BLUENOSE van YUANQING, schaal 1:72, Plank on Frame

Een waar meesterwerk en dank voor deze bouwreis met altijd topkwaliteit foto's! :thumbsup:
Groet,
Eugène
Gefeliciteerd Peter! Ik heb ondertussen al heel wat scheepjes voorbij zien komen. Deze is echt één van beste! Goed gedaan!
Hoi Peter, ook van mijn kant mijn waardering voor dit resultaat! Heel veel bewondering voor de details, en nog meer gezien de schaal, gefeliciteerd!
Je hebt er een prachtig en uniek model van gemaakt Peter :worship:
Eugéne, Erik, Ronald en Herman: Jullie ook hartelijk dank voor deze complimenten en mooie woorden.
Gr. Peter

Een tijdje actief geweest in de studio..........
Eerst in al haar verschijningsvormen.
Met de volledige 'Push-Together' romp.
De beplankte en geverfde zijde:
1183 Dicht-Zwart-Rood1.jpg

1184 Dicht-Zwart-Rood3.jpg

1185 Dicht-Zwart-Rood2.jpg

De open zijde:
1186 Dicht-Open1.jpg

1187 Dicht-Open2.jpg

Als een waterlijn model:
1188 Waterlijn-Zwart.jpg

1189 Waterlijn-Open.jpg

Het andere deel met het vis-ruim:
1190 Waterlijn-Onder-Rood.jpg

1191 Waterlijn-Onder-Open1.jpg

1192 Waterlijn-Onder-Open2.jpg

Er komt nog meer ........

Met het beoogde resultaat: Het 'Pull-Apart" model:
1193 Display Dicht.jpg

1194 Display Open.jpg

Met haar imposante boeg:
1195 Sails3.jpg

Met de mogelijkheid om nu de constructie van de binnenzijde te bekijken:
1196 Display Open-Inside.jpg

Wat meer ingezoomd en wat details.
De voorzijde:
1197 Display Dicht-Front.jpg

Het midden dek:
1198 Display Dicht-Detail1.jpg

De achterzijde:
1199 Display Dicht-Back.jpg

Met de geopende Main Cabin om naar binnen te kijken:
1200 Dicht-Open-Detail6.jpg

1201 Dicht-Open-Detail7.jpg

Er komt nog meer .....

Nog wat extra aandacht voor de zeilen en de tuigage:
1210 Sails2.jpg

1211 Sails1.jpg

De beide topzeilen:
1212 Sails4.jpg

Met het eerste beetje wind van bakboord:
1213 Sailing.jpg

Waarna ze weg zeilt met wind over stuurboord naar haar eerste optreden a.s. vrijdag (voor een select gezelschap).
1214 Sailing1.jpg

I hoop dat de foto's jullie bevalt? Aan dit deel van de bouw heb ik in ieder geval ook plezier gehad.
Op naar de vitrine .......
Gr. Peter

Het is een schitterend model Peter. Zoveel detail op deze schaal is werkelijk heel knap en ongelooflijk moeilijk.
Dan nog te bedenken dat je de zaag in haar gezet hebt en ook nog eens fantastisch heeft uitgepakt. Ik vond je Robert E. Lee al een heel mooi project maar met deze heb je wat mijn betreft die overtroefd.
Werkelijk klasse en de foto's zijn prachtig. De standaard voor dit model is gezet.

Nogmaals gefeliciteerd met dit prachtige resultaat,
Peter

Dankjewel, Matthias. Ook dank voor het volgen!
Ik blijf het een imposante verschijning vinden, zo gedetailleerd zie je ze maar zelden hier op die schaal. En erg mooie foto's
Dankjewel, Stephan. Het was nog even goed uitlichten om zowel de beige/tan als de zwarte draden tot uiting te laten komen.
Prachtig geworden! Heb nu ook het eind gezien :)
Dankjewel, Chris. Einde van deze bouw, nu de vitrine nog ‘even’.
Tja Peter, hier zijn haast geen woorden voor SUBLIEM werk :wave:wave
Nu nog ff vlug die vitrine en dan……
Dankjewel, Koos. Zoals juist hierboven geschreven, ben druk bezig met verzamelen van de spullen. Binnenkort een 1e post.
Het is een schitterend model Peter. Zoveel detail op deze schaal is werkelijk heel knap en ongelooflijk moeilijk.
Dan nog te bedenken dat je de zaag in haar gezet hebt en ook nog eens fantastisch heeft uitgepakt. Ik vond je Robert E. Lee al een heel mooi project maar met deze heb je wat mijn betreft die overtroefd.
Werkelijk klasse en de foto's zijn prachtig. De standaard voor dit model is gezet.
Nogmaals gefeliciteerd met dit prachtige resultaat,
Peter
Dankjewel voor de mooie woorden en complimenten, Peter. Beide modellen hadden zo hun eigen uitdagingen.

Gr. Peter

Ik heb je hele verslag met stijgende verbazing gevolgd Peter, het is werkelijk iets bijzonders wat je ons hebt voorgeschoteld. Ik heb veel respect voor je geduld en toewijding hetgeen duidelijk zichtbaar is in je verslag en de fraaie foto's.
Je hebt een schitterend en ongeëvenaard model van de Bluenose gemaakt, dus zelfs een diepe :wavedekt nauwelijks de lading, maar komt wel uit het hart!

Ik heb je hele verslag met stijgende verbazing gevolgd Peter, het is werkelijk iets bijzonders wat je ons hebt voorgeschoteld. Ik heb veel respect voor je geduld en toewijding hetgeen duidelijk zichtbaar is in je verslag en de fraaie foto's.
Je hebt een schitterend en ongeëvenaard model van de Bluenose gemaakt, dus zelfs een diepe :wavedekt nauwelijks de lading, maar komt wel uit het hart!
Dankjewel voor deze mooie woorden, Piet.:rolleyes: Toen ik er aan begon had ik dit alles niet in gedachte. Gewoon een mooi model uit een kit bouwen. En dan loopt het uit gehand ......
Gr. Peter

WOW, Alles is al gezegd door mijn voorgangers, maar ik wil er aan toevoegen dat dit absoluut een kunstwerk is geworden wat niet gauw geëvenaard zal gaan worden. Subliem :wave

Back