Blade mCPX Brushless (origineel eflite)

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door startrex, 17 jan 2013.

1. Heli-Uwe

Heli-Uwe Forum veteraan

Lid geworden:
    9 apr 2012
    balen man,
    maar kijk, of alle linkjes vast zitten en of de maingear goed zit,
    heb je speling in de hoogde, mis je idd pitch , dus zo nodig dat ding vast duwen.
    .. en let op met de curves, dat de combinatie van pitch en RPM altijd goed is,
    ik denk maar dat je bij het dalen te weinig RPM hebt, en de heli dan ongecontroleerd vliegt,
    probeer het misschien met een flat curve,
    trouwens die origineel van HH zit top goed,
    veel tammer krijg je hem niet als je al met 40 % Expo en 70 % D/R vliegt !!
    (als je met de fiets voor de veiligheid langzamer fietst tot bijna staan, word het ook moeilijk)
    suc6, Uwe

Sickboy vindt dit leuk.
  2. Student

Student Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    5 jan 2008
    tipje.
    kijk s of je het hoofdtandwiel verder omhoog op de as kan schuiven.
    die wil met een crash oid wel eens wat omlaag zakken, waardoor de hoofdas naar boven schuift, en omdst de swash stil staat er voor zorgt dat je minder pitch hebt.

op de grond lijkt dan alles normaal. maar door de speling op de hoofdas gaat het mis.
    hoofdtandwiel zit geklemd, met een uitsparing.
    kan zo omhoog of omlaag worden geschoven

Sickboy vindt dit leuk.
  3. hirzo

hirzo

Lid geworden:
    6 aug 2014
    Mijn geduld is inmiddels op :mad: #stillnothing (morgen een maand geleden dat 'k de bestelling geplaatst heb)

4. HeliKoper

HeliKoper

Lid geworden:
    19 okt 2006
    Besteld bij HM en intussen uitverkocht? Zou vreemd zijn.

5. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Dat zou idd vreemd zijn.
    Waarom?
    Omdat ik er afgelopen maand zeggen en schrijven 3 stuks Blade mcpX helikopters vandaan heb, en geen enkel smetje op de levering ervan of losse spare parts tussentijd te melden heb.
    Let wel, ik heb het nu dus over de webshop HM uit Den Haag.
    Dus indien we precies dezelfde webshop bedoelen dan zou dat erg vreemd zijn.
    Overigens........als ik iets in Holland zou bestellen en het item zou na 2 weken nog niet geleverd zijn, dan is er toch echt wel iets anders aan de hand hoor.
    We leven niet meer in 2001 ofzo maar in de tijd dat het bestellen van produkten veelal toch binnen 1 week binnen zijn, en dat zelfs vanuit de buurlanden komende zoals Duitsland of zelfs verder weg: Oostenrijk.
    Dus 4 weken moeten wachten op een bestelling is wel erg vreemd.
    Hoop dat het goed gaat komen, maar denk dat je in deze toch nog iets meer geduld moet opbrengen en/of het op een andere manier kunt proberen ( persoonlijk langsgaan bijv )
    Vr gr E

6. Sickboy

Sickboy

Lid geworden:
    7 mei 2013
    Ja bij MIO, maar ik kom er helaas niet zo heel vaak.

Bedankt voor de tips allemaal

gr Harm

Laatst bewerkt door een moderator: 3 jan 2016
  7. hirzo

hirzo

Lid geworden:
    6 aug 2014
    Winkels mogen hier -helaas- niet besproken worden, helemaal niet in negatieve zin.
    De manische hobby shop een goede tactische omschrijving? :rolleyes:
    Sta er ook van te kijken hoor, tot nu toe alleen maar goede ervaringen daar.
    Na 't laatste telefonische contact bleek dat de status op verzonden was gezet, maar dat de order nooit verstuurd was. Zou gefixt moeten zijn en binnen een week binnen, maar anderhalve week later nog steeds niks.
    En als ik nu inlog staat de status weer op "betaald en in behandeling", niet op "verzonden"...

