Blade 180CFX

Ziet er goed uit . Oef langste week ooit :morning: Volgende week :shock: Ondertussen Zippy's 500 mah 35C besteld en binnen . :D
 
Gisteren was de mijne binnen en het ziet er veelbelovend uit. Na controle van e.e.a. eerst even de accu's ingehoverd. Leuk dat het BNF heet maar toch de pitch/cyclic controleren.
Het schroefje dat de tail case op de boom borgt moet vervangen worden door een iets langere. Verder nog niks tegengekomen...
Staat hier aan de kust een forse bries maar dat mag de pret niet drukken :yes:
 
Ik twijfel ook om hem te bestellen.
Heb nog een 300x staan waar ik 10 vluchtjes mee
heb gedaan.
Weet niet echt wat een veel kleinere blade
hier aan gaat toevoegen.
 
@Bask: behalve het formaat (indoor) waarschijnlijk niets.

..
Het schroefje dat de tail case op de boom borgt moet vervangen worden door een iets langere..
Door behoorlijk wat kracht te zetten het borgschroefje toch vast genoeg gekregen. Wel iets om in de gaten te houden.

De aangegeven 3 min. vliegtijd is duidelijk gebaseerd op volledig 3D. De toeren kunnen naar beneden bijgesteld worden waardoor de heli ook wat gemoedelijker reageert.

Mijn exemplaar heeft een kleine korte tik (bibber) in de staart. Ik denk aan een glitch omdat de tijd ertussen gelijk lijkt te zijn (iets van 10 a 20 sec.). Iets om uit te zoeken.
 
Gist ook de eerste keer filmpjes van gezien, wel heel mooi gemaakt, ziet er zeker degelijker uit dan de 130, eigenl is het bijna opgebouwd als een grote heli, maar hoe is de crashbestendigheid tov de 130.. Dat gaat tegenvallen vrees ik. Maar voor de rest ziet hij er super uit,ga me proberen in te houden want heb nog een trex 250 staan die ik nog voor de 1ste keer moet vliegen.. En die heeft zeker geen crashbestendigheid..
 
Vandaag is de mijne ook binnen :D Eerste vluchtige indruk is dat hij zeker stukken beter is opgebouwd dan de 130x , geen vergelijk totaal anders . Zoals eerder vernoemd , opbouw zoals de "grote" jongens .
Overal eens speling gecheckt , niet 100 % maar aanvaardbaar denk ik . 130x had out of the box super veel speling op achteras .
Nu nog de handleiding eens doorlezen en dan eens vliegen maar t'zal vandaag niet meer zijn . :nooo:
 
Heb de mijne morgen ook...eens benieuwd of ze wat beter hun best hebben gedaan nu...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ondertussen eens naast de T rex 250 gezet :cool:
full

en batterij (stock) naast een Zippy 500 35 C
full
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
. Wat is een "Rigid-Carboon-Fieber-Frame"

...namen worden creëert om het spannend te maken, denk ik

iig suc6 voor de nieuwen eigenars en piloten van deze heli,

Gr. Uwe
 
250 trex blijft er wel meer sexy uitzien ;)

Maar blijf benieuwd naar de robuustheid van de blade, het is erg om te zeggen maar ik wacht af tot er is 1tje tegen de grond tikt om dan te vernemen wat er allemaal het snelst begeeft en wat de kosten zijn. Heb zelf de 130x maar dat is soms toch een haat-liefde verhouding met dat ding :)
 
250 trex blijft er wel meer sexy uitzien ;)

Maar blijf benieuwd naar de robuustheid van de blade, het is erg om te zeggen maar ik wacht af tot er is 1tje tegen de grond tikt om dan te vernemen wat er allemaal het snelst begeeft en wat de kosten zijn. Heb zelf de 130x maar dat is soms toch een haat-liefde verhouding met dat ding :)

Sowieso servotandwielen en meestal de TT ook, verder is het afwachten;):cool:

Grtz Rudi
 
Bedankt Heli-Uwe. Lijkt me ook een heli voor jou ;-)

Rigid betekent "stijf" dus een "stijf carbon fiber frame". Dus niet de soepele CF versie, lol.

. Wat is een "Rigid-Carboon-Fieber-Frame"

...namen worden creëert om het spannend te maken, denk ik

iig suc6 voor de nieuwen eigenars en piloten van deze heli,

Gr. Uwe
 
Bedankt Heli-Uwe. Lijkt me ook een heli voor jou ;-)
.

ha ha, en hoezo ook niet,
voor thuis in de woonkamer,
of even in de achtertuin,

anders heb ik alles kleine spul verkocht,
dat enige kleinere is de Gaui NX4,
maar die vliegt ook als een groter, ha ha

Groet
Uwe
 
250 trex blijft er wel meer sexy uitzien ;)

Maar blijf benieuwd naar de robuustheid van de blade, het is erg om te zeggen maar ik wacht af tot er is 1tje tegen de grond tikt om dan te vernemen wat er allemaal het snelst begeeft en wat de kosten zijn. Heb zelf de 130x maar dat is soms toch een haat-liefde verhouding met dat ding :)

Nou ik ben vandaag (uiteraard!!) gecrasht, 1keer inverted in Normal (lineaire gas curve). De snelheid was er al uit. De 2e crash was iets pittiger maar geen enkele schade.
Hier een filmpje, voor wat het waard is..

1st blade 180 cfx - YouTube

Edit: 2e vid (met crash) toegevoegd

2nd flight blade 180 cfx - YouTube
 
Laatst bewerkt:
Back
Top