Black Pearl in RC uitvoering

en ik ben zo blij :banana:

Ja hoor de weeflijnen zitten er op , een nieuwe mijlpaal is hiermee afgerond. Zelfs voor mij komt nu stilaan het einde in zicht.
Al heb ik nog wel een verkijken nodig om de eindmeet te zien :)
95 (6).jpg
95 (7).jpg

hierna meteen een aantal klosjes gemaakt met behulp 2 nageltjes in een plank.
Deze allemaal netjes met enkele spelden met een hoekje om vast geprikt en voorzien van het juiste kleurtje.
Na droging ze allemaal nog even met verdunde houtlijm ingesmeerd zodat ze iets meer voorgevormd waren om ze op hun plaats te hangen.
95 (2).jpg

95 (5).jpg

95 (3).jpg

95 (4).jpg

Hopelijk tot snel met meer, Marc

merci weeral voor jullie lovende woorden en duimpjes, het doet me blijkbaar goed want hier zijn we weeral met een vervolgje.
De achterste mast hebben we eerst maar onder handen genomen voor we aan de, volgens mij , moeilijkste mast met de meest onhandig geplaatste nagelbanken starten.
De ervaren touwknopers en scheepsoptuigers gaan wel merken dat ik bij de achterste mast heel wat touwwerk achterwege heb gelaten. Helaas maar het kluwen van touwen zou niet handelbaar geweest zijn voor het opplooien of eventueel verwijderen van de mast. Ik hoop dat het nog een beetje realistisch lijkt.
96 (3).jpg
96 (2).jpg
96 (1).jpg

Ter afwisseling en het rust gunnen van de vingers op het voorplecht de ankers definitief geplaatst. Ook hier uit het oogpunt om RC te varen een kleine aanpassing ten opzichte van de film.
Om het geheel wat smaller te maken heb ik de ankers niet laten rusten op de rusten tussen de stagen maar heb 1 punt over de reling getrokken. Hierdoor komt het geheel wel wat meer naar voren en hangt het anker niet recht onder de takel. Maar ik moet nu eenmaal deze beslissing nemen om de uitstekende delen zoveel mogelijk te beperken.
96 (5).jpg

96 (4).jpg

96 (6).jpg

Het aantal te verwezenlijken werken is hier weeral mee geslonken.
Op naar de laatste zeilen en touwtjes.....
tot later met meer, Marc

Ondertussen waren we afgelopen weekend weeral een stapje verder gevorderd maar was de tijd om enkele foto's te nemen helaas onbestaand.
Vanaf heden dus officieel al het touwwerk beëindigd, als afsluiter hiervan enkele foto's van de laatste werken en een totaal overzichtje.
om de lijnen een beetje evenwijdig met het want te laten lopen een kleine ingreep net onder het ... ( platform) naam ontgaat me even :(
97 (3).jpg
97 (8).JPG

daana het laatste zeil van alle lijnen voorzien en eveneens bevestigd.
97 (6).jpg

97 (5).JPG

hierna het uiteindelijke zicht als we wat van verder af kijken :)
97 (1).jpg
97 (2).jpg

dit weekend beginnen we alvast met de lantaarn terug te monteren en de figuren die er tussen moeten komen verder af te werken en te plaatsen.
Daarna hopelijk nog wat tijd om alles nog een na te lopen tot aan de voorsteven om daar het boegbeeld ook eens definitief vast te zetten.
97 (4).JPG

97 (7).JPG

tot later, Marc

Het voorbereidend werk van begin 2017 , ergens in juni zijn we beginnen bouwen, en ik denk wel dat we mogen aannemen dat ze af zal zijn einde 2021, komt dus neer op 5 jaar.
Moet wel toegeven dat ik altijd wel aan 2 schepen gelijktijdig werk. En tijdens de zomermaanden wordt er meer gevaren dan gebouwd. Ik ben er mee van straat.....

Back