Blackout Mini Spider Hexa (mini bouwverslag + naze32 HOWTO)

De huidige setup op mijn mini Hexa is puur genieten!

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb een vraag, op mijn hex zitten ook cobra's op 4S en ik heb HQ Props, maar ik had het idee dat de gains vrij hoog konden, hoger dan ik had verwacht. Is dat normaal?

FC: Naze32 Acro

Yup de gains kunnen vrij hoog bij deze en zeker met de hqprop.

Even uit mijn hoofd:
Ik heb looptime op 2800 en mijn P ergens in de 5.3. De I is ergens rond 0.0450 en D=32.
Zal van de week screenshot maken.

Kan iemand mij uitleggen wat de D gain doet? ik weet dat P en I met snelle en langzame oscillatie te maken hebben maar van D heb ik nog geen iDee

Toevallig gisteren weer geleden.

P = de tegenwerkende kracht.
I = zeg maar een kleine vertraging om niet in de resonantie te vallen en sample tijd....als ik het goed heb.
D is de snelheid waarmee hij weer terug gaat naar de laatste stand/input.

Hier meer info

PID - MultiWii

Weet je hoe je de FC powered met de BEC's van de Esc's? ik heb afros.
Alle 6 parallel! Het zijn lineaire BEC's.

Even een update. Mijn advies is om naar de laatste 6-03-2014 Simonk te flashen. Daar zijn de power increment steps verlaagd, wat beter zou moeten werken op de hoge kv motoren. En eerlijk gezegd....hoe gek het ook klinkt hoor ik het verschil zelfs aan het geluid.

Is de standaard 12 Amps Afro's firmware voor bij 2400 kvtjes niet goed dan? Zoals die bijv momenteel door HK uitgeleverd worden?

Wat heb je er voor nodig om eventueel de Afro's van nieuwe firmware te voorzien?

Deze erbij pakken
Afro ESC USB Programming Tool

Hier een handleiding. 10sec werk per regelaar.

Het is altijd raadzaam de laatste simonk te pakken. In principe vliegt de standaard versie wel, maar die is al bijna een jaar oud schijnt. De laatste versies zijn helemaal geoptimaliseerd voor de hoge kv motoren.

Laatst bewerkt door een moderator:

Even een update. Mijn advies is om naar de laatste 6-03-2014 Simonk te flashen. Daar zijn de power increment steps verlaagd, wat beter zou moeten werken op de hoge kv motoren. En eerlijk gezegd....hoe gek het ook klinkt hoor ik het verschil zelfs aan het geluid.

hoe wordt de FC dan gepowered? via de servo connectors van de esc's?
sorry ik heb helemaal geen ervaring hiermee, hoe ik het nu heb aangesloten is: lipo plus+ gaat naar alles esc's via zelfgemaakt kabeltje, en bij de min- dito.

en maakt het nog uit of je een 3s of een 4s lipo hebt? zodat ik het bordje niet frituur?

alvast bedankt

Je FC krijgt inderdaad stroom via die servo connectoren van de ESC's, en aangezien je liniare BEC's in je afro's hebt zitten hoef je je ook geen zorgen te maken om ze allemaal aan te sluiten. De BEC's van de afro's geven trouwens 5V bij zowel een 3S als een 4S lipo.

Je FC krijgt inderdaad stroom via die servo connectoren van de ESC's, en aangezien je liniare BEC's in je afro's hebt zitten hoef je je ook geen zorgen te maken om ze allemaal aan te sluiten. De BEC's van de afro's geven trouwens 5V bij zowel een 3S als een 4S lipo.

Top dankjewel, en wat bedoel je precies met dan hoef ik ze niet allemaal aan te sluiten?

Je mag ze juist wel allemaal aansluiten, en je hoeft je nergens zorgen om te maken. Als je switching bec's hebt mag je er maximaal 1 aansluiten. Dan zou je dus van 3 van de 4 ESC's de rode kabel los moeten halen bij je servo stekker. Maar dat is in jou geval dus niet nodig, gewoon allemaal aansluiten.

Super dat je het hier even meldt, krijg binnenkort mijn afro's binnen! De 5/15/13 is dus niet meer nodig? Ik zag op de changelog van SimonK er niks over staan...wat betreft het hoge kv verhaal en dat 6-03-2014 daarvoor helemaal geupdate is.

Zullen de BEC's van de afro op 0.5A genoeg zijn om een Naze32 acro en een ontvanger van stroom te voorzien?

Super dat je het hier even meldt, krijg binnenkort mijn afro's binnen! De 5/15/13 is dus niet meer nodig? Ik zag op de changelog van SimonK er niks over staan...wat betreft het hoge kv verhaal en dat 6-03-2014 daarvoor helemaal geupdate is.

Zullen de BEC's van de afro op 0.5A genoeg zijn om een Naze32 acro en een ontvanger van stroom te voorzien?

5-15-13 is een oud bewezen versie en ik geloof dat er met afro wel issues hiermee zijn. Die doet het bij blue series wel prima en op afro bijvoorbeeld niet. Afros hebben geen caps namelijk em daar zit er een verschil in bij de kleine versie.

Nieuwe versie is niet expliciet alleen voor hoge kv motoren. Ik geloof dat de power increment steps van 800 naar 600 zijn gegaan, dus kleinere stappen.
0.5A is meer dan genoeg en kun je meerdere bordjes mee voeden ;). Ze zijn ook nog eens linear en je kan ze parallel gebruiken waardoor je zelfs meer dan 0.5A kan trekken.

Ik heb al een stuk of 20 vluchten erop zitten met dit setup en geen failure.

Laatst bewerkt:
Back