Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Zie:gertje zei:Ik denk dat ik je vraag begrijp,ben niet helemaal zeker.
Maar het reductie tandwieltje ligt vrij,het kan tegen de nokkenschijf komen,maar het messing binnentandwiel zit iets buiten de nokkenschijf zelf,dus als het daar tegen komt is niet erg,het messing is zacht materiaal.
Ook kan het niet tegen/in de gaten van de nokkenschijf komen.Het kleinste tandwieltje is 0,5 mm minder diep dan het messing tandwiel.
Maar toch bedankt om mee te denken,je mag zoiets ook altijd op het verslag zelf zetten.Zo komen er misschien nog goede tips.
Groeten,Gerthelimax zei:Hoi Gert,
Ziet er weer 200% uit, prachtig allemaal! Misschien 1 dingetje: het reductie tandwiel uit foto 4073 ligt dat vrij of wordt het geborgd? Als het vrij ligt misschien de tanden van het kleinste tandwiel die aangrijpen in de nokkenschijftanden(brons/messing) aan de nokkenschijfzijde wat afronden zodat er geen scherpe randen in de gaten van de nokkenschijf gevreten kunnen worden? Wellicht heb je daarin al iets voorzien natuulijk...
Veel succes met de bouw van deze prachtige motoren!
Zuiger met zuigerveren en slotjes
![]()
Hallo Gert ,
Ik heb enkele vraagjes voor je .
Welke aluminium gebruik jij voor de zuigers ?
De segmenten heb je die ook zelf gemaakt ?
En voor je krukas , welk staal gebruik jij daarvoor ?
Dank bij voorbaat en groeten , Jef
de segmenten zijn standaard,deze zijn besteld geweest
aluminium is AlZnMgCu1,5
krukas X6CrNiNb 1810
Bedankt voor de informatie Gert
Groeten Jef
Ik zit dit nog eve alemaal door te kijken
Zie ik het nou goed is de verdeling van de slaverods (slaaf drijfstangen) tbv de mainrod (hoofd drijfstang) gelijk verdeeld over ongeveer 51 graden
Zo ja dan is het aan te raden dit opnieuw te berekenen
Het is beter voor de motor als de drijfstangen in BDP bij elke cylinder in lijn staan met het hard van de krukas
Dit geeft een ongelijke verdeling op de mainrod maar voorkomt dat de motor terug kan slaan
en zorgt er voor de de krachten op de slaverods een stuk lager blijven
met een veel langere levensduur en een betere loop als bijzaak
sucses met je mooie project
Een zin begint met een hoofdletter en het is spelling checker ipv spellings checkerleer de spellings checker nou eens te gebruiken!
.
Een zin begint met een hoofdletter en het is spelling checker ipv spellings checker
Fijn dat je weer verder kan bouwen Gertje. De Reiher III wordt ook erg mooi!
Groeten, Ramses