Blade Nano CP X

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door ntotheo, 6 sep 2012.

1. Jan Belt-CP V2

Jan Belt-CP V2

Lid geworden:
    10 mei 2012

Tja, als je de heli zo hard neer hebt gezet dat het landingsgestel daardoor stuk is gegaan, dan zou het mij niets verbazen dat de printplaat hierdoor stuk is gegaan, ligt dus niet aan de heli want die heeft het voor deze harde landing goed gedaan, maar hij kan veel hebben maar eens is dat over:(
    Zelf heb ik die pech ook regelmatig:rolleyes:

Laatst bewerkt: 10 okt 2012
  2. DennisK

DennisK

Lid geworden:
    28 feb 2004
    Nog geen dag in huis en nu al stuk.
    Was er blij mee maar begin nu al te twijfelen.

Paar keer een tikje gehad binnenshuis maar oke, ga ik vliegen boven gras knalt mijn maingear er gelijk uit.
    Tandje kwijt. Draait nog wel maar klinkt niet zo lekker.

Kwam rechtop neer dus niet eens vanuit een heel erge crash.

Als ik de prijzen van de onderdelen zo zie is het ook om te janken. Zeker als het dan toch zo snel sneuvelt.

Bedoeling van dit was juist om te leren zonder veel onderdelen te moeten bestellen.
    Nou is het natuurlijk tig crash bestendiger dan een 450 of groter maar dan nog.

looping met wat wind leek nergens op maar dat zal wel aan mij liggen. Een 500 of dit is wel een verschilletje qua sturen en zo goed ben ik niet :)

Dus nu maar zoeken naar onderdelen.

3. MicroVlieger

MicroVlieger

Lid geworden:
    24 mei 2012
    Wordt er dus niet beter op met blade :(
    meh ga wel walkera........

4. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Ben al sinds 3 weken helemaal 'over' naar Walkera Micro heli's.
    Vlieg probleemloos met de V120DQ02 en M120D01.
    En kan je volmondig zeggen: TOPPIE. (hihihihihihihi)
    Nee, voor mij geen HH Micro Heli's meer.
    Met hun Micro vliegtuigen niets mis, maar de Micro heli's van HH: argghhhhh (tenzij je verzot bent op tweaken, sleutelen en regelmatig ergenis)Ha ha ha ha ha.
    Oja: was ik helemaal vergeten: dure spare parts.Ha ha ha ha ha (voor potdomme AL hun heli's overigens.Shame on them)
    Vr Gr D

5. wimb

wimb

Lid geworden:
    3 mei 2011
    +1:yes:

6. OvdP

OvdP

Lid geworden:
    8 sep 2002
    Is walkera beter? Elke week een nieuw model. Zender pro' devon en daarna devon met telemetrie. Allemaal niet compatable met elkaar. Walkera welke niet zonder tweaken vloog.
    Walkera the brand who we love to hate. Rcgroups en helifreak staat vol met walkera problemen.

Blade is niet altijd veel beter.... helaas.
    Maar dsm2 of x werkt onderling wel. En de mcpx was wel baanbrekend in de markt.

Het is gewoon heel persoonlijk. De 130x welke ik ook heb had fabriek uit beter gemoeten.
    Mee eens. Maar mcpx en nano zijn goed waarvoor ze bedoelt zijn.

Onderdelen duur? Ja, dat dan weer wel. Maar als je crashed en crashed gaat er wat kapot.
    Is bij walkera niet anders, toch?

Grtz.
    Olaf

7. charwar

charwar

Lid geworden:
    14 mrt 2009
    Ben ook begonnen met Walkera, heb nog 2x een vd120d01 en een 4g6,
    die vd120d01 vlogen lekker, niet crashen is niet sleutelen, daarna de 4g6, wat een ramp, heeft nog nooit goed gevlogen, daarna overgestapt op de mcpx, wat een verbetering, daar heb ik echt lekker mee gevlogen, nu de 130x vliegt prima, straks de nano, ga ik vast een hoop lol aan beleven, ben het wel eens te vaak de c en d gears te moeten vervangen van de 130x.
    oja de walkera vloot mag een liefhebber wel overnemen voor een zacht prijsje, met 2801 zender, staat er nu alleen maar voor de show.
    gr Charles

8. Jelleeee

Jelleeee

Lid geworden:
    27 jan 2011
    Tuurlijk, zonder rudder naar rechts te doen tijdens het binden gaat hij de instellingen van de zender overnemen die waarschijnlijk niet goed zullen hebben gestaan waardoor je geen lift krijgt. Als je de rudder naar rechts doet tijdens het binden gaat hij de instellingen nemen die standaard in het printbordje zitten (bij gebruik van een DX4 die geen instellingen kan veranderen) waardoor het niet uitmaakt wat in de zender ingesteld staat.

9. henry luchtmeijer

henry luchtmeijer

Lid geworden:
    4 jul 2007
    Ik had er meer van verwacht, ik vind de 130x een betere heli om me te leren stunten. Maar buiten dit alles een super sterke heli, hij is bij mij al 100 x gecrasht in de slaapkamer en hij doet het nog steeds !! Met de blades met de knobbel vliegt hij het best naar mijn mening buiten heb ik hem nog niet getest maar een tic toc heb ik er nog niet uit gekregen,(maar een kwestie van tijd) ik denk als je zeker voor een beter resultaat wil gaan, dat de c rate wel belangrijk is van je lipo.
    Ik ga binnenkort maar eens 40c proberen. Bij mijn grote heli's werk dit ook !! ben benieuwd.

