden.

Back