Blade Nano CP X

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door ntotheo, 6 sep 2012.

1. guyken

guyken

Lid geworden:
    25 mei 2009
    Ik heb met deze kleine rakker ook de nose in geleerd :D K'zou toch eens inverted moeten leren ook :rolleyes:
    Iemand een goeie uitleg hoe je daaraan begint of filmpje om uit te leren :confused:

2. Molen

Molen

Lid geworden:
    21 okt 2009
    Eerst heen en weer gaan, naar achter drukken, steeds verder tot je recht omhoog gaat met throttle in het midden.
    Daarna als je het aandurft gewoon doordrukken met naar achter en throttle naar beneden.

3. Heli-Uwe

Heli-Uwe Forum veteraan

Lid geworden:
    9 apr 2012
    .. ik ben met de mCPX naar buiten gegaan bij weinig wind
    en heb hem 5 meter hoog gedaan,
    en dan omgedraaid, klaar .. ging goed :robot:

4. Frocky

Frocky

Lid geworden:
    5 mei 2013
    Ik heb voor hoveren en 8-tjes en zo deze filmpjes bekeken Guy, en vanaf les 4 is het basis inverted ;)

[URL="[/URL]

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  5. guyken

guyken

Lid geworden:
    25 mei 2009
    Ok , theorie zit erin . Nu de praktijk nog . Thx :)

6. pieter_oudenhoven

pieter_oudenhoven

Lid geworden:
    21 mei 2010
    trillingen

Na flink wat vluchten (en aardig wat crashes) heb ik nu last van trillingen als de wieken draaien. Lijkt ook steeds erger te worden. De bladen heb ik vervangen, maar dat heeft niks geholpen. De as voor de hoofdrotor is ook niet krom. Ook als ik hem in m'n hand hou, en de motor langzaam laat draaien, lijkt de as kaarsrecht, maar de trillingen zijn goed voelbaar.

Waar kan het aan liggen? Ervaringen op dit punt?

Groeten,
    Pieter

7. guyken

guyken

Lid geworden:
    25 mei 2009
    Zit de main gear nog goed op de as . Die schuift namelijk naar beneden bij crashen :confused: Gewoon omhoog duwen :)
    Wat je verder kan hebben als je bladen ergens serieus tegen gebotst zijn is de feathering spindle die verbogen is .
    Servo's eens nakijken op trillingen en of ze nog juist op hun plaats zitten .

8. pieter_oudenhoven

pieter_oudenhoven

Lid geworden:
    21 mei 2010
    Het was inderdaad de feathering spindle! Eruit gehaald, rechtgebogen met een tangetje en alles weer in elkaar gezet. Draait weer alsof ie nieuw is!

Bedankt guyken!

:worship:

9. guyken

guyken

Lid geworden:
    25 mei 2009
    Geen dank , daar is dit forum toch voor . :D

10. Niek

Niek PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    21 aug 2002
    Dat doet pijn aan de ogen om te lezen, kan met de hand nooit perfect recht meer worden..

11. robertboxhoorn

robertboxhoorn

Lid geworden:
    10 sep 2009
    Komt niet zo nouw met de nano cpx haha, meestal als je de trillingen begint te voelen en merken zit de as al 15 graden verbogen en als je hem terug naar 3 graden verbuigt gaat het weer prima!

Doe dit alsjeblieft maar twee keer btw anders heb je de kans dat je ineens een rotor in je oog hebt vanwege metaalmoeheid! :-o

12. pieter_oudenhoven

pieter_oudenhoven

Lid geworden:
    21 mei 2010
    Nee, natuurlijk wordt het niet meer perfect recht. Maar wel recht genoeg om op het oog en oor trillingsvrij te draaien. En dat is genoeg.

Probeer het een beetje in perspectief te zien: het gaat hier niet om een T-Rex-450 of nog groter waarbij je een risico neemt voor je toestel, jezelf en anderen als je met beschadigde onderdelen gaat vliegen. Het gaat hier om een toestel van een paar gram, waarmee ik binnenshuis vlieg, als ik alleen ben. Het enige risico dat ik neem door met een niet-perfecte spindel te vliegen, is dat de lagers van een paar euro ietsje sneller slijten.

Bovendien: die spindel is zo dun, ik kan je garanderen dat ie na de eerste de beste crash ook al niet meer perfect recht is. Dan ga je hem toch ook niet preventief vervangen?

Overigens ben ik niet te beroerd om een paar euro uit te geven voor een nieuwe spindel. Sterker nog, ik heb hem al besteld. Maar als ik op zaterdag een nieuwe spindel bestel, heb ik hem op zijn vroegst dinsdag pas. En drie dagen niet met mijn nano vliegen is natuurlijk niet acceptabel :D;)

13. pieter_oudenhoven

pieter_oudenhoven

Lid geworden:
    21 mei 2010
    Bedankt voor de tip, ik zal er aan denken!

Voorlopig is de kans op een rotor in mijn oog vanwege metaalmoeheid altijd nog een stuk kleiner dan de kans op een hele helikopter in mijn oog door een stuurfout :D

14. guyken

guyken

Lid geworden:
    25 mei 2009
    Veiligheidsbril- en helm opzette :tank: :)

15. pieter_oudenhoven

pieter_oudenhoven

Lid geworden:
    21 mei 2010
    Ja, dat was ik ook van plan. Veiligheid voor alles! Zelf dacht ik aan zoiets:

Zou dat veilig genoeg zijn?

Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  16. Heli-Uwe

Heli-Uwe Forum veteraan

Lid geworden:
    9 apr 2012
    Goed zo,

vlg. mij de enige mogelijkheid ! :yes:

Groetjes van Uwe

17. guyken

guyken

Lid geworden:
    25 mei 2009
  18. stijnvk

stijnvk

Lid geworden:
    4 dec 2013
    vraagje mijn nano cpx is uit de doos gekomen binding gedaan zoals het moet instellingen volgens boekje in mijn dx7s gezet,als ik de heli op de grond heb staan blijven de servo's (aileron) continu links rechts bewegen (een millimetertje of zo) is dit normaal.
    als ik hoover en mijn heli rond zijn as wil laat draaien (rudder) is hij op een wip ervandoor .

19. Punie

Punie

Lid geworden:
    31 mei 2012
    Ik zou proberen om toch nog eens opnieuw te binden. Dit durft nogal eens mis gaan.

20. stijnvk

stijnvk

Lid geworden:
    4 dec 2013
    Punie heb opnieuw binding gedaan maar nog altijd hetzelfde denk dat ik terug langs de winkel mag want 2 minuten en platte batterij is ook niet normaal denk ik toch.
    Grts stijn

Deel Deze Pagina