10. nandero

nandero

Lid geworden:
    22 jul 2012
    Hmmm misschien dat ik me dan ook maar eens ga wagen aan deze nano!
    Heb nu de msrx en kan daar wel goed mee over weg!
    Heb alleen weinig ervaring met cp heli's en al helemaal geen ervaring met 3d...

11. flipcros

flipcros

Lid geworden:
    17 okt 2012
    Dag Heren hier allemaal,
    ben hier net nieuw om een oplossing te vinden voor hetzelfde probleem dat jullie hier aan het bespreken zijn namelijk de nano cpx die niet meer wil binden.
    Mijn ervaringen met de vorige e-flite blade helicopters zijn tot nu toe al redelijk positief geweest maar met deze nano ervaar ik iets dat me minder tevreden maakt.
    Morgen ga ik naar de winkel waar ik deze gekocht heb om het probleem daar eens te bespreken.

Zijn er nog velen met deze storing en is er al een oorzaak of oplossing gevonden hiervoor?

Want zoals dit kleine helicoptertje vliegt mmmm wreed plezant zene mannen en het proeft naar dringend meer plezier.
    Ben ik op die 5 batterijtjes reeds verslaafd ???

12. Heli-Uwe

Heli-Uwe Forum veteraan

Lid geworden:
    9 apr 2012
    Welkom @flipcros:
    8-O
    op youtube vind je mooie filmpjes over
    binden met de Nano of mCPX,
    een keer goed geoefend, en je weet het voor altijd,
    trouwens bij aanschakelen, de zender niet de dicht bij de heli,
    da bind hij niet goed en je hebt hetzelfde probleem,
    staat ook in de handleiding

13. flipcros

flipcros

Lid geworden:
    17 okt 2012
    Neen Uwe ,
    weet maar al te goed hoe te binden hoor
    maar heb gecrashd en sindsdan krijg ik hem niet meer gebonden..
    Ben vandaag naar de winkel geweest om deze eens te laten binden door de verkoper met zijn dx18 i.p.v. mijn dx6 en bij hem lukt het ook niet .
    Zijn uitleg is dat het misschien de print zou kunnen zijn dat stuk is.:mad::mad::mad:
    Morgen gaat hij bellen naar horizon.
    Ik baal wel serieus nu, zo'n leuk ding om in de living wat te spelen !!

Zelf ben ik nog volledig in het beginstadium van het rc heli vliegen,
    heb nu een 12 helicopters van msr, msrx, nano cpx, mcpx,... t-rex 250 en t-rex600 (aanschaf verdeelt over een jaar of drie).
    Met de t-rex 600 heb ik 4 batterijen gevlogen, 1 crash met 150euro kosten waardoor die nu opzij staat.
    Maar die mcpx heb ik al ontelbare keren onverwacht geland ;) en vlieg ik gewoon met verder.
    Het nanotje dacht ik ook zoveel krediet te krijgen maar neen niet waar dus...
    En nu vliegt hij niet meer maar weet niet waarom:confused: :sniper:?
    Allee weet 't wel ze, ging ns proberen ondersteboven te hangen omdat met mn mcpx dat al een paar keer gelukt was hé:black: .

Morgen mss meer nieuws, hoeveel het zal kosten of zo.

14. Heli-Uwe

Heli-Uwe Forum veteraan

Lid geworden:
    9 apr 2012
    Dan suc6 @flipcros:
    en let op met die groten (600er) helis,
    ik heb een 600er nitro, gaat als die brandweer.

15. flipcros

flipcros

Lid geworden:
    17 okt 2012
    Allee de verkoper heeft me laten weten dat ze bij horizon me onder garantie een nieuwe print gaan bezorgen.

Nog even afwachten dus tot het einde van deze week...

16. nandero

nandero

Lid geworden:
    22 jul 2012
    Hallo,

ik heb me dus ook maar zo'n mug aangeschaft en nou heb ik het probleem dat de staart vibreerd in een stabiele hoover...
    Iemand dit probleem ook of een oplossing ervoor?

MvG

17. flipcros

flipcros

Lid geworden:
    17 okt 2012
    heb dus n nieuwe print ontvangen onder garantie en probleem is daarmee van de baan euh van de grond :) .

Nu heb ik gisterenavond test gevlogen en heb het ook enkele keren gehad dat de tail durft dansen tijdens het hooveren.
    Zelf stel ik me daar geen verdere vragen bij Nandero, denk voor mezelf dat dat er wel eens durft bij te horen...

18. nandero

nandero

Lid geworden:
    22 jul 2012
    Fijn dat hij het weer doet met de nieuwe print!
    Dat zou kunnen ja maar ben er achter gekomen dat als je hem in 3d
    zet hij net iets hoger in toeren komt en ook stabieler word,
    geen parkinson meer dus! Had hiervoor al even de lhs gebelt en die zei,
    dat ik de gyro in moest stellen alleen moet deze uit het boekje op inhibit
    blijven staan...

MvG

19. ntotheo

ntotheo

Lid geworden:
    7 aug 2012
    Iemand enig idee waar de BNF versie nog op voorraad is in België? Heb alle winkels die ik ken al gecheckt en nergens nog voorraad.. Het weer is niet echt ideaal voor mijn 130x in te vliegen dus een ncpx is meer dan welkom :D

20. kmk

kmk

Lid geworden:
    14 okt 2009
    Modelfun in Scherpenheuvel en Homeflyer in Herselt:cool:
    En hier op het forum!! <Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

Grtz Rudi

Laatst bewerkt door een moderator: 18 nov 2015

Deel Deze Pagina