BLUENOSE van YUANQING, schaal 1:72, Plank on Frame

Een hele tijd geleden was er in het SoS-forum de opmerking gemaakt dat de bemanning in het vooronder kennelijk niets te eten hadden.
De keuken voorzien van blikken (tin cans) met eten:
1172 Tincans.jpg

En in het visruim de reserve krat geplaatst die ik als eerste had gemaakt:
1173 Krat.jpg

Door dit deel moet ook de stofkwast nog even gebruikt worden.
Nog iets proberen .......
Gr. Peter

Laatst bewerkt:
De 2 laatste opgeschoten lijnen aangebracht. Dat zijn de 2 losse lijnen voor als het Fishermans Staysail gehesen wordt. Deze worden aan de beide onderhoeken vastgemaakt:
1174 Rope.jpg

Deze lijnen zijn langer opgeschoten, in het midden gevouwen en toen met een doorhaallus aan de korvijnagels opgehangen.
Bij de mastvoet ook 1 van de 2 waterpompen weer op dek geplaatst.

En toen was mijn Bluenose gereed. Tijd om beide delen samen te voegen tot een zo genaamd PULL-APART model.:)
Gelijk even wat foto's gemaakt. Hier is het een sombere dag, dus de delen die in de schaduw liggen komen niet zo goed tot uiting. In de studio omstandigheden kan alles wel goed uitgelicht worden.

Eerst even de dichte geverfde zijde van voor en achter:
1175 Compleet.jpg

1178 Compleet.jpg

De zijde zoals ze straks ongeveer in de vitrine komt te staan:
1177 Compleet.jpg

1176 Compleet.jpg

Zo kan je de constructie aan de binnenzijde zien:
1179 Compleet.jpg

De planning is dat ze in de vitrine op een spiegel komt te staan. Om beter naar de binnenzijde te kunnen kijken. Ik moet even bezien hoe dat staat.

Nog even als een waterlijn model:
1180 Compleet.jpg

Het voordeel van een sombere dag, geen hard licht. Dus nog even 2 foto's buiten gemaakt:
1181 Compleet.jpg

1182 Compleet.jpg

Alleen vallen hier de zwarte lijnen weg …….
De 28 maanden bouwen, 101 pagina's in dit bouwverslag, met daarin ongeveer 1180 foto's, is er een einde gekomen aan deze bouw.
Ik heb mij lekker uit kunnen leven op deze kit van YuanQing.
Ik wil iedereen bedanken voor het meekijken, de input, de likes, de reacties etc etc.
Missie Volbracht.:)

Ik ga nog verder in het verslag met de studiofoto's en ik zal de bouw van de vitrine in stapjes laten zien.
Dus Stay Tuned ..........
Gr. Peter

Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd met dit magnifiek model. Jij hebt er iets heel bijzonders van gemaakt, niet alleen het model maar ook een bijzonder mooi verslag om te lezen. Je tilt hiermee modelbouw naar een ander niveau. Bedankt voor het delen van dit kunstwerk kunnen we wel zeggen.

Nou Peter hier mag je trots op zijn een dikke proficiat voor dit prachtige model en dito verslag waarmee je ons de laatste 28 maanden hebt laten genieten, en dan genieten met een grote G

Respect ook voor je uitzoekwerk ik kan niet anders zeggen dat dit een hele grote en diepe :wave:wave verdient…

Peter, wat een schip en wat een klasse straalt ze uit. Magnifiek resultaat. Van harte gefeliciteerd met dit prachtige schip. Sprakeloos klik ik door de foto’s. Je bent heel ver gegaan met deze bouw, zelfs de zaag in het schip gezet en daar moet je lef voor hebben. De mooiste BlueNose die ik gezien heb. Ademloos mooi.:wave

ergens jammer dat deze bouw tot een einde komt, maar dan komt er ook weer een nieuw project. :beer:

Gefeliciteerd met het afronden van dit prachtige model. Ik heb de bouw met veel bewondering gevolgd. Dit is echt van een andere orde! En heel leuk zo'n model dat ook horizontaal in tweeën is "gehakt".

Gefeliciteerd met dit magnifiek model. Jij hebt er iets heel bijzonders van gemaakt, niet alleen het model maar ook een bijzonder mooi verslag om te lezen. Je tilt hiermee modelbouw naar een ander niveau. Bedankt voor het delen van dit kunstwerk kunnen we wel zeggen.
Wát een kunstwerk!
Zo mooi hoe het ook gedeeld is.
Nou Peter hier mag je trots op zijn een dikke proficiat voor dit prachtige model en dito verslag waarmee je ons de laatste 28 maanden hebt laten genieten, en dan genieten met een grote G
Respect ook voor je uitzoekwerk ik kan niet anders zeggen dat dit een hele grote en diepe :wave:wave verdient…
Prachtig geworden Peter, je hebt ons hier iets voorgeschoteld waar je super trots op kunt zijn. wat een kunstwerk:wave
Absurd hoe mooi. We hebben er van begin tot eind van genoten.
Peter, gefeliciteerd met een echt schitterend resultaat. Je mag er met recht trots op zijn :worship:
Groet, Jan.
Peter, wat een schip en wat een klasse straalt ze uit. Magnifiek resultaat. Van harte gefeliciteerd met dit prachtige schip. Sprakeloos klik ik door de foto’s. Je bent heel ver gegaan met deze bouw, zelfs de zaag in het schip gezet en daar moet je lef voor hebben. De mooiste BlueNose die ik gezien heb. Ademloos mooi.:wave
ergens jammer dat deze bouw tot een einde komt, maar dan komt er ook weer een nieuw project. :beer:
Heel mooi gemaakt model :worship::wave
Gefeliciteerd met het afronden van dit prachtige model. Ik heb de bouw met veel bewondering gevolgd. Dit is echt van een andere orde! En heel leuk zo'n model dat ook horizontaal in tweeën is "gehakt".

Stephan, Rob, Ronk, Koos, Peter, Mees, Jan, Peter, Tim, Matthias:
Normaal zou ik bij elke bijdrage van jullie een persoonlijk antwoord hebben geven. Maar dat zou in dit geval bijna overal het zelfde zijn.
Dankjewel voor deze complimenten en mooie worden. :rolleyes: 2,5 jaar geleden had ik niet kunnen bedenken dat de bouw deze kant op zou gaan. Dat laatste voornamelijk omdat ik veel inspiratie hier op het SoS voorbij zag komen. :) Van een normale dichte romp, naar een 'gespleten', van geen zeil naar tissue zeilen, van kleine boxjes naar scharnieren panelen. Het is een beetje uit de hand gelopen. Maar zelf verbaasde ik mijzelf ook. En ben dan ook zelf tevreden met het resultaat.
Gr. Peter

Hoi Peter, ook van mijn kant mijn waardering voor dit resultaat! Heel veel bewondering voor de details, en nog meer gezien de schaal, gefeliciteerd!

Back