Ik draai sowieso boven de 1300 toeren, langzamer gaat die motor niet. Maar ik denk dat ik er zo nu en dan 3000 of meer voor heb, want mijn governor werkt nog niet. Mijn 10 kilo servootje trekt die verstelling OOK bij dat toerental probleemloos heen en weer.
Ik heb het in het verleden al een paar keer vermeld, maar nog maar een keer: Dat verstelmechanisme moet inlopen. Hij heeft na revisie denk ik zo'n 2 uur in water gedraaid, en beweegt eigenlijk alleen maar steeds soepeler.
Mijn verstelmechanisme is gewoon volkomen standaard, met als toevoeging twee taatslagertjes.
Ik heb het ding ooit in de badkuip wel eens met de hand versteld, dat ging redelijk probleemloos, maar met een "zwaar punt" ergens in de slag. Dat was vóór ik de servo bestelde, en die bestelling heb ik destijds gedaan aan de hand van die test.
Dat zware punt was na revisie nagenoeg weg, en nu, na twee uur draaien, geheel.
Ik kan je alleen maar aanraden, Ebro: trek die schroeven voorzichtig met wat warmte en een poelietrekkertje uit de koker, en breng ze naar Raboesch. Dan krijg je ze 100% in orde weer terug. Want jij hebt de exact zelfde schroeven als ik, en die hebben een zwak punt in dat pennetje wat de as met het juk verbind. Daar is een veel betere oplossing voor voorhanden, ze weten bij raboesch hoe, en Hanco is uiteindelijk met mijn schroef één ochtendje bezig geweest. Het heeft niks met het spoedverstellen te maken, je hoeft maar één keer een takje in de schroef te krijgen en jij ligt alsnog stil.
Na revisie voldrukken met vet, en gewoon gaan varen. Regelmatig verstellen tijdens het varen, en binnen een paar uur verstellen ze normaal, en heb jij die 25 kilo servo's helemaal niet nodig... Mijn boot vaart per slot van rekening met de allergoedkoopste 10 kilo servo die ik kon vinden.
Ik knijp er na iedere vaardag 1 kneep (plm 0,4 ml) vet in, en gebruik het waterbestendige blauwe vet van Raboesch. na een uur varen zie ik nog steeds vet aan het kogellager en om de bladvoeten.
Ik heb het in het verleden al een paar keer vermeld, maar nog maar een keer: Dat verstelmechanisme moet inlopen. Hij heeft na revisie denk ik zo'n 2 uur in water gedraaid, en beweegt eigenlijk alleen maar steeds soepeler.
Mijn verstelmechanisme is gewoon volkomen standaard, met als toevoeging twee taatslagertjes.
Ik heb het ding ooit in de badkuip wel eens met de hand versteld, dat ging redelijk probleemloos, maar met een "zwaar punt" ergens in de slag. Dat was vóór ik de servo bestelde, en die bestelling heb ik destijds gedaan aan de hand van die test.
Dat zware punt was na revisie nagenoeg weg, en nu, na twee uur draaien, geheel.
Ik kan je alleen maar aanraden, Ebro: trek die schroeven voorzichtig met wat warmte en een poelietrekkertje uit de koker, en breng ze naar Raboesch. Dan krijg je ze 100% in orde weer terug. Want jij hebt de exact zelfde schroeven als ik, en die hebben een zwak punt in dat pennetje wat de as met het juk verbind. Daar is een veel betere oplossing voor voorhanden, ze weten bij raboesch hoe, en Hanco is uiteindelijk met mijn schroef één ochtendje bezig geweest. Het heeft niks met het spoedverstellen te maken, je hoeft maar één keer een takje in de schroef te krijgen en jij ligt alsnog stil.
Na revisie voldrukken met vet, en gewoon gaan varen. Regelmatig verstellen tijdens het varen, en binnen een paar uur verstellen ze normaal, en heb jij die 25 kilo servo's helemaal niet nodig... Mijn boot vaart per slot van rekening met de allergoedkoopste 10 kilo servo die ik kon vinden.
Ik knijp er na iedere vaardag 1 kneep (plm 0,4 ml) vet in, en gebruik het waterbestendige blauwe vet van Raboesch. na een uur varen zie ik nog steeds vet aan het kogellager en om de bladvoeten.