Weet Hans Materman dit niet?
Volgens mijn herinnering, wist hij niet wie deze Wouter gebouwd had. Hij had hem voor zover ik weet ook niet van de bouwer gekocht, maar van iemand anders.
Ebro lijkt me extreem stug, tenzij het zijn allereerste bouw in zijn kleutertijd zou zijn geweest, en dan nog... Wat de fam. de Wit bouwt ziet er over het algemeen nogal een klasse of tien beter uit.
waaruit ik concludeer dat het model van latere datum moet zijn. Kan me niet herinneren ooit een bouwdoos van deze boot te hebben gezien. Ze moet haast wel van tekening zijn gebouwd.
De tekening is inderdaad ergens (begin?) jaren 80 gemaakt door Jan Ledoux van de gelijknamige winkel, en gepubliceerd door De Muiderkring.
Voor zover ik weet was hij in drie schalen te bouwen.
Heb vanaf het begin het gevoel gehad dat er ergens iets niet helemaal goed is gegaan qua verhoudingen. Naar mijn gevoel is de opbouw te hoog en de romp vrij kort.
Als ik de foto naast mijn boot hou, is het enige wat qua hoofdafmetingen en verhoudingen echt
helemaal niet lijkt te kloppen, de zeeg en die puntpijp.
Met de getekende zijaanzichten die je ook wel eens gepost hebt, heb ik ook het gevoel dat het onderwaterschip niet helemaal klopt.
De Betings zijn veel (echt VÉÉL) te klein en staan ook niet helemaal op de juiste plek.
Verder is er behoorlijk gesmokkeld: Zo is in het echt de voorkant van de accomodatie ietwat rond, en staan de drie voorruiten onder een dienovereenkomstige hoek met elkaar, bij Woutertje is die voorkant vlak en staan de drie ruiten in een rechte lijn.
Zie het niet als kritiek,
HAHA... hoe kan dat nou? Ik heb hem toch niet gebouwd?
maar ik vraag me dan af of de bouwer dit bewust heeft gedaam i.v.m. wat er in moest passen
Ik denk eerder: in verband met wat voor materiaal er voorhanden was, en het zou me niks verbazen als het ding van foto's gebouwd is in plaats van vanaf tekening.
En eerlijk is eerlijk, ALS iemand aan de hand van een paar foto's denkt "dat kan ik ook" en hij komt tot dit toch nog best wel enigszins gelijkende resultaat, dan kan ik alleen maar zeggen dat ik dat niet nadoe.
Voor jou is het belangrijk dat je een stevige romp hebt, dat het geheel aan je verwachtingen voldoet en veel vaarplezier biedt.
Tsja, om die reden heb ik hem gekocht, en aan die eisen voldoet het ding 100%.
Die boot is alleen hardstikke woke en heeft besloten toe te geven aan haar gender-identiteit, en gaat binnenkort "Alesha" heten...
Verder volg ik je vorderingen met plezier!
Daar post ik het ook voor, en voorlopig ben ik daar nog niet klaar mee.