Blade mcpx v2: Ervaringen. (direct na coaxiaal)

Ik heb soms ook echt slechte dagen hoor, vlieg nu een jaar en begin steeds vloeiender te vliegen, zeker nu nose in automatisch gaat, dat was ineens erin, al vlieg ik binnen met mijn nano die, ik gekocht had omdat ik de mcpx in ons appartementenhuiskamettje te groot vond, en buiten met de mcpx waar ik nog een seizoen mee buiten blijf vliegen waarna ik volgende winter een 450 ga bouwen, waarschijnlijk Align!

Het is net als bij op een kraan draaien: NIET NADENKEN MAAR DOEN!! als je gaat nadenken gaat het fout, bij mij althans en dan bedoel ik enkel het vliegen op eens voel je het en gaat alles veeeel makkelijker!! Bij mij wel hoor! Succes!!!!

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb soms ook echt slechte dagen hoor, vlieg nu een jaar en begin steeds vloeiender te vliegen, zeker nu nose in automatisch gaat, dat was ineens erin, al vlieg ik binnen met mijn nano die, ik gekocht had omdat ik de mcpx in ons appartementenhuiskamettje te groot vond, en buiten met de mcpx waar ik nog een seizoen mee buiten blijf vliegen waarna ik volgende winter een 450 ga bouwen, waarschijnlijk Align!

Het is net als bij op een kraan draaien: NIET NADENKEN MAAR DOEN!! als je gaat nadenken gaat het fout, bij mij althans en dan bedoel ik enkel het vliegen op eens voel je het en gaat alles veeeel makkelijker!! Bij mij wel hoor! Succes!!!!

dat was bij mij ook zo met dat nose in:
meteen ging het ...

maar als :newbie: in de woonkamer
zou ik eerst leren hoveren, rustig .. veilig,
vlieg je nose in en kan het niet perfect,
heb je meteen ook een mooie heli gehad, helaas ..

suc6 iedereen
gr. Uwe

NIET NADENKEN MAAR DOEN!! als je gaat nadenken gaat het fout, bij mij althans en dan bedoel ik enkel het vliegen op eens voel je het en gaat alles veeeel makkelijker!! Bij mij wel hoor! Succes!!!!

Klopt helemaal.
Heb me er al een paar keer op betrapt dat ik dacht "goh, nu gaat het sturen als vanzelf, ik moet er helemaal niet meer bij nadenken"

Vervolgens ga ik dan terug denken hoe ik moet sturen en maak ik dadelijk een fout! :oops:

fietsen, zwemmen, lopen

alles dingen die automatisch gaan, en (meest) ook goed gaan
bij het sturen van een heli moet dat ook zo zijn,
als je in een (kritische) situatie eerst over na denk,
is het vaak te laat

gr. Uwe

Vandaag nog eens 3 lipo's leeg gevlogen met de mcpx.
Heb vorige keer echt wel vooruitgang gemaakt. Kan de kleine heli nu rondsturen zoals ik het (ongeveer) wil. Denk niet meer na bij de besturing en moet ook niet meer nadenken, het is een automatisme geworden.

Regelmatig kwam er een windvlaag en een de mcpx kan daar gerust tegenin maar je moet toch even opletten om niet plot te hoog, of vooral te laag te zitten. Maar steeds de heli snel weer onder controle.

Leuk ding!

Gisteren de mcpx nog maar eens van stal gehaald.
De laatste tijd vlieg ik vooral met de Blade 300X. Nu ja, vliegen... Vooral hoover en wat voorzichtig van links naar rechts maar bij keren wel stil hangen om 180° te draaien.

De mcpx dus.
Gisteren 4 lipo's leeg gevlogen en het begint meer en meer op vliegen te lijken. De 8-jes zijn nog niet vloeiend, net als rondjes vliegen maar het gaat steeds beter en meer puur op gevoel zonder nadenken.

Ook lukt het met al erg goed strak te hooveren eender waar ik wil (laag, hoog, dicht bij een object, ver af,....)

Het blijft een leuk ding, die mcpx!

Jongens ik heb een probleem!

Mijn Mcpx v2 bind prima met mijn zender DX7S, maar als ik ga vliegen en de Throttle stick op ongeveer 50% heb, en ik stop met vliegen dus de Throttle stick om 50% en lager heb ontbind mijn Mcpx V2!! Heb het kanaal waar op die vliegt ge-reset maar niks blijkt te helpen. MAAR als ik vlieg op de vliegtuig stand, blijft die prima en ontbind die niet!

Wie kan mij helpen, ligt dit aan mijn zender instellingen?

Alvast Bedankt!!

Rik

..ook in dat andere draadje geschreven:

het is een slechte lipo,
je geeft throttle en vraagt nu immens veel aan de lipo
om de motor op te toeren, het is te weinig stroom voor de elektronica,
en die schakelt om op TILT

ook maar eens die kabeltjes van de motor kijken, dat die niet los zijn
(daar waar de stekkertjes aan zitten aan de printplaat)

suc6
Uwe

je kan ook mijn mCPX kopen,
da zitten 26 lipos bij
en ook nieuwe canopy en een hele boel onderdelen

Groet
Uwe

ik vertel geen onzin Jan,
alleen om mijn mCPX te verkopen,
nee, ik heb zelf met dat binden van Spectrum geknutseld,
ook bij de multicopter is dat zo'n gedoe,

anders vlieg ik alles futaba,
en da stel je fail en zo dingen zelf in als je dat wild,
als je geen fail wild, doe je dat niet,
anders bij Spectrum mCPX,

mijn ervaringen bij een uitvlucht naar Spectrum.

Groet
Uwe en suc6

Jongens,

Ik heb mijn probleem opgelost, het lag niet aan de lipo! Maar aan de instelling van de mijn DX7S.

Het was het volgende:

Als je de zender aan zet ga je naar menu, ga naar servo setup, klik op throttle en zet alle twee de procenten van de pitch op 0!

Nu ontbind die niet meer als je de throttle stick lager dan 50% komt.

Ik weet niet of de instelling zo hoort, maar het werkt en ik kan weer vliegen.

Zonnige groet,

Rik

EDIT:

ik heb deze instellingen over genomen:

[media=youtube]4aEHgZTG-aU[/media]

Hij vliegt echt perfect nu, geen idee wat er fout was... In ieder geval WE KUNNEN WEER VLIEGEN!!!

Ondertussen heb ik 91 lipo ladingen leeg gevlogen op de mcpx v2 en crashen is iets van een ver verleden (hout vasthouden!).

Maar sinds een vlucht of 5 zit ik met een vibratie waar ik geen raad mee weet. Soms trilt de staart (vibratie, geen tail-wag of oscilatie) maar niet altijd. En soms trilt de ganse heli. Het lijkt dat dit dan de ganse vlucht zo aanhoudt. Al twijfel ik of het misschien bij bepaalde toerentallen is.

Er is niets gewijzigd bij m'n instellingen, ook geen crash of harde landing mee gedaan.

Iemand een tip?

Zitten de bladen niet te vast,
mis je een gewicht uit de fast-flight bladen,
zijn de servos o.k., dus als de heli geland is, blijven ze rustig zonder de 'zippen',

soms kleine dingen, suc6, Uwe

Zal de bladen iets losser zetten, maar ik heb de laatste 20 vluchten niks aangepast. Die komen toch eerder zelf losser te zitten dan vaster?

"zippen" hebben de servo's van begin af aan gedaan in rust.

Back