8. Rhelie

Rhelie Forum veteraan

Lid geworden:
    16 sep 2004
    Gewoon nog een keertje bellen, het is niet anders.

hirzo vindt dit leuk.
  9. Heli-Uwe

Heli-Uwe Forum veteraan

Lid geworden:
    9 apr 2012
    zeker raar !
    de klanten lopen toch weg en bestellen hun spullen anders waar,
    ik begrijp het ook niet,
    wat René al schreef: nog een keer bellen, .. suc6 Hirzo !!

hirzo vindt dit leuk.
  10. hirzo

hirzo

Lid geworden:
    6 aug 2014
    Inderdaad, morgen maar weer even bellen. 'k ben benieuwd.
    Ondertussen af en toe maar een beetje met de quadcopter rondcrossen, maar heb of geen goede lipo's (één nog behoorlijk nieuwe, maar misschien vernaggeld door em in het begin niet rustig leeg te vliegen maar direct vol gas?) of er is iets mis waardoor ik maar heel kort een beetje fatsoenlijk vermogen heb.
    En sowieso ben ik wel snel uitgekeken op zo'n ding qua hoe makkelijk 't vliegt.
    Als de mcpx nog een keer komt moet ik eerst wel weer even rustig aan doen/opbouwen, echt al een hele tijd niet gevlogen inmiddels.

Heli-Uwe vindt dit leuk.
  11. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Die Quadcopter heb ik ook nog gehad.
    Is toch niet de 350 size maar die kleine van Blade?
    Vliegt leuk, maar de lol is er gauw vanaf vond ik ook.
    Lekker verpatsen en een Heli erbij halen zou ik adviseren.
    Vr Gr E

12. hirzo

hirzo

Lid geworden:
    6 aug 2014
    Klopt, 't is de 200QX. Wel grappig voor erbij. 'k wil nog wel een keer iets met een camera er op proberen, nog nooit eerder gedaan.
    Maar de Blade 400 en mcpx bl staan hoger op de prioriteiten lijst, heb ook nog een betere lader nodig, en moet tussendoor ook nog ergens centen
    voor een nieuwe wasmachine vandaan zien te halen :D

13. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Helemaal duidelijk weer.
    Gaat vast goed komen en tzt de juiste en goede keuzes maken.
    Het verschil tussen de Blade 450 en de Blade mcpX BL mag duidelijk zijn.
    Zelf vlieg ik met verschillende formaten helikopters, maar moet eerlijk zeggen dat de Blade mcpX BL feitelijk net zoveel schik geeft als de grote heli.
    Vandaag flink wat packjes gevlogen met de mcpX BL en ze deed het weer super.
    Zelfs de vliegmaatjes verbaasden zich erover hoe rap dat micro apparaatje erover heen knalde.
    Vind het werkelijk een heerlijke micro en beleef keer op keer schik ermee.
    Vr Gr E

Laatst bewerkt: 20 dec 2015
  14. jeroen1987

jeroen1987

Lid geworden:
    15 mrt 2015
    Ik heb zelf weinig tot niks met Quadcopters.
    Maar als ik jouw er zo mee zie rammen....tsja het had wel even mijn aandacht te pakken
    Gaat best rap vooruit, en je schiet er alle kanten mee op, leuk man

15. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Bedoel je mij?
    Zoja..........dan kan dat kloppen, want heb een aantal Quadcopters waarmee ik behoorlijk kan jakkeren.
    330 size toestellen die een 4S Lipo set up hebben.
    Bakken vermogen en rondvliegende heggescharen benne het.Ha ha ha ha
    Vr Gr E

16. jeroen1987

jeroen1987

Lid geworden:
    15 mrt 2015
    Erwin, het had eigenlijk betrekking op het filmpje van Hirzo
    Waar kan ik jouw filmpjes terug vinden...?

