Hierbij het chassis met alle assen gemonteerd en voor het beeld de cabine erbij geplakt.
Hier een aanzicht op de onderzijde, hier zie je ook dat de fuseearmen van de aangedreven assen 1-2 en 4-5 aangepast zijn .
Als je de standaard fuseearmen zou gebruiken die bij de as is geleverd maken ze niet de goede hoek zo als ik al eerder heb aangehaald.
Inmiddels de stuurstangen gemonteerd heb daar de nodige kogelgewrichten voor gebruikt, in totaal zijn er 50 nodig om alle wielen aan te sturen. Het is wel een voertuig met af toe grote getallen om alle wielen er op te zetten moet je 180 wielmoeren aandraaien.
Ophanging as 3. Het lijkt een groot model maar het blijft passen en meten om alles erop te krijgen en de wielen in elke hoek vrij te laten draaien.
Hierbij een bovenaanzicht van het onderstel met zoals je ziet zijn alle assen gestuurd en met de juiste hoek .
De aluminium platen op het chassis is het eerste ontwerp van het ophangpunt voor de stempelarmen.
Assen 8 en 9
Dit was het resultaat in april 2020
Hierna heeft het project 6 maanden stil gelegen omdat de buitenkant van ons huis aan renovatie toe was.
Hierbij een plaatje hoe groot de hijsblokken in ware grootte zijn, dit is een 350 ton hijsblok met 11 schijven.
Deze ga ik niet gebruiken.
Tussendoor de hijsblokken ontworpen, een Hijsblok 112 ton voor de kleine klussen en een 250 ton hijsblok voor het echte werk.
Het ontwerpen van de stempelarmen vraagt nog veel tijd en de CNC machine gaat niet eerder aan, voordat ik zeker weet dat alles klopt.
Hierbij het hijsblok van 112 ton als voorbeeld.
Wordt vervolgd.
Groet Leo