Tussentijds aan de slag gegaan met het uitwerken van de 'transport modus'. Want in september gaat ze wel mee naar Amsterdam. En zoals ik al schreef, met beide delen uit elkaar op de 4 dunne messing staafjes gaat dat niet goed met alle krachten tijdens het rijden.
Van 1mm dik Evergreen plaat, 2 driehoeken gesneden:
-de linkse komt aan de achterzijde en het uitstekende puntje komt in de roerdoorgang;
-de rechtse komt aan de voorzijde en het gaffeltje valt over de bevestiging van de onderste stag;
-van elastisch draad 2 'sjorbanden' op maat gemaakt.
Aan de achterzijde:
De blauwe pijlen wijzen naar het puntje van de steun in de roerdoorgang. Bij het aanbrengen buig ik de steun een beetje. Dan valt het puntje in het gat en met loslaten staat de steun net onder een heel klein beetje spanning.
In de onderzijde van de steun 2 kleine uitsparing gevijld die precies om de beide schroefhaakjes vallen. Deze zitten in de beide hoeken, net buiten de spiegel. Daar had ik met het bepalen van de maat van de spiegel al rekening mee gehouden.
Het bovenste deel wordt vervolgens naar achter en beneden getrokken met de elastieken spanband die vanaf beide schroefogen over de reling loopt en blijft haken achter 2 oogjes in de reling. Ook deze had ik al geplaatst met het oog op het transport.
Aan de voorzijde:
De blauwe pijlen wijzen naar het gaffeltje dat om de bevestiging van de onderste stag valt. Ook hier buig ik de steun een beetje die na het aanbrengen ook hier net iets klemt.
De spanband loopt door de beide relingklampen die daar toch al zitten.
De schroefhaakjes naast de spiegel en de steun met de 2 kleine uitsparinkjes die daar net omheen vallen:
De onderplaat even heen en weer geschud ............ het transport gaat volgens mij goed komen.

De schroefhaakjes hoef ik niet te verwijderen als ik het glas er overheen zet.
In de groeven voor het glas heb ik papieren strookjes gesneden. Dat maakt de felheid van de LED's iets diffuser. Moet ik proefondervindelijk nog wel testen.

Weer verder met poetsen van de glasplaten .......
Gr. Peter