Gr. Jeroen

17. hirzo

hirzo

Lid geworden:
    6 aug 2014
    En dan was dit zoals gezegd ook nog met een niet al te beste lipo.
    Zit ook zat power in, hopelijk kan ik later met nieuwe lipo's concluderen dat er verder niks mis mee is.
    Dan ga ik uiteindelijk nog wel een keer iets met een Mobius cam o.i.d. er op proberen.
    Verder wel een leuk ding om mee rond te raggen, helemaal als je een beetje de ruimte hebt.

'k zou het nieuw nooit gekocht hebben, dat geld besteed ik dan liever aan de heli's.
    Maar deze had ik geluk mee (2); enige (initiële) kosten waren een nieuwe body, setje propellers (die 'k dan wel weer overpriced vond eerlijk gezegd, 25 euro bijna)
    en 'n hardwaresetje met wat schroefjes enzo.

Maar volgens mij ga 'k een beetje offtopic zo:oops:

18. hirzo

hirzo

Lid geworden:
    6 aug 2014
    Nou, 'k heb net telefonisch contact gezocht. Er was niks verstuurd want ze hebben em niet (meer) op voorraad...
    Ze gingen Horizon bellen om te checken of de heli uit productie is genomen...en/of ze deze nog konden bestellen.
    Later vandaag word ik er over terug gebeld.
    Dus :confused:

Lijkt er op dat ik die van jou over een tijdje maar van je moet overkopen Uwe;):D

Heli-Uwe vindt dit leuk.
  19. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Nou..............dat is een behoorlijke domper zeg.Klote voor je.
    Wat vreemd dat het allemaal zo gegaan is.
    De mcpx BL staat sinds kort inderdaad als uitverkocht te boek bij de betreffende webshop.
    Dat ze die weer op voorraad gaan krijgen is hoogstwaarschijnlijk geen optie.
    Wat je kunt doen is eens kijken bij de zaken als Staufenbiel of Schweighofer.
    Daar is de Blade mcpX BL nog wel te koop en die zaken benne gegarandeerd betrouwbaar op gebied van leveren.
    Zij het dan wel voor 2 tientjes duurder voor de mcpX BL, maar alsnog zonder verzendkosten als ik het juist heb.
    Dus pak je kans zou ik zeggen, want de mcpX BL gaat of is inderdaad al uit produktie en de schaarsheid neemt toe bij bepaalde webshops.
    Op is dan ook echt op.
    Vr Gr E

20. hirzo

hirzo

Lid geworden:
    6 aug 2014
    Misschien kan ik beter eerst het telefoontje afwachten, maar 't lijkt er inderdaad op dat het em niet meer gaat worden.
    'k ben dan de sjaak omdat het in eerste instantie fout is gegaan met dat de order op "verzonden" was gezet terwijl
    dit niet zo was, en inmiddels is de voorraad op.
    Maar goed, kan 'k eerder m'n wasmachine laten fixen dus :D

'k was in eerste instantie niet van plan om er op korte termijn mee verder te gaan/meer geld in te pompen.
    Er gaat door de (relatief)dure onderdelen veel geld in zitten voor een micro, 'k wil 't niet eens optellen wat ik
    er de afgelopen 1 1/2 jaar aan gespendeerd heb:eek:
    Man, de meeste onderdelen voor de 400 zijn nog goedkoper, incl. verzendkosten met uit 't buitenland laten komen.
    Maar juist omdat er al zoveel geld in zit is het ook jammer om deze af te schrijven, en wat sentiment omdat
    het m'n allereerste heli is.
    Echter toen ik de BNF voor € 129,- te koop zag staan + hoorde dat ie uit productie ging, en na inmiddels al 4 maanden geen heli meer gevlogen te hebben,
    en eigenlijk sowieso niet € 90,- voor slechts een nieuw printplaatje en staartmotor willen uitgeven kon ik me toch niet inhouden.

Time will tell, vroeg of laat ben 'k weer airborne met 'n heli!

Deel Deze Pagina