Blade Nano CP X

Welke van de 2?
-t motortje, voorzichtig effe je nagels ertussen, tandwieltje weer vrij
-spindel, tandwieltje iets losser draaien van t asje

Heb al vanalles geprobeerd.... als ik het tanwieltje dat op de spindel zit met de hand verdraai, dan blokkeert het om de twee toeren, doe ik het tandwieltje er af, dan blijft het motortjr heel snel ronddraaien, weet niet wat het zou kunnen zijn, normaal zijn de servotjes volgende week voorhanden ...

Gisteravond nieuw hoofd motortje erin gezet, dat was niet effe in 5 min of een kwartiertje gebeurd..
Bij de mcpx kwam je er makkeijker bij , bij de nano moet een servo effe aan de kant.
Of heb ik nu zon dikke vingers ;-)

Vanavond meer toeren en meer vliegtijd hopelijk.

Weinig voortgang in dit Topic. Wordt er nog mee gevlogen?

Ik zoek een heli om deze winter mee in huis te vliegen. Mijn blade 300X en MCPX zijn iets te groot hiervoor. De NE solo pro ben ik op uitgekeken en ik zoek iets voor mijn DXI6 zender.

Ik kan denk ik kiezen tussen de blade MSR, MSR-X of de Nano. Wat zouden jullie aanbevelen?

De MSR en MSR-X zijn FP. Is dit handiger in de huiskamer dan CP?

Bert

Moet je zelf kijken wat beter is,
maar je vliegt toch de mCPX, dan weet je hoe een CP vliegt,

de mCPX vlieg ik ook in een kleine woonkamer,
gaat overal

picture.php

(2,5 m Bell in de woonkamer, dat gaat niet !)

Groet, Uwe

Weinig voortgang in dit Topic. Wordt er nog mee gevlogen?

Ik zoek een heli om deze winter mee in huis te vliegen. Mijn blade 300X en MCPX zijn iets te groot hiervoor. De NE solo pro ben ik op uitgekeken en ik zoek iets voor mijn DXI6 zender.

Ik kan denk ik kiezen tussen de blade MSR, MSR-X of de Nano. Wat zouden jullie aanbevelen?

De MSR en MSR-X zijn FP. Is dit handiger in de huiskamer dan CP?

Bert

De nano gaat perfect in de huiskamer . Je moet er wel geen BL motor gaan insteken . Is bij mij ook de winter trainer . Je moet juist je partner wat sensibiliseren dat ze niet lukraak de kamer komen binnenstormen :D

Ik ben eens aan het kijken naar een leuke indoor 3d heli en kwam toen dit topic tegen. Ik heb ruime ervaring met de T-Rex 450, maar heb nog nooit met zo'n kleine 3d heli gevlogen. Mijn idee is altijd dat een heli lastiger te besturen is naarmate ze kleiner zijn. Hoe lastig vliegt de Nano CP vergeleken met een T-Rex 450?

De Nano is door zijn lichte gewicht er snel vandoor, maar hij is toch lekker stabiel. Ik heb de mijne zojuist te koop gezet, dus grijp je kans !

Dit kleine ding is zeer veelzijdig , je kan er even rustig mee hooveren als bv een msr maar hij kan evengoed snelheid maken . Velen gebruiken hem ook als lestoestel om bv inverted te gaan enz . :cool:
Onderdelen zijn niet duur en hij is zeer crashbestendig .
Het blijft 1 van mijn favoriete toestelletjes . Neem hem ALTIJD mee op vakantie :zon:

Help!

Nou, mijn heli is binnen! Erg snel!

Alleen, hij doet het niet helemaal... Ik heb de rtf versie gekocht, met DX4e zender er bij. Volgens de handleiding zou deze al gebind moeten zijn, maar dat was niet zo. Dus de procedure gevolgd om de zender te binden.

Leek goed te gaan. Op zich werkt yaw, roll and nick goed. Throttle werkt ook. Naarmate de stick verder omhoog gaat, gaat de motor harder draaien. Maar de collective pitch werkt niet... De bladhoek wijzigt niet. Hij blijft negatief, dus de heli blaast alleen maar omhoog. Gek genoeg: als ik de noodknop indruk, stopt niet de motor, maar gaat juist de collective pitch helemaal de andere kant op! Dus sterk positieve bladhoek.

Wat doe ik hier nu verkeerd?

Alle schakelaars onderaan op de zender, voor servo reverse etc, staan naar beneden.

Hopelijk kan iemand me helpen, want ik wil vliegen! :)

Groeten,
Pieter

...kanalen reversen , zo als het in de handleiding staat,
en dan jou zender instellen (throttle, pitch, D/R, Expo)
en niet vergeten travel adjust en de Gyro ...

suc6, Heli-Uwe

gebeurt ook bij de mCPX
als je b.v. dichter dan 1 m bij de heli bind...

dan gaat alles mis of niks,
en wat jij doet:

opnieuw binden en klar

Groet, Uwe

Binden met de RR knuppel naar links, mode 'domme zender'. Oftewel, zie de handleiding.

Nou, het is leuk speelgoed hoor! Heb er al veel mee gevlogen dit weekend. Vliegt wel een stuk moeilijker dan mijn T-rex. Maar dat is misschien ook wel een voordeel: Wat met m'n nano lukt, moet straks ook met mijn T-rex lukken.

Ben nu flink bezig met nose-in vliegen. Gek genoeg vlieg ik al jaren met mijn T-rex, maar voornamelijk achtjes. Nog nooit nose-in gevlogen :oops:. Moet er toch eens een keer van komen.

Gaat nu al aardig met mijn nano, hoewel hij al flink wat keren de muur van dichtbij gezien heeft. Maar nog geen schade!

Back